Guía da unidade
GUÍA DA UNIDADE
A seguinte unidade pretende seguir unha metodoloxía de aprendizaxe construtivista, na que o alumnado poida construír o seu propio coñecemento de forma autónoma. Dita unidade pode realizarse tanto de forma autónoma a distancia, como semipresencial ou presencial na aula.
Aínda que a unidade pode ser utilizada como un complemento ao xa visto na aula. A súa realización apoiada co uso do caderno de clase para recoller algunhas actividades, como ademais para que o alumnado elabore os seus propios apuntes sobre a materia tratada, pode ser unha ferramenta axeitada para o traballo destes coñecementos desde esta unidade de forma independente.
O presente tema corresponde ó terceiro desta unidade.
Desenvolvemento dos contidos no tema 3: A función de nutriciónII: Aparato respiratorio, circulatorio e excretor
Coa finalidade exposta a unidade didáctica presenta a seguinte estrutura:
1- Actividades iniciais.
Apartado inicial onde proporanse unha serie de cuestións sobre os aparatos respiratorios, circulatorio e excretor nos animais.. A finalidade destas preguntas non é a súa contestación correcta, senón introducir a unidade, e que o alumnado sexa capaz de valorar os seus propios coñecementos previos sobre a materia a tratar. Finalizada a unidade o alumnado poderá revisalas e reformulalas novamente cos coñecementos adquiridos para valorar os seus progresos.
Ademais inclúe dúas animacións, os episodios nº 3 e 4, na que os nosos personaxes introduciranse no interior dos aparatos respiratorios e circulatorio e excretor dunha vaca para descubrir o seu funcionamento.
2 – Actividades desenvolvemento: Aparato dixestivo
Unha vez vista a animación do episodio nº 3, e a presentación nº 4 do caderno de apuntes de Lynnwin e Pi (no apartado final), sobre o aparato respiratorio dos animais, o alumnado estará en disposición de autoavaliar os seus coñecementos con este cuestionario.
3 – Actividades desenvolvemento: Aparato circulatorio
Para realizar este cuestionario o alumnado deberá ver previamente a animación do episodio nº 4 e a presentación nº 5 do caderno de apuntes de Lynnwin e Pi, sobre o aparato circulatorio.
4 – Actividades desenvolvemento: Aparato excretor
Para realizar este cuestionario o alumnado deberá ver previamente a animación do episodio nº 4 e a presentación nº 6 do caderno de apuntes de Lynnwin e Pi, sobre o aparato excretor.
5 – Actividades investigación:
Neste apartado aparecen unha serie de actividades de investigación sobre algúns conceptos relacionados co tema tratado. A súa finalidade é servir como actividades de ampliación para adecuar o aprendizaxe ós distintos ritmos da aula.
Ademais seguindo as pautas marcadas no tema 1 proporase ao alumnado a realización de tres mapas conceptuais, un por cada aparato, que sirvan como resumo do tema.
6 – Caderno de apuntes de Lynwin e Pi
Aínda que este apartado figura ao final os conceptos que aparecen neles son necesarios para realizar as actividades. Como bos científicos Lynwinn e Pi na súa viaxe á Terra tomaron nota de todas as súas observacións, e estas están recollidas no seu caderno. Os apuntes aparecen recollidos en forma de presentacións, que complementan os vídeos e axudarán ao alumnado a contestar ás actividades.
Obxectivos
-
Recoñecer a respiración celular como o proceso mediante o cal as células obteñenn enerxía a partir da materia orgánica
-
Diferenciar a respiración celular do proceso respiratorio levado a cabo nos aparatos respiratorios.
-
Coñecer as condicións que requiren as superficies respiratorias, así como as distintas adaptación ao medio aéreo e acuático.
-
Aprender as principais adaptacións dos aparatos respiratorios de diferentes grupos de animais.
-
Coñecer os principais compoñentes dos aparellos circulatorios dos animais.
-
Aprender as principais adaptacións dos aparatos circulatorios de diferentes grupos de animais.
-
Comprender a excreción como o proceso de expulsión de refugos procedentes do metabolismo celular.
-
Aprender as principais adaptacións dos aparatos excretores de diferentes grupos de animais.
.
Cos seguintes obxectivos desenvólvense as seguintes competencias básicas:
-
Competencia en comunicación lingüística: mediante o uso da linguaxe como instrumento de comunicación oral e escrito. A adquisición e uso de vocabulario específico e o uso da linguaxe formal das ciencias e a estimulación da lectura comprensiva das actividades, e mediante a busca de información nas actividades de ampliación.
-
Competencia no coñecemento e a interacción co mundo físico: co coñecemento do funcionamento dos distintos aparatos nos seres vivos e a súa relación con hábitos saudables beneficiosos .
-
Competencia do tratamento da información e competencia dixital: é o eixe central da unidade didáctica ao traballar nunha aplicación informática. Ademais nos traballos de ampliación posibilítase ao alumnado o manexo das TIC para a súa realización.
-
Competencia para aprender a aprender: co traballo da unidade didáctica mediante un obxecto dixital educativo (ODE) posibilítase o desenvolvemento da capacidade de regular e construír a propia aprendizaxe, coa finalidade de adquirir e asimilar novos coñecementos.
-
Competencia de autonomía e iniciativa persoal: mediante a realización, e corrección da unidade dunha forma autónoma, potenciando a autonomía intelectual. Ademais nas actividades de ampliación estimularase o espírito crítico para enfrontarse con situacións cotiáns, participando na busca de solucións, obtendo a satisfacción da adquisición de novos coñecementos científicos.
Precoñecemento
Este bloque corresponde ao terceiro tema da unidade didáctica sobre as funcións dos seres vivos. Antes de comezar é recomendable desenvolver o tema I sobre as funcións dos seres vivos e o II, concretamente o apartado sobre o aparato dixestivo dos animais
Ademais deberás revisar os teus coñecementos sobre:
- A composición química dos seres vivos
- A célula e a organización celulares.
- As funcións da célula
- A clasificación dos seres vivos
- As funcións da célula
- A clasificación dos seres vivos
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento 4.0