Eixes da proposta didáctica
Desde a área de Ciencias da Natureza facilitaremos ao alumnado que coñeza o mundo en que vivimos, que comprenda a nosa contorna e as achegas dos avances científicos e tecnolóxicos á nosa vida diaria. A través das ciencias da natureza achegámonos ao traballo científico e á súa contribución ao desenvolvemento, polo que é necesario proporcionar a toda a rapazada as bases dunha formación científica que lles axude a desenvolver as competencias necesarias para desenvolverse nunha realidade cambiante cada vez máis científica e tecnolóxica.
Desde a área de Ciencias da Natureza, os alumnos e alumnas inícianse no desenvolvemento das principais estratexias da metodoloxía científica, tales como a capacidade de formular preguntas; identificar o problema; formular hipótese; planificar e realizar actividades; observar, recoller e organizar a información relevante; sistematizar e analizar os resultados; sacar conclusións e comunicalas, traballando de forma cooperativa e facendo uso de forma adecuada dos materiais e ferramentas. A área inclúe conceptos, procedementos e actitudes que axudan ao alumnado a interpretar a realidade para poder abordar a solución aos diferentes problemas que nela exponse, así como a explicar e predicir fenómenos naturais e a afrontar a necesidade de desenvolver actitudes críticas ante as consecuencias que resultan dos avances científicos.
Conexión cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS)
Este REA relaciónase de forma directa e sólida cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS), especialmente co ODS 4: Educación de calidade, pero tamén conecta con outros ODS vencellados ao desenvolvemento científico, a sustentabilidade e a cidadanía global.
- ODS 4: Educación de calidade; promóvese unha educación que prepare ao alumnado para comprender a realidade, tomar decisións fundamentadas e participar activamente nunha sociedade cada vez máis científica e tecnolóxica.
- ODS 9: Industria, innovación e infraestruturas; ao introducir ás alumnas e alumnos na metodoloxía científica, capacítase para comprender e mesmo contribuír á innovación e ao desenvolvemento tecnolóxico. Este enfoque é clave para formar futuros cidadáns e profesionais que impulsen a ciencia e a tecnoloxía en beneficio do desenvolvemento sostible.
- ODS 13: Acción polo clima e ODS 15: Vida dos ecosistemas terrestres; ao ensinarlles a explicar e predicir fenómenos naturais, foméntase a conciencia ambiental e a comprensión dos impactos humanos sobre o medio, aspectos fundamentais para afrontar o cambio climático e protexer os ecosistemas.
- ODS 12: Produción e consumo responsables; ao desenvolver unha actitude crítica fronte ás consecuencias dos avances científicos, promóvese unha cidadanía responsable, capaz de analizar eticamente o impacto da tecnoloxía na sociedade e no medio ambiente.