Notas sobre as actividades
En 1948 Benjamín Bloom Doctor en educación na Universidade de Chicago estableceu unha taxonomía de dominios de aprendizaxe, coñecida como taxonomía de Bloom, no ano 2008 esta taxonomía foi adaptada á era dixital por Churches en Lembrar, Comprender, Aplicar, Analizar, Avaliar e crear.
Lembrar
A grande cantidade de información a que se ven exposto o alumnado fai que as veces lembrar algo sexa unha tarefa difícil, coa axuda de apps é máis fácil e incluso pode ser divertido. É interesante utilizar boas ferramentas para xestionar esta información e que lles axude a lembrar o aprendido.
Un taboleiro como Pinterest no que se recollan imaxes, textos e búsquedas en internet é unha boa ferramente para este apartado.
Para lembrar pequenas doses de información é moi útil twitter. O uso de varios hashtag facilita a recuperación da información de manera selectiva, exemplo: O día da paz utilizamos os hahtag #PazAureaDicta e #ValgaAureaDicta, para recuperar a información temos distintas opcións, se quero ver todos os twits do día da paz escribirei no buscador #PazAureaDicta, así aparecerán os twits do noso centro e de todos os centros que traballasen sobre ese día, se só quero recuperar a información do meu centro terei que escribir no buscador de twitter os dous hashtag #PazAureaDicta e #ValgaAureaDicta, se quero ver todo o que escribiu un alumno ou alumna sobre o día da paz terei que facer a búsqueda #PazAureaDicta e @nomealumno, etc.
Comprender
Interpretar, clasificar, resumir, comparar e explicar son verbos que se deben reproducir neste nódulo da taxonomía.
Portafolio
Os portafolios axudan ao alumnado a identificar as capacidades que desenvolveron, as aprendizaxes construidas e como poden utilizalas. Coa axuda do profesorado poden decidir que materiais e actividades incluir ou non no seu portafolio.
Permite que os estudantes se responsabilicen do seu proceso de aprendizaxe e, é unha ferramenta máis á hora de avaliar.
O portafolio debería recoller actividades de clase e traballos, as actividades realizadas por iniciativa propia, testimonios de terceiras persoas sobre o traballo do estudante. Evidencias de evolución na aprendizaxe mediante traballos gardados que permitan ver que aprendeu? e como?. Signos de reflexión, con preguntas do tipo, como cambiou a miña percepción sobre este tema? E tamén evidencias de que tomou decisións no seu proceso de aprendizaxe con preguntas como: que necesito saber ou facer para dar o paso seguinte?
Aplicar
Desempeñar, usar, executar, editar ou xogar son algúns dos verbos que se poden reproducir neste nódulo da taxonomía.
Analizar
Pódese simular un programa de radio no que o alumnado en grupos defendan distintas teses sobre unha das conmemoracións. Deste xeito poderán diferenciar, organizar, atribuir, comparar...; verbos fundamentais neste nódulo da taxonomía.
Avaliar
É interesante que sexa o alumnado quen se responsabilice do seu propio aprendizaxe. O portafolio é unha ferramenta moi apropiada para que eles mesmos valoren e corrixan o que foron escribindo ao longo do trimestre, é moi interesante o intercambio de portafolios para unha avaliación entre iguais e tamén unha avaliación de todo o grupo de cada un dos portafolios da aula. Os verbos representativos deste nódulo son: comprobar, criticar, revisar, experimentar, juzgar,detectar.
Crear
Implica reunir cousas e facer algo novo con elas. Os videos e os carteis son ferramentas moi interesantes neste punto para producir, planear, xerar, deseñar, construir ou idear neste nódulo.