Criterios de avaliación e mínimos de consecución
| Códigos CA | Criterios de avaliación (CA) | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación |
Unidade didáctica (Proens) |
% (Orientación de Proens) |
|---|---|---|---|---|---|
| CA2.1 |
Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos. |
Expresa unha valoración emocional sobre unha breve historia narrada. |
TI unidade 4 |
4 | 6 |
|
CA2.5 |
Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir das experiencias e interaccións orais próximas. |
Resume un texto narrativo breve, con vocabulario axeitado. Transmite aos demáis oralmente as súas emocións. |
TI unidade 4 TI unidade 6 |
4 6 |
6 12 |
|
CA3.2 |
Comprender distintos tipos de textos valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal. |
Interésase polo final de textos narrativos antes de lelos. |
TI unidade 4 |
4 |
5 |
|
CA3.4 |
Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura. |
Redacta resumo de textos narrados con coherencia e claridade. |
PE unidade 4 (Non incluída no REA) |
4 |
6 |
|
CA3.6 |
Producir textos escritos e multimodais coherentes e sinxelos, en distintos soportes, a partir do modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición. |
Redacta un autorretrato breve, con características axeitadas. |
PE unidade 6 (Non incluída no REA) |
6 |
14 |
|
CA3.9 |
Acadar as destrezas e competencias lingüísticas a través do uso da lingua escrita. |
Amosa lectura fluída en textos literarios narrativos. Utiliza nunha narración propia un vocabulario axeitado e sen redundancias. |
TI unidade 4
PE unidade 6 (Non incluída no REA) |
4 6 |
5 12 |
|
CA3.10 |
Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos. |
Nas descricións persoais recoñece aspectos positivos e negativos. |
TI unidade 6 |
6 |
12 |
|
CA4.5 |
Ler de maneira autónoma ou acompañada textos de diversas fontes, compartindo a experiencia da lectura, avanzando na construción da súa identidade lectora e participando en comunidades lectoras no ámbito escolar. |
Utiliza regularmente os momentos de lectura de xeito adecuado. |
TI unidade 4 |
4 |
5 |
|
CA4.6 |
Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar. |
Aporta opinións persoais nos debates literarios. |
TI unidade 4 |
4 |
5 |
|
CA5.1 |
Ler de maneira autónoma textos de diversos autores e autoras axustados aos seus intereses, facendo valoracións persoais das obras literarias de forma guiada para fomentar o gusto pola lectura e avanzar na construción da súa identidade lectora. |
Manifesta preferencias por tipo de narrativa ou autor/autora. |
TI unidade 4 |
4 |
6 |
|
CA5.3 |
Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral como vehículo de comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e información. |
Rexistra un número de lecturas suficiente, marcado no comezo de curso. |
TI unidade 4 |
4 |
6 |
|
CA5.4 |
Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas. |
Coñece o funcionamento da biblioteca, e a súa organización para buscar fondos e recursos. |
TI unidade 4 |
4 |
6 |
|
CA5.5 |
Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar. |
Participa activamente en representacións lidas e escenificacións teatrais. |
TI unidade 4 |
4 |
5 |
|
CA5.6 |
Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira acompañada. |
Identifica e clasifica textos segundo o seu formato literario: prosa, poesía. |
PE unidade 4 (Non incluída no REA) |
4 |
5 |
|
CA5.7 |
Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas. |
Redacta un texto narrativo con intención literaria, cunha trama e persoaxes definidos. |
PE unidade 4 (Non incluída no REA) |
4 |
6 |
|
CA5.9 |
Coñecer os diferentes tipos de textos literarios da tradición oral: poemas, cancións, contos, refráns e adiviñas. |
Identifica textos literarios narrativos fronte a textos istructivos ou informativos. |
PE unidade 4 (Non incluída no REA) |
4 |
6 |
|
CA6.2 |
Producir textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición. |
Elabora textos narrativos en prosa nos que da voz ás personaxes. Utiliza as formas verbais de maneira correcta en exemplos comúns. |
PE unidade 4 (Non incluída no REA) PE unidade 6 (Non incluída no REA) |
4 6 |
6 13 |
|
CA6.3 |
Establecer xeneralizacións sobre aspectos básicos do funcionamento da lingua de maneira acompañada, formulando hipóteses e buscando contraexemplos, a partir da observación, comparación e transformación de palabras, enunciados e textos, nun proceso de produción ou comprensión de textos en contextos significativos. |
Reelabora textos descriptivos modificando formas verbais sen cambiar o significado. |
PE unidade 6 (Non incluída no REA) |
6 |
13 |
|
CA6.4 |
Revisar e mellorar os textos propios e alleos e emendar algúns problemas de comprensión lectora, de maneira progresivamente autónoma, a partir da reflexión metalingüística e interlingüística e usando a terminoloxía básica adecuada. |
Revisa e mellora textos narrativos previamente elaborados. Mellora a redacción de textos de vivencias pesoais logo da súa lectura. |
TI unidade 4 PE unidade 6 (Non incluída no REA) |
4 6 |
8 12 |
|
CA6.6 |
Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, para favorecer unha comunicación máis eficaz. |
Identifica os determinantes nun texto narrativo breve. Utiliza correctamente o b/v en exercicios con vocabulario adecuado. |
PE unidade 4 (Non incluída no REA) PE unidade 6 (Non incluída no REA) |
4 6 |
8 12 |
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | |||||