Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que contén a unidade didáctica 7 (Cómo nos entendemos!) de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidad didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
CA1.4: Recoñecer e rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta unha consideración social equilibrada das dúas linguas. Manifesta respecto polas opinións do resto de persoas en toda circunstancia. TI 7 10
CA2.3: Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos. Expresa as súas opinións persoais de maneira coherente e fluída. TI 7 12
CA2.4: Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso. Nas conversas grupais demostra respecto polas quendas escoitando as intervencións do resto de persoas. TI 7 12
CA2.5: Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir das experiencias e interaccións orais próximas. Utiliza un vocabulario axeitado ao contexto nas diferentes situacións de comunicación. TI 7 12
CA2.8: Mobilizar, coa planificación e acompañamento necesarios, estratexias básicas para a escoita activa, a comunicación asertiva e a deliberación argumentada, progresando na xestión dialogada de conflitos, propondo solucións creativas. Incorpora opinións alleas para adaptar a súa propia opinión na procura da resolución dialogada de conflitos ou na construción dunha opinión colectiva. TI 7 10
CA3.3: Utilizar estratexias para a comprensión de textos de diversa índole en lingua galega, identificando palabras clave e anticipando hipóteses. Redacta a parte final dun texto incompleto dunha forma creativa e que sexa posible. PE 7 12
CA3.10: Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos. Redacta un artigo de opinión sobre un tema social de interese expresando un razoamento claro e un criterio propio. PE 7 10
CA4.2: Compartir os resultados dun proceso de investigación sinxelo, individual ou grupal sobre algún tema de interese persoal ou ecosocial, realizado de maneira autónoma ofrecendo información extraída de distintas fontes, citándoas e recreándoas de maneira creativa. Explica brevemente un proceso de investigación previo. PE 7 10
CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenciais co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. Redacta unha breve acta de debate cun vocabulario axeitado e cunha ortografía correcta. PE 7 12
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación preséntase a táboa de criterios de avaliación relacionados coas actividades. Tamén se indica a situación exacta da actividade no REA. Por último indícase o instrumento de avaliación empregado para cada actividade. Deben terse en conta unha serie de cuestións:

    • Neste REA non se inclúen as probas escritas dos Criterios de Avaliación (CA) que en PROENS se avalían con ese tipo de instrumento. Porén, os CA, serían perfectamente avaliables coas actividades que aquí se propoñen e os instrumentos alternativos que se facilitan; ou, no seu defecto, axudan a preparar para a súa avaliación.
    • Cando na táboa que segue se sinala unha actividade con "Proba escrita" como instrumento empregado, isto significa que é preciso que o alumnado realice unha produción escrita en menor ou maior medida. Algunhas delas son xa retroalimentadas, algo que se indica co texto "Retroalimentación".
Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.4 - Recoñecer e rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta unha consideración social equilibrada das dúas linguas.
  1. Opción A: Explorando a xeografía galega/F2
  2. Opción B: Canto sabes sobre os concellos de Galicia?/F2
  3. Opción C: Pensando, pensando.../F2
  4. Actividade para a coavaliación/F5
  1. Actividade interactiva de clasificación
  2. Actividade interactiva de completar palabras 
  3. Rexistro escrito persoal
  4. Táboa de indicadores
CA2.3 - Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos.
  1. Pensando/F3
  1. Actividade de divulgación oral 
CA2.4 - Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso.
  1. Creamos un concello dende cero/F3
  2. Paso a paso/F3
  3. No punto de mira: as regras dunha debate/F3
  4. Expresións interesantes/F3
  5. Exprésate!/F3
  1. Táboa de indicadores
  2. Actividade interactiva de ordenar
  3. Actividade interactiva V/F
  4. Actividade interactiva de clasificar
  5. Actividade interactiva de completar ocos
CA2.5 - Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir das experiencias e interaccións orais próximas.
  1. Damos a coñecer o noso concello/F3
  1. Táboa de indicadores
CA2.8 - Mobilizar, coa planificación e acompañamento necesarios, estratexias básicas para a escoita activa, a comunicación asertiva e a deliberación argumentada, progresando na xestión dialogada de conflitos, propondo solucións creativas.
  1. Vivindo no ano 3000/F3
  1. Rexistro escrito grupal
CA3.3 - Utilizar estratexias para a comprensión de textos de diversa índole en lingua galega, identificando palabras clave e anticipando hipóteses.
  1. Pregunta Verdadeiro-Falso/F1
  2. Sopa de letras/F1
  3. Os nomes dos lugares falan/F2
  4. Relaciona/F3
  5. Opción B: Alerta! Xentilicio incorrecto/F3
  6. Unha ollada ao pasado/F3
  7. Diario de aprendizaxe/F5
  1. Actividade interactiva V/F
  2. Actividade interactiva
  3. Rexistro escrito persoal
  4. Actividade interactiva de relacionar
  5. Rexistro escrito persoal
  6. Rexistro escrito persoal
  7. Rexistro escrito persoal
CA3.10 - Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos
  1. Diario de aprendizaxe/F1
  2. Diario de aprendizaxe/F4
  3. Pensamos, reflexionamos e melloramos/F4
  1. Rexistro escrito persoal
  2. Rexistro escrito persoal
  3. Rexistro escrito persoal
CA4.2 - Compartir os resultados dun proceso de investigación sinxelo, individual ou grupal sobre algún tema de interese persoal ou ecosocial, realizado de maneira autónoma ofrecendo información extraída de distintas fontes, citándoas e recreándoas de maneira creativa.
  1. Canto sabes do teu concello?/F2
  2. Investigamos/F3
  3. Actividade de presentación/F5
  1. Rexistro escrito persoal
  2. Rexistro escrito grupal e posterior divulgación
  3. Táboa de indicadores 
CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenciais co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz.
  1. A castelanización dos topónimos/F2
  2. Opción A: Clasificamos verbos/F2
  3. Opción B: Xogamos co tempo/F2
  4. Opción C: O verbo correcto/F2
  5. Completando os ocos/F3
  6. Opción A: O rosco dos xentilicios/F3
  7. Opción C: Adiviña os xentilicios/F3
  8. A raíz e a desinencia/F3
  9. O meu concello, o meu fogar/F3
  10. Canto sabes de verbos?/F3
  11. O rosco do presente/F3
  12. Toma a palabra/F4
  1. Actividade interactiva de completar ocos
  2. Actividade interactiva de clasificación
  3. Actividade interactiva de completar ocos
  4. Actividade interactiva de completar ocos
  5. Actividade interactiva de completar ocos
  6. Actividade interactiva 
  7. Actividade interactiva de completar palabras
  8. Actividade interactiva de completar palabras
  9. Actividade interactiva de completar palabras
  10. Actividade interactiva de completar palabras
  11. Actividade interactiva de completar palabras
  12. Táboa de indicadores

Feito con eXeLearning (Nova xanela)