Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

A contextualización curricular da situación de aprendizaxe corresponde á unidade 4 do modelo de programación de PROENS para a materia de Ciencias da Natureza de 5º de E. Primaria.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)

CA2.3 - Establecer conexións sinxelas entre diferentes elementos do medio natural mostrando comprensión das relacións que se establecen nel.

Establecer conexións sinxelas entre diferentes elementos do medio natural coñecendo as relacións que se establecen nel.

PE

4

30

CA1.1 - Formular preguntas e realizar predicións razoadas sobre un tema específico relacionado co medio natural a través da observación.

Formular preguntas e realizar prediccións razoadas a través da observación.

TI

4

5

CA1.2 - Buscar, seleccionar e contrastar información, de diferentes fontes seguras e fiables, adquirindo léxico científico básico e utilizándoa en investigacións relacionadas co medio natural.

Buscar, seleccionar e contrastar información de forma guiada, adquirindo léxico científico básico para as súas investigacións.

TI

4

5

CA1.3 - Deseñar e realizar experimentos guiados, de forma individual ou en equipo, utilizando diferentes técnicas de indagación e modelos, empregando os instrumentos e dispositivos apropiados de forma segura, rexistrando correctamente as observacións e medicións realizadas.

Deseñar e realizar experimentos de maneira guiada, empregando instrumentos e dispositivos apropiados de forma segura e rexistrando datos sinxelos.

TI

4

10

CA1.4 - Analizar a información e os resultados obtidos, e comunicar as conclusións das investigacións, utilizando linguaxe científica e explicando os pasos seguidos.

Analizar e comunicar os resultados das investigacións a través de diferentes formatos.

TI

4

5

CA2.4 - Valorar, protexer e mostrar actitudes de conservación e mellora do medio natural, a través de propostas e accións que reflictan compromisos e condutas en favor da sustentabilidade.

Mostrar actitudes de conservación e mellora do medio natural, a través de accións e condutas en favor da sustentabilidade.

TI

4

30

CA4.1 - Utilizar recursos dixitais de acordo coas necesidades do contexto educativo de forma segura e eficiente, buscando información, comunicándose e traballando de forma individual, en equipo e en rede, reelaborando e creando contidos dixitais sinxelos.

Utilizar dispositivos e recursos dixitais para a búsqueda de información e creación de contidos dixitais sinxelos.

TI

4

5

CA4.3 - Formular problemas de deseño que se resolvan coa creación dun prototipo ou solución dixital, avaliando as necesidades da contorna e establecendo obxectivos concretos.

Formular un problema de deseño que se resolva coa creación dun prototipo.

TI

4

5

CA4.4 - Deseñar posibles solucións aos problemas expostos de acordo con técnicas sinxelas de proxectos de deseño e pensamento computacional, mediante estratexias básicas de xestión de proxectos cooperativos.

Deseñar posibles solucións aos problemas expostos empregando diferentes estatexias de forma guiada.

TI

4

5

Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación mostramos unha táboa na que se concretan as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados

CA1.1 - Formular preguntas e realizar predicións razoadas sobre un tema específico relacionado co medio natural a través da observación.

Xogos para activar coñecementos previos. Fase 2

Elaboración das infografías. Fase 3

Elaboración de maquetas. Fase 4

Rúbrica de traballo individual

CA1.2 - Buscar, seleccionar e contrastar información, de diferentes fontes seguras e fiables, adquirindo léxico científico básico e utilizándoa en investigacións relacionadas co medio natural.

Elaboración das infografías. Fase 3

Elaboración de maquetas. Fase 4

Lista de cotexo para a elaboración das maquetas

CA1.3 - Deseñar e realizar experimentos guiados, de forma individual ou en equipo, utilizando diferentes técnicas de indagación e modelos, empregando os instrumentos e dispositivos apropiados de forma segura, rexistrando correctamente as observacións e medicións realizadas.

No apartado de "Experimenta". Fase 3

Ficha de observación e recollida de datos

CA1.4 - Analizar a información e os resultados obtidos, e comunicar as conclusións das investigacións, utilizando linguaxe científica e explicando os pasos seguidos.

Recopilación das infografías que foron elaborando e selección das que se levarán a Feira. Fase 3

Planificación da montaxe do posto da Feira. Fase 4

Ensaio do que se explicará na Feira, elaboración dun guión. Fase 4

Análise da participación na Feira. Fase 5

Ficha de observación e recollida de datos

Lista de cotexo para a elaboración das maquetas

CA2.3 - Establecer conexións sinxelas entre diferentes elementos do medio natural mostrando comprensión das relacións que se establecen nel.

Elaboración das infografías. Fase 3

Elaboración de maquetas. Fase 4

Proba escrita (a deseñar polo profesorado)

CA2.4 - Valorar, protexer e mostrar actitudes de conservación e mellora do medio natural, a través de propostas e accións que reflictan compromisos e condutas en favor da sustentabilidade.

Elaboración das infografías. Fase 3

Elaboración de maquetas. Fase 4

Lista de control dos produtos elaborados

CA4.1 - Utilizar recursos dixitais de acordo coas necesidades do contexto educativo de forma segura e eficiente, buscando información, comunicándose e traballando de forma individual, en equipo e en rede, reelaborando e creando contidos dixitais sinxelos.

Xogos interactivos. Fase 2 e Fase 3

Lista de control de produtos

Rúbrica de traballo individual

Rúbrica de traballo colaborativo

CA4.3 - Formular problemas de deseño que se resolvan coa creación dun prototipo ou solución dixital, avaliando as necesidades da contorna e establecendo obxectivos concretos.

Detectar os problemas ambientais na nosa contorna. Fase 2.

Actividade de análise da nosa contorna. Fase 3.

Rúbrica de traballo individual

Rúbrica de traballo colaborativo

Lista de control dos produtos elaborados

CA4.4 - Deseñar posibles solucións aos problemas expostos de acordo con técnicas sinxelas de proxectos de deseño e pensamento computacional, mediante estratexias básicas de xestión de proxectos cooperativos.

Deseño e elaboración das maquetas. Fase 4

Lista de control dos produtos elaborados

Feito con eXeLearning (Nova xanela)