Saltar navegación

Tarefa 1. Un día coa IA

Hora a hora coa IA

Duración:
40
Agrupamento:
Grupos cooperativos (3-4 persoas)

Os responsables da fundación Intelligere necesitan amosar a un grupo de visitantes dun instituto como a intelixencia artificial forma parte da nosa vida diaria. O voso reto é describir como a IA intervén na vida cotiá e explicar como as súas innovacións están integradas nas nosas rutinas. A través dun traballo en equipo, elaboraredes un texto que non só reflicta o voso coñecemento e talento, senón que tamén esperte a curiosidade dos visitantes.

Obxectivo

Redactar unha descrición en formato de horario sobre a presenza da IA na vida diaria.

Instrucións

Cada grupo debe engadir un exemplo de presenza da IA no desenvolvemento habitual dunha das franxas horarias indicadas.

As franxas horarias son:

  • Primeira hora da mañá (7:00 - 9:00)
  • Mañá (10:00 - 12:00)
  • Mediodía (13:00 - 15:00)
  • Primeiras horas da tarde (16:00 - 18:00)
  • Últimas horas da tarde (19:00 - 21:00)
  • Primeiras horas da noite (22:00 - 24:00)
  • Noite (00:00 - 7:00)

Dinámica

A actividade está deseñada para un grupo de 28 alumnos divididos en 7 grupos.

  1. Explicación (5 minutos): Cada grupo recibe unha folla en branco ou un documento dixital titulado “A IA hora a hora”.
  2. Roldas de escritura (30 minutos): Por quendas, cada grupo engade información sobre a presenza da IA na franxa horaria asignada. Cada rolda dura 4 minutos, deixando un marxe final para correccións.
  3. Revisión e síntese (5 minutos): Cada grupo recibe de novo o documento co que comezou e revisa o contido para corrixir erros, unificar o estilo e garantir a coherencia.
  4. Presentación grupal (10 minutos): O portavoz de cada grupo expón as achegas realizadas e, a continuación, debátese en conxunto sobre os documentos elaborados.

Exemplo para a franxa de primeiras horas da tarde (16:00 - 18:00)

  • 16:15 - Aplicacións de tradución automática: Durante o visionado dunha serie en inglés, emprego tradutores en liña como Google Translate para comprobar o significado de palabras ou frases en tempo real.
  • 16:45 - Recomendacións personalizadas en plataformas educativas: Na aplicación Duolingo que estás a empregar no móbil, a actividade é monitorizada por IA para adaptar as actividades e exercicios ás túas necesidades.
  • 17:30 - Búsquedas con asistentes virtuais: Para escoller musica de fondo para realizar tarefas emprego recomendacións xeradas por unha IA para atopar rápidamente o tipo de música que desexo.

Orientacións e adaptacións

  • Axustar as franxas horarias: As franxas propostas poden modificarse en función do tamaño e organización da aula.
  • Facilitar a formación de grupos: Recoméndase que os grupos sexan diversos e equilibrados.
  • Ofrecer exemplos: Propor exemplos de aplicacións de IA para inspirar ao alumnado.
  • Monitorizar o progreso: Circular pola aula durante as roldas de escritura para observar a dinámica de grupo e ofrecer apoio cando sexa necesario.
  • Promover a reflexión: Finalizar a actividade cunha discusión sobre o aprendido e a relevancia da IA na vida diaria.
  • Avaliar de forma xusta: Utilizar rúbricas e listas de verificación para proporcionar retroalimentación construtiva.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)