Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidade didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
CA2.1 Comprender o sentido global, a estrutura, a información máis relevante en función das necesidades comunicativas e a intención do emisor en textos orais e multimodais sinxelos de diferentes ámbitos, analizando a interacción entre os distintos códigos. O alumnado deberá ser capaz, como mínimo, de captar a idea principal e a información máis relevante dos textos orais e multimodais. TI 5 5%
CA2.3 Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor en textos escritos e multimodais sinxelos de diferentes ámbitos que respondan a diferentes propósitos de lectura, realizando as inferencias precisas. O alumnado terá que responder a preguntas precisas sobre o sentido global, a intención do emisor, a estrutura do texto e a información máis importante. TI 5
5%

CA3.1 Realizar narracións orais sinxelas con diferente grao de planificación sobre temas de interese persoal, social e educativo, axustándose ás convencións propias dos diversos xéneros discursivos con fluidez, coherencia, cohesión e co rexistro adecuado en diferentes soportes e utilizando de xeito eficaz recursos verbais e non verbais. O alumnado será quen de producir textos narrativos orais con fluidez utilizando o rexistro adecuado. TI 5 10%
CA3.3 Planificar a redacción de textos escritos e multimodais sinxelos, atendendo á situación comunicativa, ao destinatario, ao propósito e á canle; redactar borradores e revisalos coa axuda do diálogo entre iguais e instrumentos de consulta e presentar un texto final coherente, cohesionado e co rexistro adecuado. O alumnado será quen de producir textos narrativos, descritivos e informativos utilizando o rexistro adecuado e presentando as ideas de maneira coherente e cohesionada. TI 5, 6 10%
CA3.4 Incorporar procedementos básicos para enriquecer os textos, segundo os aspectos discursivos, lingüísticos e de estilo, procurando a precisión léxica e a corrección ortográfica e gramatical. Para acadar o mínimo de consecución, o alumnado amosará vontade de estilo na creación de textos de intención literaria, especialmente na poesía como vehículo da subxectividade do eu lírico. TI 5, 6 5%
CA3.7 Revisar os textos propios de maneira guiada e facer propostas de mellora argumentado as mudanzas a partir da reflexión metalingüística e interlingüística e cunha metalinguaxe específica, consultando de forma progresivamente autónoma dicionarios, manuais e gramáticas. Como mínimo, o alumnado detectará os erros formais (ortografía e signos de puntuación) e subsanará as incoherencias dos textos propios coa axuda do dicionario. TI 5 5%
CA4.1 Participar de xeito activo e adecuado en interaccións orais informais con relación a obras literarias no traballo en equipo e mais en situacións orais formais de carácter dialogado (como actos culturais vinculados co circuíto literario e colector), mantendo actitudes de escoita activa e estratexias de cooperación coloquial e cortesía lingüística. O alumnado deberá realizar unha escoita activa, respectará as opinións alleas e exporá con claridade as súas achegas. TI 6 10%
CA4.2 Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor en textos literarios escritos e multimodais sinxelos, respondendo a diferentes propósitos de lectura.problemas de comprensión lectora utilizando os coñecementos explícitos sobre a lingua e o seu uso. O alumnado será capaz, como mínimo, de captar a idea principal e a información máis relevante dos textos literarios escritos. TI 6 10%
CA4.3 Valorar a forma e o contido de textos literarios sinxelos avaliando a súa calidade e a eficacia dos procedementos comunicativos empregados. En textos sinxelos, o alumnado deberá identificar os tópicos e os xéneros literarios, así como localizar os principais recursos expresivos empregados. TI 6 10%
CA4.6 Explicar e argumentar,coa axuda de pautas e paradigmas, a interpretación das obras lidas partindo da análise das relacións internas dos seus elementos constitutivos co sentido da obra, consonte a configuración dos xéneros e subxéneros literarios. En textos sinxelos, o alumnado deberá diferenciar de maneira argumentada os xéneros literarios, mediante unha lectura comparada que atenda á evolución dos temas e formas estéticas. TI 6 5%
CA4.7 Establecer, de xeito guiado, ínculos argumentados entre os textos lidos e outros textos escritos, orais ou multimodais, así como con outras manifestacións artísticas e culturais en función de temas, tópicos, estruturas, linguaxe e valores éticos e estéticos, mostrando a implicación e a resposta persoal do alumnado na lectura. O alumnado deberá ser capaz de relacionar os textos en relación co emprego común de tópicos literarios e estruturas. TI 6 10%
CA4.8 Crear textos persoais ou colectivos con intención literaria e conciencia de estilo en distintos soportes e con axuda doutras linguaxes artísticas e audiovisuais, partindo da lectura de obras ou anacos significativos en que se empreguen as convencións formais dos diversos xéneros e estilos literarios. O alumnado será quen de producir textos de intención literaria respectando as convencións dos xéneros e empregando con eficacia os principais recursos expresivos. TI 6 15%
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados

CA2.1, CA2.3, CA4.2

Análisis de situaciones / 2.1 Lista de cotejo

CA3.3, CA3.4

Corrección ortográfica de carteles / 3.3 Lista de cotejo

CA2.1, CA2.3, CA3.1, CA3.3, CA3.4, CA3.7, CA4.1, CA4.2, CA4.3, CA4.6, CA4.7, CA4.8

Reto final / Fases 4 e 5

(Autoavaliación, coavaliación e heteroavaliación do producto final)

Rúbrica

CA2.1, CA2.3,

Ficha de valoración (autoavaliación) / 5

Rúbrica

Feito con eXeLearning (Nova xanela)