Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

a. A aprendizaxe cooperativa.
b. Utilización dun criterio científico, pero adaptándonos ao alumnado e aos seus intereses. 
c. Incorporación dos medios dixitais necesarios.
d. Carácter integrador dos contidos (catro áreas temáticas), partindo da periodización clásica da Antiga Grecia. 
e. Contribución á consecución dos Obxectivos de Desenvolvemente Sostible (ODS):

Obxectivo 4. Garantir unha educación inclusiva e de calidade e promover oportunidades de aprendizaxe para todos e todas.
Obxectivo 5. Lograr a igualdade entre os xéneros e empoderar a todas as mulleres e as nenas.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

 Partindo da UD 9 da Programación Didáctica PROENS "A Hélade"

Contidos Bloque da materia
  • Tecnoloxías da información. Manexo e utilización de dispositivos, aplicacións informáticas e plataformas dixitais. Procura, tratamento da información e elaboración de coñecemento. Uso seguro das redes de comunicación. Lectura crítica de información.  

Bloque 1

Retos do mundo actual

  • Condicionantes xeográficos e interpretacións históricas do xurdimento das civilizacións. As grandes rutas comerciais e as estratexias polo control dos recursos: talasocracias e imperios, conquista e colonización.

  • Violencia e conflitos armados. O crecemento dos exércitos e a evolución do armamento desde os hoplitas. Os civís durante as guerras.

  • Complexidade social e nacemento da autoridade. Desigualdade social e disputa polo poder na Prehistoria e a Antigüidade. O caso galego desde a sociedade castrexa ao reino suevo.

  • As persoas invisibilizadas da historia: mulleres, escravos e estranxeiros. Marxinación, segregación, control e submisión na historia da humanidade. Personaxes femininos na historia. A resistencia á opresión.

  • A organización política do ser humano e as formulacións estatais no mundo antigo: democracias, repúblicas, imperios e reinos. Evolución da teoría do poder.

  • As raíces clásicas da cultura occidental. A construción das identidades culturais, da idea de Europa, e do eurocentrismo, a través do pensamento e da arte. A influencia das civilizacións xudía e islámica na cultura europea.

  • O papel da relixión na organización social, a lexitimización do poder e a formación de identidades: politeísmo, monoteísmo e o xurdimento das grandes relixións.

  • A transformación humana do territorio e a distribución desigual dos recursos e do traballo. Evolución dos sistemas económicos, dos ciclos demográficos, dos modos de vida e dos modelos de organización social. A loita pola supervivencia e o status social na Prehistoria e na Antigüidade.

  • Interpretación do territorio e da paisaxe. A cidade e o mundo rural ao longo da historia: polis, urbes, cidades, vilas e aldeas. A pegada humana e a protección do patrimonio ambiental, histórico, artístico e cultural.

  • España e Galicia no tempo e a súa conexión cos grandes procesos da historia da humanidade. O legado histórico e o acervo cultural na formación das identidades colectivas.

Bloque 2

Sociedade e Territorio

  • Alteridade: respecto e aceptación «do outro». Comportamentos non discriminatorios e contrarios a calquera actitude diferenciadora e segregadora.
  • Igualdade de xénero. Manifestacións e condutas non sexistas.

Bloque 3

 Compromiso cívico e global

Obxectivos da materia traballados especificamente no REA

Obxectivos Descrición
OBX1
Buscar, seleccionar, tratar e organizar información sobre temas relevantes do presente e do pasado, usando criticamente fontes históricas e xeográficas, para adquirir coñecementos, elaborar e expresar contidos en varios formatos.
OBX6
Comprender os procesos xeográficos, históricos e culturais que conformaron a realidade multicultural en que vivimos, coñecendo e difundindo a historia e a cultura das minorías étnicas presentes no noso país, e valorando a achega dos movementos en defensa da igualdade e da inclusión, para reducir estereotipos, evitar calquera tipo de discriminación e violencia, e recoñecer a riqueza da diversidade.
OBX7
Identificar os fundamentos que sosteñen as diversas identidades propias e as alleas, a través do coñecemento e posta en valor do patrimonio material e inmaterial que compartimos para conservalo e respectar os sentimentos de pertenza, así como para favorecer procesos que contribúan á cohesión e solidariedade territorial no tocante aos valores do europeísmo e da Declaración Universal dos Dereitos Humanos. 
OBX9 Coñecer e valorar a importancia da seguridade integral cidadá na cultura de convivencia nacional e internacional, recoñecendo a contribución do Estado, das súas institucións e doutras entidades sociais á cidadanía global, á paz, á cooperación internacional e ao desenvolvemento sustentable, para promover a consecución dun mundo máis seguro, solidario, sustentable e xusto.

Descritores das competencias clave incluídas na normativa de referencia neste REA.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL)

 CCL2, CCL3, CCL5

Competencia plurilingüe (CP)

CP3

Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (STEM) STEM 4
Competencia dixital (CD) CD1, CD2
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA1, CPSAA3
 Competencia emprendedora (CE) CE1
Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) CCEC1
Competencia cidadá (CC). CC1, CC2, CC3, CC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)