Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Partiremos da montaxe e organización dunha exposición sobre Prehistoria no noso centro. Para isto pedímoslle a diferentes museos do mundo que nos enviasen obxectos sobre este período da Historia, pero axiña nos decatamos de que estes non estaban gardados nas diferentes caixas seguindo unha orde cronolóxica. Por tanto, será necesario:

a. Aprendizaxe cooperativa.
b. Utilización dun criterio científico adaptándonos ao alumnado e á súa realidade.
c. Incorporración dos medios dixitais necesarios.
d. Carácter integrador dos contidos (catro áreas temáticas), partindo da periodización clásica da Prehistoria.
e. Contribución á consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible, en concreto do ODS 4 “Garantir unha educación inclusiva e de calidade e promover oportunidades de aprendizaxe para todos e todas”.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Partindo da UD 6 da Programación Didáctica Proens "As sociedades prehistóricas"

Contidos Bloque da materia
  • Tecnoloxías da información. Manexo e utilización de dispositivos, aplicacións informáticas e plataformas dixitais. Procura, tratamento da información e elaboración de coñecemento. Uso seguro das redes de comunicación. Lectura crítica de información. 
  • Sociedade do coñecemento. Introdución aos obxectivos e estratexias das ciencias sociais e ao uso dos seus procedementos, termos e conceptos. Uso de plataformas dixitais. 
  • Obxectivos de desenvolvemento sustentable. A visión dos dilemas do mundo actual, punto de partida para o pensamento crítico e o desenvolvemento de xuízos propios. 

Bloque 1

Retos do mundo actual

  • Métodos básicos de investigación para a construción do coñecemento da xeografía e da historia. Metodoloxías do pensamento xeográfico e do pensamento histórico. 
  • As fontes históricas e arqueolóxicas como base para a construción do coñecemento histórico. Obxectos e artefactos como fonte para a historia e o legado material. O significado dos arquivos, bibliotecas e museos e do legado histórico e cultural como patrimonio colectivo. 
  • Análise interdisciplinar da orixe do ser humano e do nacemento da sociedade. Grandes migracións humanas e o nacemento das primeiras culturas. 
  • Condicionantes xeográficos e interpretacións históricas do xurdimento das civilizacións. As grandes rutas comerciais e as estratexias polo control dos recursos: talasocracias e imperios, conquista e colonización. 
  • Complexidade social e nacemento da autoridade. Desigualdade social e disputa polo poder na Prehistoria e na Antigüidade. O caso galego desde a sociedade castrexa ao reino suevo. 
  • A transformación humana do territorio e a distribución desigual dos recursos e do traballo. Evolución dos sistemas económicos, dos ciclos demográficos, dos modos de vida e dos modelos de organización social. A loita pola supervivencia e o status social na Prehistoria e na Antigüidade. 

Bloque 2

Sociedade e Territorio

Obxectivos da materia traballados especificamente no REA

Obxectivos Descrición
OBX 1

Buscar, seleccionar, tratar e organizar información sobre temas relevantes do presente e do pasado, usando criticamente fontes históricas e xeográficas, para adquirir coñecementos, elaborar e expresar contidos en varios formatos.

OBX 2

Indagar, argumentar e elaborar produtos propios sobre problemas xeográficos, históricos e sociais que resulten relevantes na actualidade, desde o local ao global, para desenvolver un pensamento crítico, respectuoso coas diferenzas, que contribúa á construción da propia identidade e a enriquecer o acervo común.

OBX 3

Coñecer os principais desafíos aos que se enfrontaron distintas sociedades ao longo do tempo, identificando as causas e consecuencias dos cambios producidos e os problemas aos que se enfrontan na actualidade, mediante o desenvolvemento de proxectos de investigación e o uso de fontes fiables, para realizar propostas que contribúan ao desenvolvemento sustentable.

OBX 5

Analizar de forma crítica formulacións históricas e xeográficas explicando a construción dos sistemas democráticos e os principios constitucionais que rexen a vida en comunidade, así como asumindo os deberes e dereitos propios do noso marco de convivencia, para promover a participación cidadá e a cohesión social.

Descritores das competencias clave incluídas na normativa de referencia neste REA.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL)

CCL1, CCL2, CCL3, CCL5

Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (STEM) STEM3, STEM4, STEM5
Competencia dixital (CD) CD1, CD2
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA3
Competencia emprendedora (CE) CE1, CE3
Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) CCEC1, CCEC3
Competencia cidadá (CC). CC1, CC2, CC3, CC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)