Orientacións e recomendacións de uso
Recomendacións para unha correcta implementación do REA na aula de 5º.
Recursos materiais necesarios
Material manipulativo:
- Un mapa de España a tamaño folio ou DIN A-3, regra e compás, para o reto 1.
- Un cartón, forrado de papel continuo ou plástico, cunha superficie suficiente para a colocación dos números.
- Números, signos e carteis realizados polo propio alumnado.
- Vasos de cartón, pezas pequenas, pinchos, policubos, botóns ou mesmo boliñas de papel de cores.
- Velcro de dobre cara e pegamento.
A maior parte do material pode reutilizarse para máis dunha manualidade; esperamos que así contribuír ao coidado e reciclado de distintos materiais.
Consideramos necesario compaxinar os recursos dixitais cos manipulativos e o uso de recursos tradicionais (lapis, caderno...).
Achéganse en formato editable distintas fichas de apoio e outros documentos coma os carnés do alumnado para o traballo colaborativo.
Recoméndase revisalas antes de entregar ao alumnado por se fose preciso modificar algún texto ou espazo para escribir nelas de xeito manual.
Proposta de agrupamentos
Neste REA ofrécense actividades que poden facerse de xeito individual ou en grupo.
Os agrupamentos que se propoñen neste REA están baseados nun proxecto de cooperación e colaboración, onde o grupo-clase se divide en grupos de ata catro estudantes. A cada alumno e alumna, dentro do seu grupo asígnase un rol ou función, cunhas tarefas específicas. Estes roles iranse intercambiando de modo que cada persoa poida participar e experimentar os diferentes roles establecidos.
Produtos finais
O reto final deste REA é que o alumnado faga un presuposto de viaxe de fin de curso a un lugar costeiro, poñendo como condición que estea, como máximo, a 500 km do centro educativo.
Dado que os prezos son variables segundo lugar elixido, debe ser o docente quen indique como obterán esta información, podendo usar os datos das actividades previas ou ben usar datos reais cuxa fonte será previamente elixida polo profesorado.
Enfoque multinivel do reto
Dado que o lugar e as actividades se deixan abertas ao describir o reto, pódense acoutar adaptando a dificultade ás características do alumnado.