Linguaxe Musical
A partitura
Unha vez que xa a sabemos, imos traballar un pouco coa partitura.
O cambio de compás
Os compases que empregamos nesta canción son o 4/4 e o 3/4 como podedes ver na partitura.
Repasamos:
O 4/4 está formado por 4 negras por compás.
O 3/4 ten 3 negras por cada compás .
Para cambiar dun compás a outro, non se fai cambio de tempo; mantense o pulso, pero en lugar de ter 4 pulsos pasamos a ter 3. En música, este cambio de compás recibe o nome de equivalencia pulso=pulso.
Os signos da partitura
Aparecen na partitura signos que todavía non coñecemos.
O primeiro que aparece é este:
Recibe o nome de calderón e indícanos que temos que alargar a duración da nota sobre a que vai colocado.
Sempre vai colocado por enriba ou por debaixo da nota ou silencio.
Outro signo é : , que vai relacionda con D.S.
Estes indícannos que hai que repetir a canción dende o D.S. (dende o segno) ata o , mantendo as outras repeticións que nos veñen indicadas pola dobre barra con puntos
.
O tempo e o matiz
Nesta partitura aparecen indicacións de tempo e matiz, que xa coñecemos.
Imos repasalas:
e
: son indicacións de tempo que nos marcan a velocidade da peza: lenta e un pouco máis áxil, respectivamente.
: é un regulador, que nos indica que esas notas teñen que ir diminuíndo de intensidade, de máis forte a máis suave.
: esta é unha abreviatura da palabra italiana ritardando, que significa, retrasando lixeiramente a velocidade no final da peza.
A semicorchea
Por primeira vez neste curso, atopámonos cunha canción con semicorcheas.
Como xa sabemos unha semicorchea é a dezaseisava parte dunha redonda, é dicir, que nunha redonda entran 16 semicorcheas.
Máis sinxelo é velo no seguinte esquema:
O acorde e o arpexio
Nunha canción hai dúas partes que podemos distinguir: a melodía e o acompañamento.
A melodía é a que leva a letra da canción, mentres que o acompañamento é o apoio que complementa esa melodía.
O acompañamento é harmónico, é dicir, que está formado por acordes.
Un acorde é un conxunto de 3 notas que soan á vez, e van a distancia de 3ª.
Ás veces esas notas non soan á vez, o fan por separado, dando lugar aos arpexios.
Escoita o audio que segue para observar a diferencia entre o acorde e o arpexio:
Acorde
Arpexio
A forma musical
A estrutura desta canción, non é a máis común. Trátase dunha forma ternaria, pero na que se repiten as dúas últimas partes.
Fíxate na partitura e observa que a forma final sería: A B C B C
Que aprendimos?
O ditado
Imos traballar un pouco a nivel auditivo como xa fixemos en outras unidades. Faremos uns ditados: só rítmico, só melódico e melódico-rítmico.
Empregaremos os elementos rítmicos e melódicos que estivemos traballando e que aparecen na canción "Atas atas amimmi".
Precisaredes unha folla pautada e un lápis.
Limpade ben os oídos e podedes repetir o audio cantas veces necesitedes!
Ditado rítmico
Ditado melódico
Ditado melódico-rítmico
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 4.0