Valora o teu medio

gal / 5 xuño, Día do Ambiente

Ocultar

Para conmemorar o Día Mundial do Medio, en Lingua galega botaremos unha ollada ao patrimonio natural que temos máis próximo coa intención de poñelo en valor e dálo a coñecer. Os recursos elaborados, que levarán por nome Valora o teu Medio, serán subidos a unha AULA DA NATUREZA dixital.
Dado que se van investigar os espazos naturais da contorna, é conveniente que o criterio de división en  grupos de traballo sexa o da proximidade de residencia.

Imos aló!

Reflexionamos

Paso 1. Reflexionamos

Existen múltiples conceptos asociados aos espazos naturais que se deben coñecer ben antes de elaborar unha proposta de valoración e difusión do patrimonio natural.

Actividade 1.

Escribe debaixo de cada fotografía a denominación que a identifica.

MARISMA - HUMIDAL - SISTEMA DUNAR - FRAGA - SOUTO - RÍA

- ZONA INTERMAREAL - VAL - ENSEADA - ESTEIRO - RÍO - SERRA

. . . .
. . . .
. . . .

Habilitar JavaScript

Actividade 2.

Ocultar

Paso 2

Relaciona agora os conceptos anteriores coa súa definición.

MARISMA - HUMIDAL - SISTEMA DUNAR - FRAGA - SOUTO - RÍA -

ZONA INTERMAREAL - VAL - ENSEADA - ESTEIRO - RÍO - SERRA

1. Conxunto de dunas. As dunas son formacións de area, semellantes ás montañas, provocadas pola acción do vento.

2. Bosque poboado por diferentes especies caducifolias que adoitan medrar de xeito espontáneo.

3. Entrada do mar na costa, en forma circular, e por unha boca estreita.

4. Zonas próximas ao litoral anegadas periodicamente polas augas do mar e dos ríos.

5. Terreo normalmente chan que se anega con frecuencia e dá lugar a un medio que comparte características dos ecosistemas terrestres e acuáticos.

6. Sucesión de montañas.

7. Val fluvial ocupado polo mar.


8. Terreo poboado por castiñeiros.

9. Parte do litoral comprendida entre as zonas límite da preamar e da baixamar.

10. Zona de costa onde desemboca un río e que se cobre na preamar.

11. Depresión entre montañas pola que flúe ou fluíu un curso de auga.

12. Curso natural e corrente de auga doce que remata por desembocar no mar.

Habilitar JavaScript

Actividade 3.

Ocultar

Imos aló!

Algúns dos espazos mencionados na actividade anterior posúen unha figura de protección ambiental que debería garantir a súa conservación.

Pescuda na rede para atinar coas respostas desta actividade. Entre outras podes usar páxina da Rede galega de espazos protexidos da Consellería de Medio Ambiente e Ordenación do Territorio ou a mesma Galipedia.

En Galicia só existe un parque nacional. Cal é o seu nome e que accidentes xeográficos o conforman? 

Un sistema dunar galego ten a consideración de parque natural. Cal é e entre que rías se atopa? 

O esteiro do Miño é unha ZEPA. Que quere dicir isto?

Cantos anos ten a Carballa da Rocha? Está protexida? 

Cal é ou cales son os espazos naturais protexidos máis próximos ao teu centro de ensino?

Le isto Le isto Le isto Le isto Mira este mapa

É o Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galicia. Fórmano as illas Cíes, Ons, Sálvora e Cortegada.

Complexo dunar de Corrubedo (xunto coas lagoas de Carregal e Vixián). Atópase entre a ría de Arousa e a de Muros/Noia.

Que é unha Zona de Especial Protección para as Aves.

Ten aproximadamente 500 anos. Está recoñecida como árbore senlleira e Monumento Natural, ademais de formar parte dunha das 6 reservas da biosfera recoñecidas pola Unesco en Galicia.

Habilitar JavaScript

Paso 2. Elaboramos

Ocultar

Elaboramos

Cada grupo de traballo debe escoller un elemento ou espazo natural próximo, con valor ambiental, e o cal vos gustaría dar a coñecer. Non é necesario que posúa figura de protección. Pode ser tan pequeno como unha pucharca ou tan grandioso como unha montaña. Para a súa escolla, consultade co profesorado e coas vosas familias, seguro que son de grande axuda.

Debedes fotografalo, localizalo, describilo, valorizalo e difundilo

Para fotografaloCámara

Usade unha cámara ou o voso móbil. Escollede un momento con boa luz. Procurade tirar varias fotografías desde ángulos distintos e con diferentes enfoques, algunhas máis xerais e outros planos de detalle, despois poderedes seleccionar as mellores. Escribide nos pés de foto o nome do espazo e a autoría da imaxe.





Para localizalo

.
Empregade o visor da Xunta para localizar o espazo escollido. Facede logo unha captura de pantalla e incorporade esta imaxe á vosa produción textual. Non esquezades poñer as ligazóns pertinentes.

Para describiloMan
Nesta parte interesa presentar o elemento ou espazo natural seleccionado de xeito claro e sinxelo, indicando de que tipo de elemento se trata e cales son as súas características. Se posúe algunha figura de protección, haino que facer constar.
Lembrade as características deste tipo de textos expositivos:
- A información aparece organizada: do xeral ao particular, do máis próximo ao máis afastado ...
- As frases deben ser breves e concisas.
- O léxico convén que sexa preciso, monosémico.

          Para valorizalo

Valorizar
Unha vez que describimos o elemento ou espazo natural, só resta “presentalo publicamente”. Para isto, convén poñer en valor as súas características máis salientables, animando as persoas a coñecelo e coidalo. Se está deteriorado ou sofre  abandono, é tamén o momento de denunciar esta situación para intentar poñerlle remedio.

Ademais dos valores ambientais e turísticos que xa coñezades, existen múltiples recursos en internet que poden axudar a obter máis información da zona, como a páxina de Turismo da Xunta de Galicia ou estoutra, Historia de Galicia, máis xeral, pero con datos do patrimonio cultural e natural moi interesantes e cun buscador que nos permite seleccionalos.

Algúns consellos

Flecha

Para a localizaciónConsellos Para o textoConselos

Difundimos

E unha vez rematado o traballo, Valora o teu medio, só resta dálo a coñecer.
Primeiro, incorporádeo á AULA DA NATUREZA virtual, creada conxuntamente coas outras linguas. Coidade a súa presentación!!!
E despois, por que non imprimir os textos elaborados sobre os elementos naturais da vosa contorna e difundilos entre a comunidade educativa? Pensade onde os podedes colocar e repartir para que cheguen a máis xente. É un lindo xeito de celebrar o 5 de xuño, Día Mundial do Medio Ambiente: reivindicar o valor ambiental do lugar onde vivimos.

ACTIVIDADES DE REFORZO E AMPLIACIÓN

Ocultar

ola!

Actividade 1


Ademais dos espazos traballados, por que non incorporar Chíos de conservación á AULA DA NATUREZA? Estes Chíos compóñense de dous elementos: unha fotografía e un pequeno texto que a acompaña. O texto pode ser descritivo (obxectivo ou subxectivo) ou de denuncia, pero debe ser breve. Este pode ser un exemplo.

                          Chíos

Actividade 2

Reforza algúns dos conceptos aprendidos nesta unidade nas páxinas de Espazos naturais protexidos e Miniatlas dos espazos, ambas aloxadas no repositorio Abalar.