Orientacións e recomendacións de uso
Recursos materiais necesarios
Instrumentos de debuxo e de medida.
No caso de cálculos complexos, ou para facer comprobacións, recoméndase usar calculadora.
No caso de facer saídas ao exterior para medir elementos reais da contorna, precísase un flexómetro.
Produtos finais
O Reto final deste REA, é que o alumnado desenvolva un mural xeométrico, entre toda a clase, da súa contorna.
Para iso terán que seleccionar, por grupos, distintas zonas da vila, e identificar a xeometría que haxa neses elementos.
Cada grupo fará, polo menos, tres elementos ou zonas.
Haberá tres categorías para completar a información:
- Zonas verdes e espazos públicos.
- Deporte e ocio.
- Mobiliario e elementos urbáns.
Para cada elemento terán que calcular ou estimar, o perímetro e a área.
Aínda que no currículo de 5º de primaria o cálculo de perímetros e áreas abarca só triángulos, cadrados e rectángulos; pódense ampliar os cálculos a outras figuras planas, se así o estima a persoa docente. Terase en conta que as fórmulas doutras figuras non están no REA.
Finalmente, o mural conxunto exporase a todo o centro educativo.
Enfoque multinivel do reto
Para multinivelar este reto proponse que os espazos elexidos sexan sinxelos de medir, xa que os cálculos xa son simples.
Será a persoa docente quen guíe neste proceso, para garantir que todo o alumnado sexa quen de acadalo.
Aínda que o mellor é facer medicións no exterior, poden empregarse outros recursos, como os visores online.
No REA proponse o Visor de Información Xeográfica da Xunta de Galicia, pero hai máis ferramentas similares.