Eixes da proposta didáctica
Esta proposta didáctica fundaméntase nos eixes da materia "Matemáticas" de 5º de EP. Os contidos traballados están axustados aos que se indican na seguinte táboa.
Tendo en conta que, o alumnado apenas ten coñecementos previos sobre estatística e probabilidade, faise unha introdución básica, na que non están os gráficos de sectores nin de liñas, o rango e a mediana, nin os tipos de sucesos, todos eles contidos de 6º de primaria.
Por outra banda, non se trata nesta situación de aprendizaxe o histograma, dado que é un gráfico que se emprega para datos agrupados, contido que excede os cursos de primaria, pero si se fai unha introdución á frecuencia relativa, como cantidade de resultados dun total destes, xa que é necesaria para comprender a tendencia desta razón ao facer un estudo estatístico dos resultados obtidos nun experimento aleatorio cara a probabilidade.
É importante salientar que a estatística e a probabilidade van moito mais aló dos cálculos. O obxectivo de calquera actividade non debe ser a mera práctica rutineira, senón a comprensión do significado de variable, dato, reconto, organización de datos en táboas e o seu resumo, así como da diferenza entre observación e predición e, polo tanto, entre un dato e un suceso.
Por iso, neste REA, a maior parte das actividades están enfocadas a que o alumnado visualice na web de MeteoGalicia datos de variables atmosféricas na parte de observación, e os diferencie dos posibles sucesos que están na parte de predición.
Ademais, está vinculado ao ODS "Medidas climáticas: adoptar medidas de carácter urxente que sirvan para combater o cambio climático e as súas consecuencias"; dado que salienta os valores extremos de temperatura acadados nas últimas vagas de calor, poñendo como exemplo os da cidade de Ourense no mes de agosto de 2025.