Galego

Que conmemoramos?/ Abril, Semana do Libro

No ano 1995, a UNESCO acordou declarar o 23 de abril como Día Internacional do Libro e do Dereito de Autor/a.

Sempre se nos conta que a escolla da data obedece á coincidencia da morte de tres escritores universais: William Shakespeare, Miguel de Cervantes e o peruano Gómez Suárez de Figueroa, coñecido como Inca Garcilaso de la Vega. Este dato non é de todo certo. O 23 de abril é a data do enterro de Miguel de Cervantes, non a da súa morte, que se producira o día anterior. Respecto de Shakespeare, é verdade que o autor inglés morreu o 23 de abril, pero do calendario xuliano, vixente no Reino Unido até o século XVIII. A data da súa morte correspóndese co 3 de maio do calendario actual, o gregoriano.

Sexa como for, o certo é que a UNESCO considerou atinado recoñecer e celebrar a riqueza que a lectura e os libros supoñen para a construción dunha sociedade libre e culta. A conmemoración desta data complétase co Premio UNESCO de Literatura Infantil e Xuvenil Pro Tolerancia.

LIbros
 Chus Roxo, Books, (CC-BY-SA)

Actividade 1

Imos ampliar o léxico relacionado cos libros. Anímaste?

Escribe a carón de cada definición a palabra correspondente: incunable, manuscrito, plaxio,

antoloxía, lombo, epílogo, tipografía, monografía,

Estudo detallado sobre un tema concreto, normalmente nun único volume.
Colección de obras ou fragmentos seleccionados, escolma.
Xeito de imprimir un texto: tipo de letra, espazos etc.
Parte externa do libro por onde van unidas as follas.
Copia dun libro ou obra, apropiándose fraudulentamente da súa autoría.
Obra escrita a man.
Obra editada desde a invención da imprenta até inicios do século XVI.
Parte final dunha obra que recolle sucesos posteriores aos narrados ou unha reflexión sobre os mesmos.

Actividade 2

Da importancia dos libros e da lectura nas nosas vidas dá conta a inmensa cantidade de citas existentes. Procura unha cita coa que te identifiques e preséntalla oralmente aos teus compañeiros e compañeiras. Coméntalles tamén algo sobre o seu autor ou autora.

Citas literarias

Comeza lendo as da imaxe a ver que che parecen. E procura algunha máis nos blogs literarios, como este da biblioteca do IES As Lagoas.