Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Na seguinta táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens).

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA1.1 Interpreta problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución. Interpreta problemas de operacións elementais (suma, resta, producto ou cociente) e ordenación de fraccións organizando os datos dados e representando a información para facilitar a súa resolución. PE (Non incluída no REA) Fraccións 30
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas. Resolve problemas de fraccións e as súas operacións elementais aplicando a xerarquía de operacións e usando a estratexia adecuada segundo o tamaño dos números(mental, lapis e papel ou calculadora) PE (Non incluída no REA) Fraccións 40
CA1.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir. Recoñece situacións da vida cotiá susceptibles de ser formuladas e resoltas utilizando fraccións comunicando correctamente o proceso matemático inherente. PE (Non incluída no REA) Fraccións 30
CA1.1 Interpreta problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución. Interpreta problemas nos que realiza operacións elementais (+, -, x, /) e
ordenación de números decimais
organizando os datos dados e representando a información para
facilitar a súa resolución.
PE (Non incluída no REA) Decimais 30
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas. Resolve problemas de números decimais e operacións elementais aplicando a xerarquía de operacións e utilizando a estratexia adecuada segundo o tamaño dos números
(mental, lapis e papel ou calculadora)
PE (Non incluída no REA) Decimais 40
CA1.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir. Recoñece situacións da vida cotiá susceptibles de ser formuladas e resoltas utilizando numeros decimais comunicando correctamente o proceso matemático inherente. PE (Non incluída no REA) Decimais 30
CA6.1 Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.2 Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.3 Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. Mostra unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.4 Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. Colabora activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.5 Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Ao desenvolver de maneira conxunta tres temas é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empregados no REA

Na seguinta táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens).

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
Fraccions

CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.

Sección 1, actividades "La inspectora Cruxeiras va al hospital" e "La inspectora Cruxeiras visita a Doña Elvira".

Sección 3.1, apartado "El cuadro misterioso: conocemos a Hans Freudenthal", actividade "3. Trabajamos en grupo".

Sección 3.1, apartado "Operaciones con fracciones", actividade "3. Y ahora ... visualizalo".

Sección 3.1, actividade do apartado "Resolvemos el 1º misterio".

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas. Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.

Sección 2, actividades "1.Trabajando con el mcm y el mcd" e "2. Ejercitando la divisibilidad".

Sección 2.1.2, actividade "1 Mínimo común múltiplo" do reto "¿Lograreis abrir la caja misteriosa?".

Sección 3.1, apartado "Fracciones y su interpretación", actividade "3. Y ahora practica", "4. Toca clasificar fracciones", "5. Otra forma de expresar las fracciones impropias", "6. Fracciones: números mixtos" e  "7. Fracciones de cantidades".

Sección 3.1, apartado "El cuadro misterioso: conocemos a Hans Freudenthal", actividades "Jugamos con fracciones equivalentes" e "Jugamos con fracciones irreducibles".

Sección 3.1, apartado "Operaciones con fracciones", actividades "A: Empezamos con algo simple" e "B: Ahora mezclamos".

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA1.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.

Sección 2, actividades "3. Crossfit en la recta numérica: enteros" e "4. Pesas con fracciones".

Sección 2.1.2, actividades "2 La plantación", "3 Mis hijos" e "4 Mis hijas" do reto "¿Lograreis abrir la caja misteriosa?".

Sección 3.1, apartado "Fracciones y su interpretación", actividade "8. Ayuda a los hermanos Trastámara a resolver un problema".

Sección 3.1, apartado "Operaciones con fracciones", actividades "C: Uno de vasos", "D: Otro de depósitos", "E: Una de telas" e "F: Y acabamos con una de sidra".

Sección 3.3, actividade "La Inspectora Cruxeiras encomienda otro trabajo a la UCO".

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Decimais

CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.

Sección 3.2, apartado "Introduciendo los decimales", actividades "2. Descomposición de la unidad", "3. Escritura y lectura de números decimales" e "4. ¿Cómo representamos los decimales en la recta numérica?".

Sección 3.2, apartado "Orden y aproximación", actividade "2. Comparando decimales gráficamente".

Sección 3.2, apartado "Resolvemos el 2º misterio", actividade "Gracias a la UCO la inspectora desencripta el archivo y accede al listado de bienes".

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas. Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.

Sección 3.2, apartado "Orden y aproximación", actividades "4. Un primer entrenamiento para la UCO", 5. ¡Ahora la UCO está preparada!" e "¡La UCO practica la aproximación!".

Sección 3.2, apartado "Operaciones con decimales", actividades "A: Empiezo por lo fácil", "B: Ahora otra operación", "C: ¿Y si mezclamos?" e "D: Probamos la división".

Sección 3.2, apartado "Relacionando fracciones y decimales", actividades "¿De qué tipo de decimal se trata?" e "Transforma los siguientes decimales".

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA1.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.

Sección 3.2, apartado "Operaciones con decimales", actividade "E: Anímate ahora con los problemas".

Sección 3.2, apartado "Resolvemos el 2º misterio", actividade "Problema de acceso a la carpeta de los bienes de la condesa".

Sección 3.3, actividade "La Inspectora Cruxeiras encomienda otro trabajo a la UCO".

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Matemáticas para a vida en sociedade

CA6.1 Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.

Sección 3.3, actividade "La Inspectora Cruxeiras encomienda otro trabajo a la UCO". Rúbrica de corrección

CA6.2 Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.

Sección 3.1, apartado "El cuadro misterioso: conocemos a Hans Freudenthal", actividade "2. El diagrama de Freudenthal".

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio"

Rúbrica de corrección

CA6.3 Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio" Rúbrica de corrección

CA6.4 Colaborar activamente no traballo en equipo
respectando diferentes opinións, comunicándose de
maneira efectiva, pensando de forma crítica e
creativa e tomando decisións e xuízos informados.

Sección 2.1, actividade "2. ¿Lograréis abrir la caja misteriosa?".

Sección 3.1, actividade "Resolvemos el 1º misterio".

Sección 3.2, actividade "Resolvemos el 2º misterio".

Sección 3.3, actividade "La Inspectora Cruxeiras encomienda otro trabajo a la UCO".

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio"

Rúbrica de corrección

CA6.5 Participar na repartición de tarefas que que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.

Sección 2.1, actividade "2. ¿Lograréis abrir la caja misteriosa?".

Sección 3.1, actividade "Resolvemos el 1º misterio".

Sección 3.2, actividade "Resolvemos el 2º misterio".

Sección 3.3, actividade "La Inspectora Cruxeiras encomienda otro trabajo a la UCO".

Sección 4, actividade "1. Nuestro propio misterio"

Rúbrica de corrección

Feito con eXeLearning (Nova xanela)