2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Ocultar

Toda a contextualización curricular da situación de aprendizaxe corresponde á unidade 2 do modelo de programación de PROENS para a materia de Educación Física de 5º de E. Primaria.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación

 Mínimos de consecución

Instrumentos de avaliación

Unidade didáctica
(Proens)

% (Orientación de Proens)

CA1.1, CA2.1, CA6.1

Recoñecer os efectos beneficiosos desde o punto de vista físico, mental e social da actividade física, como paso previo para a súa integración na vida diaria.

Recoñecer os efectos beneficiosos desde o punto de vista físico, mental e social da actividade física. TI 2 15%

CA1.2, CA2.2

Integrar os procesos de activación corporal, dosificación do esforzo, relaxación e hixiene na práctica de actividades motrices, interiorizando as rutinas propias dunha práctica motriz saudable e responsable.

Integrar os procesos de activación corporal, dosificación do esforzo, relaxación e hixiene na práctica de actividades motrices. TI 2 10%

CA1.3, CA4.1

Identificar e abordar condutas vinculadas ao ámbito corporal, á actividade física e ao deporte que afecten negativamente a saúde e a convivencia, adoptando posturas de rexeitamento á violencia, á discriminación e aos estereotipos de xénero e evitando activamente a súa reprodución.

Identificar e abordar condutas vinculadas ao ámbito corporal, á actividade física e ao deporte que afecten negativamente a saúde e a convivencia.
TI
2 10%

CA1.4

Adquirir hábitos de vida saudables (alimentación equilibrada, hidratación adecuada e actividade física regular) e convertelos en algo perdurable ao longo de toda a vida.

Adquirir hábitos de vida saudables e convertelos en algo perdurable ao longo de toda a vida. TI 2 5%

CA1.5, CA3.3

Adquirir un progresivo control e dominio corporal, empregando os compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade de maneira eficiente e creativa e facendo fronte ás demandas de resolución de problemas en situacións motrices diversas transferibles ao seu espazo vivencial.

Adquirir un progresivo control e dominio corporal, empregando os compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade de maneira eficiente e creativa. TI 2 10%

CA1.6, CA4.5

Convivir mostrando no contexto das prácticas motrices habilidades sociais, diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade, xa sexa de xénero, afectivo-sexual, cultural, de orixe nacional, étnica, socioeconómica ou de competencia motriz, e mostrando unha actitude crítica e un compromiso activo fronte aos estereotipos, ás actuacións discriminatorias e á violencia, con especial fincapé no fomento da igualdade de xénero

Convivir mostrando no contexto das prácticas motrices habilidades sociais, diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade. TI 2 10%

CA2.3

Adoptar medidas de seguridade antes, durante e despois da práctica de actividade física, aplicando actuacións básicas de primeiros auxilios, recoñecendo os contextos de risco e actuando con precaución ante eles.

Adoptar medidas de seguridade antes, durante e despois da práctica de actividade física. TI 2 5%

CA2.4, CA3.1, CA5.1

Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, definindo metas, secuenciando accións, introducindo se é preciso cambios durante o proceso, xerando producións motrices de calidade e valorando o grao de axuste ao proceso seguido e ao resultado obtido.

Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo. TI 2 15%

CA2.6, CA4.3, CA5.2

Participar en actividades de carácter motor desde a autorregulación da súa actuación, con predisposición, esforzo, perseveranza e mentalidade de crecemento, actuando reflexivamente, xestionando as emocións e expresándoas de forma asertiva.

Participar en actividades de carácter motor desde a autorregulación da súa actuación. TI 2 15%

CA4.4

Respectar as normas consensuadas, así como as regras dos xogos, e actuar desde os parámetros da deportividade e do xogo limpo, recoñecendo as actuacións dos compañeiros e dos rivais.

Respectar as normas consensuadas, así como as regras dos xogos, e actuar desde os parámetros da deportividade e do xogo limpo. TI 2 5%
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación);  TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

Ocultar

Criterios de avaliación

Actividades ou exercicios / Seccións do REA

Instrumentos empregados

CA1.1, CA2.1, CA6.1

Recoñecer os efectos beneficiosos desde o punto de vista físico, mental e social da actividade física, como paso previo para a súa integración na vida diaria.

1.4 Actividades individuais multinivel (Resolve. Investiga, Reflexiona)

2.1 Nube de palabras, lema

2.2 Actividades individuais multinivel (Canto sabes de saúde?)

3.2 Creamos o cartel

3.4 Actividades individuais multinivel (Integradas nos temas da campaña)

3.4 Sesións de compromiso motor.

3.5 Actividades individuais multinivel (Que sabes de, Alimentos ultraprocesados)

Actividades individuais multinivel

Táboa de indicadores "Como facer un bo cartel"

Táboa de indicadores "Guía de observación"

Rúbrica de traballo individual

Rúbrica de traballo en equipo

Documento base para elaboración de rúbricas docentes a

CA1.2, CA2.2

Integrar os procesos de activación corporal, dosificación do esforzo, relaxación e hixiene na práctica de actividades motrices, interiorizando as rutinas propias dunha práctica motriz saudable e responsable.

3.4 Sesións de compromiso motor.

Rúbrica de traballo individual

Documento base para elaboración de rúbricas docentes a

CA1.3, CA4.1

Identificar e abordar condutas vinculadas ao ámbito corporal, á actividade física e ao deporte que afecten negativamente a saúde e a convivencia, adoptando posturas de rexeitamento á violencia, á discriminación e aos estereotipos de xénero e evitando activamente a súa reprodución.

1.4 Actividades individuais multinivel (Resolve. Investiga, Reflexiona)

2.1 Nube de palabras, lema

2.2 Actividades individuais multinivel (Canto sabes de saúde?)

3.2 Creamos o cartel

3.4 Actividades individuais multinivel (Integradas nos temas da campaña)

3.4 Sesións de compromiso motor.

3.5 Actividades individuais multinivel (Que sabes de, Alimentos ultraprocesados)

Actividades individuais multinivel

Táboa de indicadores "Como facer un bo cartel"

Táboa de indicadores "Guía de observación"

Rúbrica de traballo individual

Rúbrica de traballo en equipo

Documento base para elaboración de rúbricas a docentes

CA1.4

Adquirir hábitos de vida saudables (alimentación equilibrada, hidratación adecuada e actividade física regular) e convertelos en algo perdurable ao longo de toda a vida.

3.4 Sesións de compromiso motor.

Rúbrica de traballo individual

Documento base para elaboración de rúbricas a docentes

CA1.5, CA3.3

Adquirir un progresivo control e dominio corporal, empregando os compoñentes cualitativos e cuantitativos da motricidade de maneira eficiente e creativa e facendo fronte ás demandas de resolución de problemas en situacións motrices diversas transferibles ao seu espazo vivencial.

1.4 Actividades individuais multinivel (Resolve. Investiga, Reflexiona)

2.1 Nube de palabras, lema

2.2 Actividades individuais multinivel (Canto sabes de saúde?)

3.2 Creamos o cartel

3.4 Actividades individuais multinivel (Integradas nos temas da campaña)

3.4 Sesións de compromiso motor.

3.5 Actividades individuais multinivel (Que sabes de, Alimentos ultraprocesados)

Actividades individuais multinivel

Rúbrica de traballo individual

Documento base para a elaboración de rúbricas docentes

CA1.6, CA4.5

Convivir mostrando no contexto das prácticas motrices habilidades sociais, diálogo na resolución de conflitos e respecto ante a diversidade, xa sexa de xénero, afectivo-sexual, cultural, de orixe nacional, étnica, socioeconómica ou de competencia motriz, e mostrando unha actitude crítica e un compromiso activo fronte aos estereotipos, ás actuacións discriminatorias e á violencia, con especial fincapé no fomento da igualdade de xénero

1.3 Formar equipos

2.1 Nube de palabras, lema

3.2 Creamos o cartel

3.5 Como vai o cartel

4.2 Exposición.

4.3 Difusión.

5.1 Debates

3.4 Sesións de compromiso motor.

Táboa de indicadores

Táboa de indicadores "Como facer un bo cartel"

Táboa de indicadores "Guía de observación"

Rúbrica de traballo individual

Rúbrica de traballo en equipo

Documento base para a elaboración de rúbricas docentes

CA2.3

Adoptar medidas de seguridade antes, durante e despois da práctica de actividade física, aplicando actuacións básicas de primeiros auxilios, recoñecendo os contextos de risco e actuando con precaución ante eles.

3.2 Creamos o cartel

3.4 Actividades individuais multinivel (Integradas nos temas da campaña)

3.5 Actividades individuais multinivel (Que sabes de, Alimentos ultraprocesados)

3.6 Como vai o cartel

3.4 Sesións de compromiso motor.

Actividades individuais multinivel

Táboa de indicadores "Como facer un bo cartel"

Táboa de indicadores "Guía de observación"

Rúbrica de traballo individual

Rúbrica de traballo en equipo

Documento base para a elaboración de rúbricas docentes

CA2.4, CA3.1, CA5.1

Desenvolver proxectos motores de carácter individual, cooperativo ou colaborativo, definindo metas, secuenciando accións, introducindo se é preciso cambios durante o proceso, xerando producións motrices de calidade e valorando o grao de axuste ao proceso seguido e ao resultado obtido.

3.4 Sesións de compromiso motor.

Rúbrica de traballo individual

Documento base para a elaboración de rúbricas docentes

CA2.6, CA4.3, CA5.2

Participar en actividades de carácter motor desde a autorregulación da súa actuación, con predisposición, esforzo, perseveranza e mentalidade de crecemento, actuando reflexivamente, xestionando as emocións e expresándoas de forma asertiva.

3.4 Sesións de compromiso motor.

Rúbrica de traballo individual

Documento base para a elaboración de rúbricas docentes

CA4.4

Respectar as normas consensuadas, así como as regras dos xogos, e actuar desde os parámetros da deportividade e do xogo limpo, recoñecendo as actuacións dos compañeiros e dos rivais.

1.3 Formar equipos

2.1 Nube de palabras, lema

3.6 Como vai o cartel

4.2 Exposición.

4.3 Difusión.

5.1 Debates

3.4 Sesións de compromiso motor.

Rúbrica de traballo individual

Rúbrica de traballo en equipo

Documento base para a elaboración de rúbricas docentes