Eixes da proposta didáctica
A área de Ciencias da Natureza busca formar nenas e nenos como persoas activas, responsables e respectuosas co medio natural. A través da observación sistemática, a medición, a experimentación e a formulación de hipóteses, aprenden a comprender a ciencia como un proceso de investigación, respondendo aos problemas dunha sociedade globalizada e en constante desenvolvemento científico-tecnolóxico.
Este REA contribúe a varios dos obxectivos da área, principalmente ao obxectivo 2, coñecer e tomar conciencia do propio corpo para desenvolver hábitos saudables e para conseguir un alto grado de benestar; o obxectivo 5, utilizar recursos dixitais de forma segura, responsable e eficiente, traballando de maneira individual e en equipo, e para reelaborar e crear contido de forma creativa e manipulativa; e o obxectivo 6, resolver problemas a través de proxectos de deseño e da aplicación do pensamento computacional para xerar, de xeito cooperativo, un produto creativo e innovador.
A través da realización desta situación de aprendizaxe o alumnado adquirirá conceptos, destrezas e actitudes relacionadas coa alimentación saudable, os diferentes nutrientes e a función que desenvolven no corpo, a repartición equilibrada nunha dieta axeitada ás necesidades das diferentes persoas e o impacto que teñen na contorna os nosos hábitos.
Especificamente o alumnado traballará de maneira activa e competencial todo o anterior para intentar solucionar un problema, que no centro educativo onde se atopan o alumnado sexa consciente se as merendas que levan son saudables ou non. Estes aspectos conforman o núcleo central da terceira unidade didáctica da programación modelo de PROENS.
Este REA tamén está fortemente ligado a varios Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable (ODS), xa que promove hábitos saudables, conciencia sobre a nutrición e o traballo cooperativo. Aquí tes os principais ODS cos que se relaciona:
- ODS 3 – Saúde e benestar: ao fomentar a educación sobre nutrición e alimentación equilibrada, a situación de aprendizaxe contribúe á prevención de enfermidades e á promoción de hábitos saudables.
- ODS 4 – Educación de calidade: a través da indagación científica e da aprendizaxe activa, os alumnos adquiren competencias fundamentais sobre o impacto dos alimentos na saúde, mellorando a súa capacidade de análise e pensamento crítico.
- ODS 12 – Produción e consumo responsable: reflexionar sobre a composición dos alimentos e os efectos do seu consumo axuda a sensibilizar sobre a necesidade de escoller opcións máis saudables e sustentables, fomentando decisións de consumo responsables.
- ODS 10 – Redución das desigualdades: ao permitir que todo o alumnado teña acceso a información fundamentada sobre nutrición, se contribúe a reducir a brecha de coñecemento sobre alimentación saudable, independentemente das súas condicións socioeconómicas.