Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Na seguinte táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación tomando como referencia a proposta de PROENS.

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidade didáctica (PROENS)

% (Orientación de PROENS)
CA2.4 Identificar e interpretar a conexión de España e Galicia cos grandes procesos históricos (das épocas medieval e moderna), valorando o que supuxeron para a súa evolución e sinalando as achegas dos seus habitantes ao longo da historia.
  • Comprende a relevancia do Reino Visigodo e do Reino Suevo na historia de España e Galicia, respectivamente.

PE (en PROENS)

TI do REA

1 60
CA2.7 Identificar a orixe histórica de distintas identidades colectivas que se desenvolveron en España e Galicia, interpretando o uso que se fixo delas e mostrando unha actitude de respecto e tolerancia cara aos diferentes sentidos de pertenza, promovendo a solidariedade e a cohesión social.
  • É capaz de identificar os trazos esenciais da arte hispanovisigoda.
CA1.5 Valorar a diversidade social e cultural, argumentando e intervindo en favor da inclusión, así como rexeitando e actuando en contra de calquera actitude ou comportamento discriminatorio baseado en estereotipos.
  • Entende os aspectos culturais máis básicos de Al-Ándalus.
4
CA2.4 Identificar e interpretar a conexión de España e Galicia cos grandes procesos históricos (das épocas medieval e moderna), valorando o que supuxeron para a súa evolución e sinalando as achegas dos seus habitantes ao longo da historia.
  • Comprende os principais feitos históricos da Idade Media peninsular e galega.
CA2.1 Contrastar e argumentar sobre temas e acontecementos da Idade Media e da Idade Moderna, localizando e analizando de forma crítica fontes primarias e secundarias como probas históricas.
  • Logra diferenciar unha fonte primaria dunha secundaria.
TI do REA 1 40
CA2.2 Utilizar unha secuencia cronolóxica con obxecto de examinar a relación entre feitos e procesos en diferentes períodos e lugares históricos (simultaneidade e duración), utilizando termos e conceptos apropiados.
  • Sabe elaborar un eixe cronolóxico sobre as invasións bárbaras e os reinos xermánicos.
CA2.3 Analizar procesos de cambio histórico de relevancia a través do uso de diferentes fontes de información, tendo en conta as continuidades e permanencias en diferentes períodos e lugares.
  • Identifica nun mapa as invasións bárbaras.
CA1.3 Valorar o grao de sostibilidade e de equilibrio dos diferentes espazos e desde distintas escalas e analizar a súa transformación e degradación a través do tempo pola acción humana na explotación dos recursos, a súa relación coa evolución da poboación e as estratexias desenvoltas para o seu control e dominio e os conflitos que provocou.
  • Identifica os cambios territoriais ocorridos na Idade Media peninsular a través de mapas históricos.
4
CA2.1 Contrastar e argumentar sobre temas e acontecementos da Idade Media e da Idade Moderna, localizando e analizando de forma crítica fontes primarias e secundarias como probas históricas.
  • Diferencia fontes primarias e secundarias sobre a Reconquista.
CA2.7 Identificar a orixe histórica de distintas identidades colectivas que se desenvolveron en España e Galicia, interpretando o uso que se fixo delas e mostrando unha actitude de respecto e tolerancia cara aos diferentes sentidos de pertenza, promovendo a solidariedade e a cohesión social.
  • Asimila a herdanza andalusí na cultura e sociedade actuais.
CA3.6 Sinalar os fundamentos da idea de Europa a través das diferentes experiencias históricas do pasado e identificar o legado histórico, institucional, artístico e cultural como patrimonio común da cidadanía europea.
  • Coñece a orixe do Camiño de Santiago
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

Na seguinte táboa concrétanse as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.3 - Valorar o grao de sustentabilidade e de equilibrio dos diferentes espazos e desde distintas escalas e analizar a súa transformación e degradación a través do tempo pola acción humana na explotación dos recursos, a súa relación coa evolución da poboación e as estratexias desenvoltas para o seu control e dominio e os conflitos que provocou.
  • 2. Repasamos o que xa sabemos
  • 3.3. Un período de "Reconquista"?
  • TI do REA
  • PE
CA1.5 - Valorar a diversidade social e cultural, argumentando e intervindo en favor da inclusión, así como rexeitando e actuando en contra de calquera actitude ou comportamento discriminatorio baseado en estereotipos.
  • 3.2. Unha relixión para unha nova era
    • Al-Ándalus e o Califato de Córdoba
CA2.1 - Contrastar e argumentar sobre temas e acontecementos da Idade Media e da Idade Moderna, localizando e analizando de forma crítica fontes primarias e secundarias como probas históricas.
  • 3.3. Un período de "Reconqusta"
    • Traballamos coas fontes
CA2.2 - Utilizar unha secuencia cronolóxica con obxecto de examinar a relación entre feitos e procesos en diferentes períodos e lugares históricos (simultaneidade e duración), utilizando termos e conceptos apropiados.
  • 2. Repasamos o que xa sabemos
    • Opción C: poñendo as cousas claras
CA2.3 - Analizar procesos de cambio histórico de relevancia a través do uso de diferentes fontes de información, tendo en conta as continuidades e permanencias en diferentes períodos e lugares.
  • 2. Repasamos o que xa sabemos
CA2.4 - Identificar e interpretar a conexión de España e Galicia cos grandes procesos históricos (das épocas medieval e moderna), valorando o que supuxeron para a súa evolución e sinalando as achegas dos seus habitantes ao longo da historia.
  • 3. Principais fitos na Península Ibérica na Idade Media
    • 3.1. O reino visigodo de Toledo
    • 3.2. Unha relixión para unha nova era
    • 3.3. Un período de "Reconquista"?
    • 3.4. O reino de Galicia
CA2.7 - Identificar a orixe histórica de distintas identidades colectivas que se desenvolveron en España e Galicia, interpretando o uso que se fixo delas e mostrando unha actitude de respecto e tolerancia cara aos diferentes sentidos de pertenza, promovendo a solidariedade e a cohesión social.
  • 3.2. Unha relixión para unha nova era:
    • Al-Ándalus e o Califato de Córdoba
CA3.6 - Sinalar os fundamentos da idea de Europa a través das diferentes experiencias históricas do pasado e identificar o legado histórico, institucional, artístico e cultural como patrimonio común da cidadanía europea.
  • 3.1. O reino visigodo de Toledo
  • 3.4. O reino de Galicia:
    • O Camiño de Santiago

Feito con eXeLearning (Nova xanela)