Eixes da proposta didáctica
A proposta didáctica, centrada na noticia e na creación dun telexornal que teña como tema central, noticias positivas que acontecen na contorna ou a outros niveis, estrutúrase en distintos eixes de aprendizaxe. A través deles, o alumnado adquirirá diversas habilidades e coñecementos que o conducirán ao desenvolvemento das competencias clave.
Lectura e análise de noticias en diversos formatos, no que o alumnado terá que:
- Identificar as características da noticia (veracidade, obxectividade, claridade na linguaxe e uso de fontes fiables) e a súa estrutura específica (titular, entradilla, corpo e peche) así como a premisa das 5W.
- Comprender o propósito e as funcións que teñen as noticias
- Coñecer as diferentes formas de difusión dunha noticia.
Comprensión de textos escritos, no que o alumnado terá que:
- Desenvolver habilidades para comprender textos de diversa índole, inferir significados e recoñecer detalles.
- Aprender a extraer a información principal dunha noticia usando técnicas de lectura rápida, palabras chave, etc.
- Comprender o que están lendo en relación ao REA á hora de poder realizar reflexións, exercicios concretos que se lles solicita, etc.
Produción de textos escritos, no que o alumnado terá que:
- Preparar as noticias a partir das estruturas proporcionadas pola persoa titora.
- Desenvolver habilidades na estruturación da súa noticia, atendendo ás partes e ás 5W.
- Fomento da creatividade á hora de deseñar a noticia para que resulte chamativa ao público.
Comprensión de textos orais, no que o alumnado terá que:
- Extraer información para a realización do traballo que corresponda.
- Analizar e practicar escoita activa para sintetizar e inferir as ideas principais dos textos.
Producir textos orais, no que o alumnado terá que:
- Aprender técnicas de exposición oral á hora de realizar o telexornal.
- Practicar a dicción, entoación e a fluidez, previas á hora de realizar a gravación.
- Traballar en equipo de forma cooperada para obter o produto final.
Produción de contidos audiovisuais e uso de ferramentas TIC, na que o alumnado terá que:
- Aprender como se utilizan os diferentes recursos informáticos á súa disposición
- Aprender o manexo básico dun editor de vídeo para a montaxe da noticia e o telexornal.
- Saber buscar material con licenzas libres para o programa, de tal forma que se respecten os dereitos de autor.