Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Táboa na que se recollen os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens).

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (PROENS) % (Orientación de PROENS)
Unidade 10: Os desafíos demográficos.
CA1.3 - Valorar o grao de sustentabilidade e de equilibrio dos diferentes espazos e desde distintas escalas, e analizar a súa transformación e degradación a través do tempo pola acción humana na explotación dos recursos, a súa relación coa evolución da poboación e as estratexias desenvolvidas para o seu control e dominio e os conflitos que provocou. Analiza as causas das vagas migratorias actuais. PE 10 60
CA1.6 - Coñecer e interpretar os comportamentos demográficos da poboación, os cambios que experimentou e os seus ciclos, identificando e analizando os principais problemas e retos a que nos enfrontamos no mundo e en España e Galicia. Diferencia os distintos modelos demográficos e os movementos naturais da poboación mundial mediante a análise de pirámides de poboación.
CA1.1 - Identificar, valorar e mostrar interese polos principais problemas que afectan a sociedade, adoptando unha posición crítica e proactiva cara a eles. Comprende as causas principais que explican o avellentamento da poboación actual en España e Galicia. TI 40
CA1.2 - Argumentar de forma crítica sobre problemas de actualidade a través de coñecementos xeográficos e históricos, contrastando e valorando fontes diversas. Entende a evolución dos movementos migratorios mundiais dende o século XIX ata a actualidade.
CA2.5 - Recoñecer as desigualdades sociais existentes en épocas pasadas e os mecanismos de dominación e control que se aplicaron, identificando aqueles grupos que se viron sometidos e silenciados, destacando a presenza de mulleres e de personaxes pertencentes a outros colectivos discriminados. Recoñece o papel da muller nos ciclos demográficos.
CA3.1 - Identificar, valorar e mostrar interese polos principais problemas que afectan á sociedade, adoptando unha posición crítica e proactiva cara a eles. Entende o impacto da emigración e inmigración na sociedade actual.
CA3.2 - Adquirir e construír coñecemento relevante do mundo actual e da historia, a través de procesos indutivos, da investigación e do traballo por proxectos, retos ou problemas, mediante a elaboración de produtos que reflictan a comprensión dos fenómenos e problemas abordados. A través de fontes orais, comprende o impacto das migracións na súa contorna próxima.
CA3.5 - Valorar a diversidade social e cultural, argumentando e intervindo en favor da inclusión, así como rexeitando e actuando en contra de calquera actitude ou comportamento discriminatorio baseado en estereotipos. Valora a importancia da diversidade social e cultural froito dos movementos migratorios.
CA3.7 - Tomar conciencia do ciclo vital e analizar como cambiaron as súas características, necesidades e obrigas en distintos momentos históricos, así como as raíces da distribución por motivos de xénero do traballo doméstico, asumindo as responsabilidades e compromisos propios da idade no ámbito familiar, na contorna escolar e na comunidade, e valorando a riqueza que achegan as relacións interxeracionais. Comprende a relación entre as melloras sociais e os cambios nos movementos naturais da poboación.
Unidade 11: Un mundo de cidades.
CA1.3 - Valorar o grao de sustentabilidade e de equilibrio dos diferentes espazos e desde distintas escalas, e analizar a súa transformación e degradación a través do tempo pola acción humana na explotación dos recursos, a súa relación coa evolución da poboación e as estratexias desenvolvidas para o seu control e dominio e os conflitos que provocou.



Identifica o proceso de urbanización e os cambios ocorridos nas cidades ao longo da Historia. PE 11 60
CA1.2 - Argumentar de forma crítica sobre problemas de actualidade a través de coñecementos xeográficos e históricos, contrastando e valorando fontes diversas. Analiza as causas do despoboamento rural en España e Galicia a través de mapas xeográficos. TI 40
CA1.4 - Argumentar a necesidade de accións de defensa, protección, conservación e mellora da contorna natural, rural e urbana a través de propostas e iniciativas que reflictan compromisos e condutas en favor da sustentabilidade e da repartición xusta e solidaria dos recursos. Comprende os principais problemas ambientais e sociais propios do mundo urbano e rural.
CA3.1 - Identificar, valorar e mostrar interese polos principais problemas que afectan á sociedade, adoptando unha posición crítica e proactiva cara a eles. Debate sobre problemas actuais das cidades como a xentrificación, planificación urbana ou as megalópoles.
Unidade 12: Desigualdade e cooperación.
CA1.3 - Valorar o grao de sustentabilidade e de equilibrio dos diferentes espazos e desde distintas escalas, e analizar a súa transformación e degradación a través do tempo pola acción humana na explotación dos recursos, a súa relación coa evolución da poboación e as estratexias desenvolvidas para o seu control e dominio e os conflitos que provocou. Comprende as consecuencias que a contaminación do medio natural ten sobre a poboación do Terceiro Mundo. PE 12 60
CA1.4 - Argumentar a necesidade de accións de defensa, protección, conservación e mellora da contorna natural, rural e urbana a través de propostas e iniciativas que reflictan compromisos e condutas en favor da sustentabilidade e da repartición xusta e solidaria dos recursos. Indica algunha medida a realizar para mellorar a sociedade dende o punto de vista social ou ambiental.
CA1.2 - Argumentar de forma crítica sobre problemas de actualidade a través de coñecementos xeográficos e históricos, contrastando e valorando fontes diversas. Analiza e compara novas de prensa sobre problemas actuais. TI 40
CA1.7 - Interpretar desde a perspectiva do desenvolvemento sustentable e da cidadanía global os principais desafíos do mundo actual, expresando a importancia de implicarse na procura de solucións e no modo de concretalos desde a súa capacidade de acción tanto local como global, valorando a contribución do Estado, as súas institucións e as asociacións civís en programas e misións dirixidos por organismos nacionais e internacionais para o logro da paz, a seguridade integral, a convivencia social e a cooperación entre os pobos. Entende o papel da ONU e das ONGs no mantemento da paz, a convivencia e a cooperación internacional.
CA3.1 - Identificar, valorar e mostrar interese polos principais problemas que afectan á sociedade, adoptando unha posición crítica e proactiva cara a eles. Realiza unha análise crítica de teorías acientíficas vixentes na sociedade actual.
CA3.4 - Mostrar actitudes pacíficas e respectuosas e asumir as normas como marco necesario para a convivencia, demostrando capacidade crítica e identificando e respondendo de maneira asertiva ante as situacións de inxustiza e desigualdade. Valora o papel das Nacións Unidas e das institucións estatais e europeas na construcción dun marco pacífico caracterizado polos valores democráticos.
CA3.8 - Contribuír á consecución dun mundo máis seguro, xusto, solidario e sustentable, a través da análise dos principais conflitos do presente e o recoñecemento das institucións do Estado, e das asociacións civís que garanten a seguridade integral e a convivencia social, así como dos compromisos internacionais do noso país en favor da paz, a seguridade, a cooperación, a sustentabilidade, os valores democráticos e os obxectivos de desenvolvemento sustentable. Valora o papel das Nacións Unidas e das institucións estatais e europeas na construcción dun marco pacífico caracterizado polos valores democráticos.
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

O resultado final da aplicación destes criterios de avaliación e cualificación, deberanse ponderar sobre a parte da porcentaxe que representan na programación PROENS as unidades didácticas que engloban este REA (unidades 10, 11 e 12).

Actividades e instrumentos empregados no REA

Táboa na que se concretan as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
Unidade 10: Os desafíos demográficos.
CA1.3 - Valorar o grao de sustentabilidade e de equilibrio dos diferentes espazos e desde distintas escalas, e analizar a súa transformación e degradación a través do tempo pola acción humana na explotación dos recursos, a súa relación coa evolución da poboación e as estratexias desenvolvidas para o seu control e dominio e os conflitos que provocou.



1. Actividade grupal sobre densidades de poboación e problemas urbanos.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Rúbrica.

2.Actividade de arrastre sobre políticas demográficas.

(Sección 3.1: A realidade da poboación: estrutura e transformacións).

Retroalimentación.

3. Exercicio sobre a distribución espacial da poboación.

(Sección3.1.: Aquí e aló: a poboación no espazo).

Retroalimentación.

4. Actividade de repaso. Opción A: encher ocos.

(Sección 3.1. Un pouco máis preto: España e Galicia).

Retroalimentación.

CA1.6 - Coñecer e interpretar os comportamentos demográficos da poboación, os cambios que experimentou e os seus ciclos, identificando e analizando os principais problemas e retos a que nos enfrontamos no mundo e en España e Galicia.








1. Actividade para encher ocos sobre comportamentos demográficos mundiais.   

(Sección 2.1.: Aquí e aló, moita xente).

Retroalimentación.

2. Actividade de repaso. Opción A: actividade de encher ocos.

(Sección 3.1.: Un pouco máis preto: España e Galicia).

Retroalimentación.

3. Actividade de repaso. Opción B: escolla única.

(Sección 3.1.: Un pouco máis preto: España e Galicia).

Retroalimentación.

4. Actividade de repaso. Opción C: verdadeiro-falso.

(Sección 3.1.: Un pouco máis preto: España e Galicia).

Retroalimentación.

5. Actividade despregable sobre poboación.

(Sección 3.1.: A poboación latexa: crecemento natural e vexetativo).

Retroalimentación.

6. Actividade de arrastre sobre as características da poboación española e galega.

(Sección 3.1.: Un pouco máis preto: España e Galicia.).

Retroalimentación.

CA1.1 - Identificar, valorar e mostrar interese polos principais problemas que afectan a sociedade, adoptando unha posición crítica e proactiva cara a eles.



1. Actividade grupal sobre densidades de poboación e problemas urbanos.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Rúbrica.

2. Actividade de encher ocos sobre movementos migratorios.

(Sección 3.1.: A poboación latexa: crecemento natural e vexetativo).

Retroalimentación.

3. Actividade de Verdadeiro/Falso sobe a estrutura da poboación.

(Sección 3.1: A realidade da poboación: estrutura e transformacións).

Retroalimentación.

4. Deseño e comentario dunha pirámide de poboación.

(Sección 3.1.: As pirámides de poboación).

Rúbrica.
CA1.2 - Argumentar de forma crítica sobre problemas de actualidade a través de coñecementos xeográficos e históricos, contrastando e valorando fontes diversas.


1. Actividade grupal sobre densidades de poboación e problemas urbanos.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Rúbrica.pdf.

2. Actividade de arrastre sobre políticas demográficas.

(Sección3.1: A realidade da poboación: estrutura e transformacións). 

Retroalimentación.

3. Actividade despregable sobre mulleres e migracións.

(Sección 3.1.: Aquí e aló: a poboación no espazo).

Retroalimentación.
CA2.5 - Recoñecer as desigualdades sociais existentes en épocas pasadas e os mecanismos de dominación e control que se aplicaron, identificando aqueles grupos que se viron sometidos e silenciados, destacando a presenza de mulleres e de personaxes pertencentes a outros colectivos discriminados.


1. Actividade de relación sobre políticas demográficas.

(Sección 3.1.: A pegada da poboación: fontes e réximes).

Retroalimentación.

2. Exercicio sobre reximes demográficos.

(Sección 3.1.: A pegada da poboación : fontes e réximes).

Retroalimentación.

3. Actividade despregable sobre mulleres e migracións.

(Sección 3.1.: Aquí e aló: a poboación no espazo).

Retroalimentación.
CA3.1 - Identificar, valorar e mostrar interese polos principais problemas que afectan á sociedade, adoptando unha posición crítica e proactiva cara a eles.







1. Actividade grupal sobre densidades de poboación e problemas urbanos.

(Sección 2.3.: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Rúbrica.


2.Actividade de arrastre sobre políticas demográficas.

(Sección 3.1.: A realidade da poboación: estrutura e transformacións). 

Retroalimentación.

3. Exercicio sobre a distribución espacial da poboación.

(Sección 3.1.: Aquí e aló: a poboación no espazo).

Retroalimentación.

4. Actividade de Verdadeiro/Falso sobe a estrutura da poboación.

(Sección 3.1.: A realidade da poboación: estrutura e transformacións).

Retroalimentación.

5. Actividade despregable sobre poboación.

(Sección 3.1.: A poboación latexa: crecemento natural e vexetativo).

Retroalimentación.
CA3.2 - Adquirir e construír coñecemento relevante do mundo actual e da historia, a través de procesos indutivos, da investigación e do traballo por proxectos, retos ou problemas, mediante a elaboración de produtos que reflictan a comprensión dos fenómenos e problemas abordados.



1.Actividade grupal sobre densidades de poboación e problemas urbanos.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Rúbrica.

2. Deseño e comentario dunha pirámide de poboación.

(Sección 3.1.: As pirámides de poboación).

Rúbrica.

3. Tarefa grupal sobre indicadores demográficos.

(Sección 3.1.: Un pouco máis preto: España e Galicia). 

Rúbrica.

4. Reto final.

(Sección 5).

Rúbrica do reto.
CA3.5 - Valorar a diversidade social e cultural, argumentando e intervindo en favor da inclusión, así como rexeitando e actuando en contra de calquera actitude ou comportamento discriminatorio baseado en estereotipos.


1. Actividade despregable sobre mulleres e migracións.

(Sección 3.1.: Aquí e aló: a poboación no espazo).

Retroalimentación.

2.Esquema sobre movementos migratorios.

(Sección 3.1.: Aquí e aló: a poboación no espazo). 

Rúbrica.

3. Reto final.

(Sección 5).

Rúbrica do reto.
CA3.7 - Tomar conciencia do ciclo vital e analizar como cambiaron as súas características, necesidades e obrigas en distintos momentos históricos, así como as raíces da distribución por motivos de xénero do traballo doméstico, asumindo as responsabilidades e compromisos propios da idade no ámbito familiar, na contorna escolar e na comunidade, e valorando a riqueza que achegan as relacións interxeracionais.


1. Actividade de Verdadeiro/Falso sobe a estrutura da poboación.

(Sección 3.1: A realidade da poboación: estrutura e transformacións).

Retroalimentación.

2. Deseño e comentario dunha pirámide de poboación.

(Sección 3.1.: As pirámides de poboación).

Rúbrica.

3. Actividade despregable acerca de mulleres e migración.

(Sección 3.1.: Aquí e aló: a poboación no espazo).

Retroalimentación.
 
Unidade 11: Un mundo de cidades.
CA1.3 - Valorar o grao de sustentabilidade e de equilibrio dos diferentes espazos e desde distintas escalas, e analizar a súa transformación e degradación a través do tempo pola acción humana na explotación dos recursos, a súa relación coa evolución da poboación e as estratexias desenvolvidas para o seu control e dominio e os conflitos que provocou.






1. Actividade de repaso. Opción A : Actividade de encher ocos.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Retroalimentación.

2. Actividade de repaso. Opción B. Preguntas de escolla única.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Retroalimentación.

3. Actividade de repaso. Opción C. Preguntas de verdadeiro/falso.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Retroalimentación.

4. Actividade sobre unha imaxe satélite.

(Sección 3.2.: Urbanización a galope).

Rúbrica.

5. Actividade sobre áreas urbanas no mundo.

(Sección 3.2.: Urbanización a galope).

Rúbrica.

6. Actividade sobre o sistema urbano español e galego.

(Sección 3.2.: Cuestión de tamaño).

Rúbrica.

7. Pregunta de escolla múltiple sobre sectores da cidade.

(Sección 3.2.: As cidades contan a súa historia).

Retroalimentación.
CA1.2 - Argumentar de forma crítica sobre problemas de actualidade a través de coñecementos xeográficos e históricos, contrastando e valorando fontes diversas.



1. Actividade de relación sobre problemas urbanos.

(Sección 2.2.: Escoitando os sons da cidade).

Retroalimentación.

2. Actividade grupal sobre densidades de poboación e problemas urbanos.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Rúbrica.

3. Actividade de arrastre sobre planos urbanos.

(Sección 3.2.: Todas as cidades son iguais?).

Retroalimentación.

4. Actividade sobre as partes da cidade.

(Sección 3.2.: As cidades contan a súa historia).

Retroalimentación.
CA1.4 - Argumentar a necesidade de accións de defensa, protección, conservación e mellora da contorna natural, rural e urbana a través de propostas e iniciativas que reflictan compromisos e condutas en favor da sustentabilidade e da repartición xusta e solidaria dos recursos.


1. Actividade de verdadeiro /falso sobre rehabilitación urbana.

(Sección 3.2.: Co tempo todo cambia).

Retroalimentación.

2. Actividade de análise de imaxes.

(Sección 3.2.: Co tempo todo cambia).

Retroalimentación.

3. Actividade sobre xestión de problemas urbanos.

(Sección 3.2.: Non é fácil organizar unha cidade).

Retroalimentación.
CA3.1 - Identificar, valorar e mostrar interese polos principais problemas que afectan á sociedade, adoptando unha posición crítica e proactiva cara a eles.

1. Actividade de relación sobre problemas urbanos.

(Sección 2.2.: Escoitando os sons da cidade).

Retroalimentación.
 

2. Actividade grupal sobre densidades de poboación e problemas urbanos.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda.

Rúbrica.
 

3. Actividade de repaso. Opción B: preguntas de escolla única.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Retroalimentación.
 

4. Actividade sobre xestión de problemas urbanos.

(3.2. Non é fácil organizar unha cidade).

Retroalimentación.
 
Unidade 12: Desigualdade e cooperación.
CA1.3 - Valorar o grao de sustentabilidade e de equilibrio dos diferentes espazos e desde distintas escalas, e analizar a súa transformación e degradación a través do tempo pola acción humana na explotación dos recursos, a súa relación coa evolución da poboación e as estratexias desenvolvidas para o seu control e dominio e os conflitos que provocou.


1. Actividade de repaso. Opción A : Actividade de encher ocos.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Retroalimentación.

2. Actividade de repaso. Opción B. Preguntas de escolla única.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Retroalimentación.

3. Actividade de repaso. Opción C. Preguntas de verdadeiro/falso.

(Sección 2.3: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Retroalimentación.
CA1.4 - Argumentar a necesidade de accións de defensa, protección, conservación e mellora da contorna natural, rural e urbana a través de propostas e iniciativas que reflictan compromisos e condutas en favor da sustentabilidade e da repartición xusta e solidaria dos recursos.

1. Reto final.

(Sección 5).

Rubrica reto.

2. Actividade de relación sobre cooperación.

(Sección3.3.: Alguén pode facer algo?).

Retroalimentación.
CA1.2 - Argumentar de forma crítica sobre problemas de actualidade a través de coñecementos xeográficos e históricos, contrastando e valorando fontes diversas.


1. Reto final.

(Sección 5).

Rubrica reto.

2. Actividade para completar espazos sobre medidores da desigualdade

(Sección 3.3.: Como medimos a desigualdade?).

Retroalimentación.

3. Actividades de escolla múltiple sobre indicadores das desigualdades.

(Sección 3.3.: Como medimos a desigualdade?).

Retroalimentación.
CA1.7 - Interpretar desde a perspectiva do desenvolvemento sustentable e da cidadanía global os principais desafíos do mundo actual, expresando a importancia de implicarse na procura de solucións e no modo de concretalos desde a súa capacidade de acción tanto local como global, valorando a contribución do Estado, as súas institucións e as asociacións civís en programas e misións dirixidos por organismos nacionais e internacionais para o logro da paz, a seguridade integral, a convivencia social e a cooperación entre os pobos.



1. Actividade despregable sobre cooperación e desigualdades.

(Sección 2.3.: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Retroalimentación.

2. Actividade de encher ocos -Actividades de repaso, Opción A.

(Sección 2.3.: As diferenzas enferman, a colaboración sanda).

Retroalimentación.

3. Actividade despregable sobre desigualdades económicas.

(Sección 3.3.: Pero....que tan desiguais somos?).

Retroalimentación.

4. Actividades de escolla múltiple sobre indicadores das

desigualdades.

(Sección 3.3.: Como medimos a desigualdade?).

Retroalimentación.
CA3.1 - Identificar, valorar e mostrar interese polos principais problemas que afectan á sociedade, adoptando unha posición crítica e proactiva cara a eles.

1. Actividade despregable sobre desigualdades económicas.

(Sección 3.3.: Pero....que tan desiguais somos?).

Retroalimentación.

2. Actividade para completar espazos sobre medidores da desigualdade

(Sección 3.3.: Como medimos a desigualdade?).

Retroalimentación.
CA3.4 - Mostrar actitudes pacíficas e respectuosas e asumir as normas como marco necesario para a convivencia, demostrando capacidade crítica e identificando e respondendo de maneira asertiva ante as situacións de inxustiza e desigualdade.

1. Tarefa grupal de investigación sobre cooperación internacional.

(Sección 3.3.: Alguén pode facer algo?).

Rubrica.

2. Actividade de relación sobre cooperación.

(Sección 3.3.: Alguén pode facer algo?).

Retroalimentación.
CA3.8 - Contribuír á consecución dun mundo máis seguro, xusto, solidario e sustentable, a través da análise dos principais conflitos do presente e o recoñecemento das institucións do Estado, e das asociacións civís que garanten a seguridade integral e a convivencia social, así como dos compromisos internacionais do noso país en favor da paz, a seguridade, a cooperación, a sustentabilidade, os valores democráticos e os obxectivos de desenvolvemento sustentable.

1 Tarefa grupal de investigación sobre cooperación internacional.

(Sección 3.3.: Alguén pode facer algo?).

Rubrica.

2.2. Actividade de relación sobre cooperación.

(Sección 3.3.: Alguén pode facer algo?).

Retroalimentación.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)