Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que contén a unidade didáctica 3 de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA2.1: Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos. Identifica nun texto oído de 100/150 palabras o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas. Proba escrita 3
CA2.3: Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos. Expresa as súas ideas con claridade e vocabulario axeitado en situacións propostas na clase. Táboa de indicadores 3 8
CA2.5: Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir de experiencias e interaccións orais próximas. Expresa con claridade e vocabulario axeitado vivencias recentes. Táboa de indicadores 3 8
CA3.2: Comprender distintos tipos de textos en lingua galega valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal Expresa valoración persoal sobre un texto escrito seleccionado por el/ela mesmo/a. Probra escrita 3 8
CA3.3: Utilizar estratexias para a comprensión lectora de textos de diversa tipoloxía, en lingua galega identificando palabras clave e anticipando hipóteses. Indentifica palabra clave en textos breves. Proba escrita 3 8
CA3.4: Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura. Clasifica diferentes textos en función do contido e da presencia ou non de elementos paratextuais. Proba escrita 3 8
CA3.6: Producir textos escritos e multimodais coherentes e sinxelos, en distintos soportes, a partir do modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición. Elabora un documento dixital con título, texto e imaxe, correctamente organizado. Proba escrita 3 8
CA3.8: Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e das virtuais, comprendendo a súa organización e colaborando no seu coidado e interesarse por manter e ampliar unha biblioteca propia, tanto física como virtual, contextos variados da literatura galega. Utiliza correctamente clasificación na biblioteca na busca de libros por temática. Táboa de indicadores 3 8
CA4.1: Desenvolver un proceso de investigación individual, sobre algún tema de interese, realizado de maneira autónoma que implique a localización, selección e contraste de información de distintas fontes, incluídas as dixitais, mediante a adaptación creativa de modelos dados. Elabora un documento orixinal a partir de dúas fontes documentais diferentes. Táboa de indicadores 3 8
CA4.2: Compartir os resultados dun proceso de investigación individual ou grupal, sobre algún tema de interese persoal ou ecosocial, realizado de maneira progresivamente autónoma, que implique a localización, selección e contraste de información de distintas fontes incluídas as dixitais Comunica e defende un texto multimodal elaborado a partir de información obtida noutros textos. Táboa de indicadores 3 8
CA4.3: Utilizar a biblioteca de aula e centro para localizar lecturas axeitadas ao seu gusto persoal e intereses, aplicando as normas básicas do seu funcionamento. Recoñece as diferentes temáticas e a súa identificación e ubicación na biblioteca. Táboa de indicadores 3 8
CA6.2: Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición. Redacta textos escritos e multimodais con uso correcto e axeitado de adxectivos. Proba escrita 3 6
CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. Recoñece en textos os nomes e adxectivos. Proba escrita 3 6
 Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación preséntase a táboa de criterios de avaliación relacionados coas actividades. Tamén se indica a situación exacta da actividade no REA. Por último indícase o instrumento de avaliación empregado para cada actividade. Deben terse en conta unha serie de cuestións:

  • Neste REA non se inclúen as probas escritas dos Criterios de Avaliación (CA) que en PROENS se avalían con ese tipo de instrumento. Porén, os CA, serían perfectamente avaliables coas actividades que aquí se propoñen e os instrumentos alternativos que se facilitan; ou, no seu defecto, axudan a preparar para a súa avaliación.
  • Cando na táboa que segue se sinala unha actividade con "Proba escrita" como instrumento empregado, isto significa que é preciso que o alumnado realice unha produción escrita en menor ou maior medida. Algunhas delas son xa retroalimentadas, algo que se indica co texto "Proba escrita con retroalimentación".
Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA2.1 - Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos.

1. Para escoitarte mellor (Sección 2 >> Que sabemos?)

2. Completar arrastrando (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.1. Texto oral expositivo >> Agora ti)

3. Axudando a outra persoa (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.2. Texto orais, expositivos >> Agora ti)

4. Imos identificar (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.3. Texto orais, o debate >> Agora ti)

5. Busca e compara (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.3. Texto orais, o debate >> Agora ti)

1. Proba escrita e táboa de indicadores

2. Proba escrita con retroalimentación

3. Proba escrita

4. Táboa de indicadores

5. Proba escrita

CA2.3 - Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos. Seleccionadoras de retos (Sección 4 >> Reto final >> 4.1 Seleccionadoras de retos) 1. Táboa de indicadores
CA2.5 - Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir de experiencias e interaccións orais próximas.

1. O que fago nas findes (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.1. Textos orais, expositivos >> Agora ti)

2. O que cociña nas findes (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.2. Texto orais, expositivos >> Agora ti)

1. Táboa de indicadores
CA3.2 - Comprender distintos tipos de textos en lingua galega valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal.

1. As miñas posibles lecturas (Sección 2 >> Que sabemos?)

2. Pescuda e desfruta! (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.5. Texto escritos, literarios >> Agora ti)

1. Proba escrita

2. Proba escrita

CA3.3 - Utilizar estratexias para a comprensión lectora de textos de diversa tipoloxía, en lingua galega identificando palabras clave e anticipando hipóteses. 1. Imos identificar (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.6. Texto escritos, opinión >> Agora ti) 1. Proba escrita
CA3.4 - Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura.

1. Clasificando textos (Sección 2 >> Que sabemos?)

2. Clasifica os textos que acabas de ler (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.6. Texto escritos, opinión >> Agora ti)

3. Identifica características textuais (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.6. Texto escritos, opinión >> Agora ti)

1. Proba escrita con retroalimentación

2. Retroalimentación

3. Retroalimentación

CA3.6 - Producir textos escritos e multimodais coherentes e sinxelos, en distintos soportes, a partir do modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición

1. Reto 1 Historias da escola.

2. Reto 2 Opinión sobre as nosas saídas.

3. Reto 3 Describimos a nosa vila.

1. Rúbrica dos retos

2. Rúbrica dos retos

3. Rúbrica dos retos

(Inclúe a entrega da mostra escrita do reto)

CA3.8 - Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e das virtuais, comprendendo a súa organización e colaborando no seu coidado e interesarse por manter e ampliar unha biblioteca propia, tanto física como virtual, contextos variados da literatura galega.

1. As miñas posibles lecturas (Sección 2 >> Que sabemos?)

2. Busca e clasifica (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.5. Texto escritos, literarios >> Agora ti)

1. Proba escrita

2. Proba escrita e Táboa de indicadores

CA4.1 - Desenvolver un proceso de investigación individual, sobre algún tema de interese, realizado de maneira autónoma que implique a localización, selección e contraste de información de distintas fontes, incluídas as dixitais, mediante a adaptación creativa de modelos dados. 1. E ti, que opinas? (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.6. Texto escritos, opinión >> Agora ti) 1. Táboa de indicadores
CA4.2 - Compartir os resultados dun proceso de investigación individual ou grupal, sobre algún tema de interese persoal ou ecosocial, realizado de maneira progresivamente autónoma, que implique a localización, selección e contraste de información de distintas fontes incluídas as dixitais.

1. Reto 1 Historias da escola.

2. Reto 2 Opinión sobre as nosas saídas.

3. Reto 3 Describimos a nosa vila.

1. Rúbrica dos retos

2. Rúbrica dos retos

3. Rúbrica dos retos

CA4.3 - Utilizar a biblioteca de aula e centro para localizar lecturas axeitadas ao seu gusto persoal e intereses, aplicando as normas básicas do seu funcionamento.

1. A CDU non ten segredos para nós (Sección 2 >> Que sabemos?)

2. Completa o CDU destas obras (Sección 2 >> Que sabemos?)

3. Cazadoras de trolas. (Sección 2 >> Que sabemos?)

1. Retroalimentación

2. Retroalimentación

3. Proba escrita e táboa de indicadores

CA6.2 - Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición

1. Opción A: Identifica os sufixos (Sección 2 >> Que sabemos? >> 2.1 Mestras da gramática)

2. Opción B: De que traballas? (Sección 2 >> Que sabemos? >> 2.1 Mestras da gramática)

3. Opción C: E ti de onde es?(Sección 2 >> Que sabemos? >> 2.1 Mestras da gramática)

4. Describo a un familiar (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.4. Texto escritos, descritivos >> Agora ti)

5. Reto 1 Historias da escola.

6. Reto 2 Opinión sobre as nosas saídas.

7. Reto 3 Describimos a nosa vila.

1. Proba escrita

2. Proba escrita con retroalimentación

3. Proba escrita con retroalimentación

4. Proba escrita

5. Rúbrica dos retos

6. Rúbrica dos retos

7. Rúbrica dos retos

CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz.

1. Opción A: Escoita con atención (Sección 2 >> Que sabemos? >> 2.1 Mestras da gramática)

2. Opción B: Le e busca os substantivos do texto (Sección 2 >> Que sabemos? >> 2.1 Mestras da gramática)

3. Opción C: Busca os substantivos de cada oración. (Sección 2 >> Que sabemos? >> 2.1 Mestras da gramática)

4. Opción A: Adiviña o adxectivo (Sección 2 >> Que sabemos? >> 2.1 Mestras da gramática)

5. Opción B: Identifica o adxectivo (Sección 2 >> Que sabemos? >> 2.1 Mestras da gramática)

6. Opción C: Selecciona os adxectivos (Sección 2 >> Que sabemos? >> 2.1 Mestras da gramática)

7. Isto que é? (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.2. Texto orais, expositivos >> Agora ti)

8. Hiatos ocultos (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.2. Texto orais, expositivos >> Agora ti)

9. Emparella os adxectivos (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.4. Texto escritos, descritivos >> Agora ti)

10. Recoñece substantivos e adxectivos (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.4. Texto escritos, descritivos >> Agora ti)

11. Completa cos adxectivos correctos (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.4. Texto escritos, descritivos >> Agora ti)

12. Opción A: Completa arrastrando adxectivos (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.4. Texto escritos, descritivos >> Agora ti)

13. Opción B: Os adxectivos e o seu grao (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.4. Texto escritos, descritivos >> Agora ti)

14. Opción C: Constrúe oracións empregando adxectivos (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.4. Texto escritos, descritivos >> Agora ti)

15. Prefixos e sufixos (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.4. Texto escritos, descritivos >> Agora ti)

16. Familias léxicas (Sección 3 >> A maxia da voz e das letras >> 3.4. Texto escritos, descritivos >> Agora ti)

1. Proba escrita con retroalimentación

2. Probra escrita

3. Proba escrita con retroalimentación

4. Proba escrita con retroalimentación

5. Proba escrita con retroalimentación

6. Retroalimentación

7. Proba escrita con retroalimentación

8. Retroalimentación

9. Retroalimentación

10. Proba escrita con retroalimentación

11. Retroalimentación

12. Retroalimentación

13. Retroalimentación

14. Proba escrita

15. Proba escrita

16. Proba escrita

Feito con eXeLearning (Nova xanela)