4.- Webquest: "Creamos o noso libro de estilo"
Webquest "Creamos o noso libro de estilo"
Introducción
A vida dos centros educativos traspasou as fronteiras físicas da aula e do propio colexio. As famiias e a propia comunidade queren saber que sucede nos centros e estes teñen necesidade de difundir parte do seu traballo.
Os medios que máis empegamos nos colexios como canle de comunicación son: a revista escolar, a radio, podcast, o blog do centro ou aula e a propia web do colexio.
É fundamental que teñamos definido un libro ou manual de estilo para estas publicacións físicas e na Rede que nos permitan homoxeneizar aspectos como: as tipografías, o deseño, as cores, uso correcto da ortografía, gramática, puntuación, estética, como referenciar a multimedia, como citar fragmentos de outras obras...
Tarefa
En equipos de catro membros teremos que elaborar un manual ou libro de estilo tanto para a revista escolar do colexio en soporte físico ou papel, como para o blog ou web do centro.
Teremos que deseñar o manual de estilo para publicacións físicas ou na Rede, facendo especial fincapé en:
- Lingua ou linguas que se van a empregar.
- Como redactar os titulares sen sensacionalismos.
- Cuestións éticas sobre como tratar as novas ou artigos de opinión.
- Estilo da redacción (frases curtas ou longas, concisión, estilo formal ou informal...) .
- Abreviaturas.
- Linguaxe inclusiva e non sexista.
- Tratamentos,
- Toponimia.
- Como referenciar a multimedia e citar fontes...
- Maquetación dos contidos: Estilo, estética...
- ...
Proceso
Cada "equipo" estará formada por catro membros que se repartirán estos roles:
-Coordinador/a: É quen define os obxectivos do grupo e coordina a toma de decisións. Tamén chamado líder ou responsable. Transmite seguridade, confianza e cohesión ao grupo.
- Investigador/a: O estudio das fontes son a súa principal fortaleza: estudos, análises,..., etc. Parte da súa función é extraer información que aplicará ao proceso actual. Soe ser un bo comunicador e un excelente analista das situacións.
- Creativo/a: persona chea de ideas e é quen de aportar suxestións e opinións. É imaxinativo, innovador e curioso.
- Deseñador/a: é o encargado de "darlle forma" e coherencia ao manual ou libro de estilo.
Cada un exercerá o seu rol pero todas as propostas serán debatidas internamente entre os catro membros do grupo para poder elaborar o manual de estilo para as publicacións do centro na súa totalidade.
Recursos
Para recabar información sobre que é un libro de estilo:
- ¿Qué debe conter un manual de estilo? (en castelán)
- A lingua nos textos xornalísticos (Libro de estilo) (en galego)
- Pasos básicos para crear unha guía de estilo (en castelán).
- Qué es un manual de estilo y como construirlo (en castelán).
- Manual de estilo: Por que homogenizar y armonizar criterios (en castelán).
- Manual de estilo (Wikipedia) (en castelán)
Propostas para darlle formato a unha presentación ou infografía coas directrices do manual de estilo:
Avaliación
Para avaliar o traballo, fixarémonos nos seguintes aspectos:
- Utilización dos recursos da rede.
- Exposición clara dos elementos tratados no manual ou libro de estilo.
- Utilización correcta da lingua galega.
- Viabilidade e importancia dos aspectos tidos en conta.
- Funcionamento e relación entre os catro membros do grupo.
- Composición e estética da presentación ou infografía creada co manual de estilo.
Rúbrica:
|
CATEGORIA |
4 puntos |
3 puntos |
2 puntos |
1 punto |
Contido e precisión |
Toda a información dos aspectos tratados é axeitada. |
99-90% da información dos aspectos tratados é axeitada. |
89-80% da iinformación dos aspectos tratados é axeitada. |
Menos do 80% da información dos aspectos tratados é axeitada. |
Escritura-Gramática |
Non hai erros gramaticais no texto do manual de estilo e na infografía co resumo da mesma. |
Non hai erros gramaticais no texto do manual de estilo e na infografía co resumo da mesma despois da revisión por parte do mestre. |
Hai 1-2 erros gramaticais no texto do manual de estilo e na infografía co resumo da mesma aínda despois da revisión por parte do mestre. |
Hai 3 ou máis erros gramaticais no texto do manual de estilo e na infografía co resumo da mesma aínda despois da revisión por parte do mestre |
Coñecemento gañado |
Todos os alumnos do grupo saben as instruccións de como publicar no medio elexido segundo unhas pautas establecidas e o proceso técnico usado para crealo. |
Todos os alumnos do grupo saben as instruccións de como publicar no medio elexido segundo unhas pautas establecidas e o proceso técnico usado para crealo. |
Só algúns alumnos do grupo saben as instruccións de como publicar no medio elexido segundo unhas pautas establecidas e o proceso técnico usado para crealo. |
Varios alumnos do grupo parecen ter pouco coñecemento sobre as instruccións de como publicar no medio elexido segundo unhas pautas establecidas e o proceso técnico usado para crealo. |
Gráficos |
Os gráficos da infografía van ben co texto e hai unha boa combinación de texto e gráficos. |
Os gráficos da infografía van ben co texto, pero hai moitos que se desvían do mesmo. |
Os gráficos van ben co título, pero hai moi poucos e a infografía ou presentación parece ter excesivo texto. |
Os gráficos da infografía ou presentación non van co texto, e aparentan ter sido escollidos sen ningún orden. |
Atractivo |
A presentación ou infografía é excepcionalmente atractiva en termos de deseño, composición e integración dos distintos apartados. |
A presentación ou infografía é atractiva en termos de deseño, composición e integración dos distintos apartados. |
A presentación ou infografía é relativamente atractiva aínda que pode estar descompensado nalgúns aspectos. |
A presentación ou infografía está bastante desordenada ou está moi mal deseñada. Non é nada atractiva. |
Uso do tempo de clase |
Usou ben o tempo durante cada periodo de clase. Puxo énfase en realizar o traballo e nunca fixo perder o tempo a outros. |
Usou ben o tempo durante cada periodo de clase. En xeral, puxo énfase en realizar o traballo e nunca fixo perder o tempo a outros. |
Houbo certo énfase en realizar o traballo, pero ocasionalmente distraía a outros. |
Non usou o tempo de clase para realizar o traballo ou distraía con frecuencia a outros. |
Esta rúbrica está inspirada libremente na ferramenta web Rubistar.
Conclusións
- É moi importante contar cun manual ou libro de estilo para as publicacións en papel ou en formato dixital co obxectivo de homoxeneizar e darlle coherencia ao conxunto.
- Fundamental coidar os aspectos éticos e o comportamento do medio sendo ante todo respectuosos coas opinións dos demáis.
- Os aspectos formais tamén temos que coidalos: logos, paleta de cores, cartelería, etiquetas, tipografías, tamaños de letra, pes de foto...
- Nos materiais escolares podemos acollernos ao dereito de cita con determinadas condicións pero temos que citar en todo momento eses fragmentos, a autoría da multimedia e os dereitos de uso.
- Temos que diferenciarnos da competencia. Debemos ser orixinais para destacar e non ser "un máis".
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 4.0