Temporalización do REA
Esta situación de aprendizaxe está deseñada para 18 sesións, case todas as sesións levaranse a cabo na aula ordinaria para a presentación do REA, tarefas de investigación e creación de produtos por parte do alumnado. Na sesión número 11 o alumnado traballará no laboratorio, ou calquera espazo do centro habilitado para levar a cabo as experiencias de investigación solicitadas. A sesión 17 de "Día da Feira de Ciencia" terá lugar no recinto destinado para a celebración da Feira de Ciencia.
| Fase | Seccións | Descrición do traballo a desenvolver | Temporalización |
|---|---|---|---|
|
Fase 1 |
1.1. A invitación 1.2. Reto 1.3. Obxectivos 1.4. Planificación |
Descubrir o reto. |
Sesión 1 Aula ordinaria. |
|
Fase 2 |
2. O que sabemos 2.1. Que é unha Feira de Ciencia? 2.2. Os equipos |
Indagar sobre as Feiras de Ciencias e o seu funcionamento. Formación de equipos. |
Sesión 2 Aula ordinaria. |
|
Fase 2 |
2.4. Cal é o noso ecosistema? |
Saída pola contorna. |
Sesión 3 Na contorna do centro. |
|
2.3. Actividades individuais 2.4. Cal é o noso ecosistema? |
O alumnado fará diferentes actividades para activar os coñecementos previos. Análise do que observaron na saída. |
Sesión 4 Aula ordinaria. |
|
|
Fase 3 |
3. Mergúllate nos datos. 3.1. Elaboración de infografías 3.7. Experimentando: Experiencia. 2 |
Coñecer o que é unha infografía. Experimento ciclo da auga: O ciclo da auga en 5 días. |
Sesión 4 Aula ordinaria. |
|
Fase 3 |
3.2. Os ecosistemas. |
Como está composto un ecosistema. Factores bióticos e abióticos. Biodiversidade nos ecosistemas |
Sesión 5 Aula ordinaria. |
|
Fase 3 |
3.3. Tipos de ecosistemas Elaboración de Infografías dos ecosistemas terrestres |
Os ecosistemas terrestres. Coa teoría que foron vendo na sesión, elaborarán por equipos un infografía de cada ecosistema. |
Sesión 6 Aula ordinaria. |
|
Fase 3 |
3.3. Tipos de ecosistemas |
Os ecosistemas acuáticos. Coa teoría que foron vendo na sesión, elaborarán por equipos un infografía de cada ecosistema. |
Sesión 7 Aula ordinaria. |
|
Fase 3 |
3.3. Tipos de ecosistemas |
Os ecosistemas mixtos. Coa teoría que foron vendo na sesión, elaborarán por equipos un infografía de cada ecosistema. |
Sesión 8 Aula ordinaria. |
|
Fase 3 |
3.4. Relacións entre os seres vivos dun ecosistema 3.5. A cadea trófica |
Relacións dentro da mesma especie. Relacións entre distintas especies. Os distintos niveis da cadea trófica. |
Sesión 9 Aula ordinaria. |
|
Fase 3 |
3.6. Nós e os ecosistemas |
O uso dos recursos. A biodiversidad. |
Sesión 9 Aula ordinaria. |
|
3.8. Actividades individuais |
O alumnado fará diferentes actividades de repaso dos contidos traballados. |
Sesión 10 Aula ordinaria. |
|
|
Fase 3 |
3.6. Experimenta |
Experiencia 1: O ciclo da auga en 5 minutos. Experiencia 3: Ecosistema nun frasco. |
Sesión 11 Laboratorio. |
|
Fase 4 |
4. A Feira de ciencias |
Reparto de ecosistemas para as maquetas. Elaboración das maquetas. Planificar y crear. |
Sesión 12,13,14 Aula ordinaria. |
|
Fase 4 |
4.2. Ensaios e montaxe do posto |
Cada equipo escolle as infografías dos ecosistemas das maquetas que lles tocou elaborar. Montaxe do posto. Toca ensaiar. |
Sesión 15,16 Aula ordinaria. |
|
Fase 4 |
4.3. O día da Feira de Ciencia |
Por fin chegou o día da Feira de ciencia, e a exposición das maquetas e as infografías. |
Sesión 17 Patio do colexio. |
|
Fase 5 |
5. Conclusións |
Avaliación. Recollida das avaliacións do reto. Análise individual e do equipo. |
Sesión 18 Aula ordinaria. |