Saltar navegación

2.2. Temporalización

Temporalización do REA

Esta unidade está pensada para realizar en 12 sesións, e proponse impartila no terceiro trimestre.

Engloba os aspectos curriculares dos temas "Corpos xeométricos" (11 sesións), e o transversal "Matemáticas para a vida en sociedade" (1 sesión).

A continuación inclúese unha estimación da temporalización recomendada para cada fase deste recurso:

Fase Seccións Descrición do traballo a desenvolver Temporalización

Descrición da situación de aprendizaxe:

1. Vigilantes del mar

1. Vigilantes del mar

1.1. Aviso a navegantes

1.2. La geometría del faro

Sesión de introdución e motivación sobre o reto: construción da maqueta dun faro.

Descríbese a formación de equipos, o reto, e a importancia dos faros.

Contén reflexións para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal.

1 sesión

Exploración (coñecementos previos):

2. Sobre roca firme

2. Sobre roca firme

2.1. Ecos del faro

2.2. La luz renovada

Sesións para conectar cos coñecementos previos.

Faise un repaso dos diferentes corpos xeométricos identificándoos en diferentes faros da costa galega e propoñendo a súa construción con GeoGebra e/ou cartolina.

Introdúcense os primeiros problemas contextualizados no Faro de Cabo Vilán para o cálculo de áreas de figuras planas.

Tamén inclúe un repaso do Teorema de Pitágoras.

Contén reflexións para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal.

2 sesións

Conexión:

3. La estructura del faro

3. La estructura del faro

3.1. Reflejo geométrico

3.2. Las aristas de la estabilidad

Cubicando

3.3. El vértice del pasado

Triangulando

3.4. Curvas en la niebla

De cántaras a cubos

3.5. El haz que guía

3.6. La cúpula protectora

Sesións con actividades nas que se desenvolven os seguintes contidos e procedementos:

- Identificación de corpos xeométricos e o seu deseño con GeoGebra e de forma manipulativa.

- Definicións de poliedros, prismas, pirámides, cilindros, conos e esferas.

- Cálculo de áreas e volumes dos diferentes corpos xeométricos.

- Aplicacións do teorema de Pitágoras.

Estas actividades fomentan a modelización dos faros con corpos xeométricos, unha premisa para a realización do reto final: a construción da maqueta dun faro.

Contén unha actividade grupal para desenvolver nunha sesión: "Una linterna en equipo".

Ademáis, invita a reflexión sobre o proceso de aprendizaxe no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal, reforzando así a súa comprensión e a capacidade para aplicar as estratexias necesarias no reto final.

7 sesións

Reto final:

4. Y al final, ¡el Faro!

4. Y al final, ¡el Faro!

Proponse unha sesión para elaborar a maqueta do faro tendo en conta os requisitos que debe cumprir.

Contén reflexións para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal reforzando así a súa comprensión e a capacidade para aplicar as estratexias necesarias no reto final.

1 sesión

Conclusión e avaliación:

5. El legado de los Vigilantes del mar

5. El legado de los Vigilantes del mar

Sesión vinculada á exposición da maqueta realizada e a explicación do proceso levado a cabo por cada un dos grupos da aula.

Auto-reflexión, individual e en equipo, sobre a utilidade do aprendido e comunicación dos resultados aos/ás compañeiros/as nunha exposición oral. A duración pode variar dependendo do número de equipos e do tempo que se dea a cada un deles.

Última reflexión no diario de aprendizaxe sobre o traballo desenvolvido durante todo o REA.

1 sesión

Feito con eXeLearning (Nova xanela)