Eixes da proposta didáctica
A aprendizaxe das Ciencias Naturais permite ao alumnado achegarse á comprensión do mundo vivo, promovendo o pensamento crítico e a curiosidade científica. A través da observación, a experimentación e o traballo colaborativo, os nenos e nenas exploran os procesos naturais e reflexionan sobre a importancia de protexer o medio ambiente.
Durante a etapa de Educación Primaria, o estudo da biodiversidade e dos ecosistemas axuda a comprender a interdependencia entre os seres vivos e o seu hábitat. A proposta didáctica da exposición interactiva sobre as funcións vitais dos animais e a súa conservación ofrece ao alumnado unha oportunidade de aprender de forma activa e de compartir os seus coñecementos con outros membros da comunidade educativa.
Neste REA, os nenos e nenas investigarán as características dos animais, os seus hábitats e os procesos fundamentais para a súa supervivencia, como a alimentación, a reprodución e a adaptación ao medio. Tamén analizarán as ameazas á biodiversidade e a importancia de adoptar medidas para a súa protección. O uso de maquetas, paneis explicativos e recursos dixitais permitiralles expresar os seus descubrimentos dun xeito creativo e accesible.
Traballando esta proposta non só se reforzan os contidos curriculares, senón que se promoven valores fundamentais como o respecto polo medio ambiente e a conciencia ecolóxica.
Este Recurso Educativo Aberto (REA) pretende facilitar unha aprendizaxe significativa, na que a investigación e a divulgación acheguen o alumnado á comprensión da importancia da biodiversidade. Ao participar activamente na creación da exposición, os nenos e nenas reforzan o seu interese pola ciencia e adquiren un compromiso máis profundo coa protección do planeta.
Os ODS directamente conectados con este REA son:
- ODS 4: Educación de calidade: promóvese unha educación inclusiva e equitativa ao integrar o uso de recursos dixitais e fomentar a aprendizaxe activa mediante a creación dunha exposición interactiva.
- ODS 9: Industria, innovación e infraestrutura: a creación de recursos dixitais e o uso do ordenador para buscar información fomenta a innovación e o desenvolvemento de habilidades tecnolóxicas.
- ODS 12: Produción e consumo responsables: reflexiónase sobre o impacto do consumo humano nos ecosistemas animais, promovendo prácticas máis sostibles.
- ODS 13: Acción polo clima: sensibilízase sobre a perda de biodiversidade.
- ODS 15: Vida de ecosistemas terrestres: trabállase directamente contidos relacionados ca protección dos animais e os seus hábitats.