2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Ocultar

A área de Educación Física fundamentase na adquisición das capacidades que contribúan ao desenvolvemento persoal e a unha mellor calidade de vida. Neste REA utilizaremos a organización de actividades no medio natural e urbano para a promoción de hábitos saudables.

Esta área participa tamén no consecución de diversos fins educativos na Etapa de Educación Primaria: socialización, autonomía, aprendizaxes básicas e mellora das posibilidades expresivas, cognitivas, comunicativas e lúdicas. A Educación Física está especialmente indicada para integrar todo tipo de alumnado e resulta idónea cara ao tratamento da diversidade na aula, fomenta a coeducación e  promove a igualdade de oportunidades para ámbolos sexos.

Para abordar con posibilidades de éxito as numerosas situacións motrices ás que se verá exposto o alumnado ao longo da súa vida, será preciso desenvolver, de maneira integral, capacidades de carácter cognitivo e motor, pero tamén afectivo-motivacional, de relacións interpersoais e de inserción social. Deste xeito, o alumnado terá que aprender a xestionar as súas emocións e as súas habilidades sociais en contextos de práctica motriz.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Ocultar

O marco curricular que abrangue a esta SA relacionase directamente coa unidade didáctica número 8 "Saímos á natureza" correspondente á programación modelo de 5º nivel de E. Primaria proposta para a área de Educación Física na plataforma PROENS da Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades na Comunidade Autónoma de Galicia.

Contidos específicos traballados dentro do recurso:

Contidos Bloque da materia
  • 2.1 - Usos e finalidades: catárticos, lúdico-recreativos, competitivos e agonísticos.
  • 2.6 - Uso de ferramentas ou plataformas dixitais.
  • 2.7 - Prevención de accidentes e lesións nas prácticas motrices: quecemento xeral, dosificación do esforzo e volta á calma. Importancia de respectar as normas de seguridade. Compromiso de responsabilidade cara á seguridade propia e á dos demais.
  • 2.8 - Actuacións básicas de primeiros auxilios ante accidentes e lesións durante a práctica da actividade física. Posición lateral de seguridade. Conduta PAS (protexer, avisar, socorrer).
Bloque 2
  • 3.1 - Toma de decisións:
    • 3.1.1 - Selección de accións en función da contorna en situacións motrices individuais.
  • 3.2 - Esquema corporal:
    • 3.2.4 - Dominio e control motor en situacións complexas e descoñecidas.
  • 3.3 - Capacidades condicionais: capacidades físicas básicas e resultantes (coordinación, equilibrio e axilidade).
Bloque 3
  • 6.1 - Normas de uso: a educación viaria desde a actividade física e deportiva.
  • 6.2 - Transporte activo e sustentable: bicicletas, patíns, patinetes.
  • 6.3 - Construción e reutilización de materiais para a práctica motriz, fomentando a sensibilización sobre a xeración de residuos.
  • 6.4 - Realización de actividades físicas no medio natural e urbano.
  • 6.5 - Coidado e conservación da contorna durante a práctica de actividade física no medio natural e urbano.
Bloque 6

Os obxectivos da materia que se traballan neste REA son os que seguen:

Obxectivos Descrición
OBX 1 Adoptar un estilo de vida activo e saudable, practicando regularmente actividades físicas e deportivas e adoptando comportamentos que potencien a saúde física, mental e social, así como medidas de responsabilidade individual e colectiva durante a práctica motriz para interiorizar e integrar hábitos de actividade física sistemática que contribúan ao benestar.
OBX 2 Adaptar os elementos propios do esquema corporal, as capacidades físicas, perceptivo-motrices e coordinativas, así como as habilidades e as destrezas motrices, aplicando procesos de percepción, decisión e execución adecuados á lóxica interna e aos obxectivos de diferentes situacións, para dar resposta ás demandas de proxectos motores e de prácticas motrices con distintas finalidades en contextos da vida diaria.
OBX 5 Desenvolver procesos de autorregulación e interacción no marco da práctica motriz, con actitude emprática e inclusiva, facendo uso de habilidades sociais e actitudes de cooperación, respecto, traballo en equipo e deportividade, con independencia das diferenzas etnoculturais, sociais, de xénero e de habilidade dos participantes, para contribuír á convivencia social e ao compromiso ético nos diferentes espazos en que se participa.

A continuación inclúense os descritores das competencias clave que marca a normativa vixente e que son traballadas neste recurso.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (STEM) STEM 1, STEM 2 e STEM 5
Competencia dixital (CD) CD 3
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA 2,  CPSAA 4 e CPSAA 5
Competencia cidadá (CC) CC 2 e CC 4
Competencia emprendedora (CE) CE 1 e CE 3