Unidade didáctica
1. Título. |
An introduction to the Scientific Method |
2. Autores/as.
|
Ana María Bueno Lema (DNI: 33270132B) Marcos Lago Álvarez (DNI: 36120270N) Blanca Rodríguez Latorre (DNI: 33311772G) |
3. Correo electrónico dos autores e autoras.
|
anabueno@edu.xunta.es marcoslago@edu.xunta.es blancarl@edu.xunta.es |
3. Xustificación.
|
O coñecemento do método científico resulta esencial, así como a comprensión do descubrimento dos meirandes eventos na ciencia. Ao longo desta unidade o alumnado será quen de aprender a natureza do método científico e os seus procedementos, e desenvolverá a capacidade para comprender como se estudan os fenómenos naturais de un xeito analítico e reflexivo. Como esta unidade didáctica é común nas materias de Bioloxía e Xeoloxía, e Física e Química, a coordinación vese necesaria para acadar unha aprendizaxe significativa e unha temporalización común. Proponse a metodoloxía Flipped Classroom co obxectivo de desenvolver un enfoque diferente no alumnado: máis activo e realista, así como para aproveitar todas as posibilidades das ferramentas dixitais educativas. Debido a isto as tarefas na casa e as actividades de aula constitúense en imprescindibles. |
4. Nivel ao que vai dirixida a proposta. |
3º ESO |
5. Áreas/Materias/ Módulos que se traballan. |
● Bioloxía e Xeoloxía con metodoloxía CLIL, en inglés. ● Física e Química con metodoloxía CLIL, en inglés. |
6. Temporalización.
|
Nº de sesións: 5 Esta unidade está deseñada para ser impartida ao comezo do primeiro trimestre, a xeito de introdución nas dúas materias implicadas.
|
7. Recursos TIC utilizados. |
● eXelearning: An Introduction to the Scientific Method. ● Webbliography, interactive whiteboard. |
8. Competencias básicas que se traballan.
|
● Comunicación lingüística (CCL). ● Competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía (CMCCT). ● Competencia dixital (CD). ● Aprender a aprender (CAA). ● Competencias sociais e cívicas (CSC). ● Sentido de iniciativa e espírito emprendedor (CSIEE). ● Conciencia e expresións culturais (CCEC). |
9. Obxectivos.
|
a. Lingüísticos: ● Coñecer vocabulario básico da ciencia, do método científico e do laboratorio en inglés. ● Incrementar a fluidez no uso do inglés, tanto oral como escrita. ● Reforzar os tempos do pasado. ● Mellorar a comprensión lectora, usando textos específicos. ● Falar sobre a ciencia: saber elaborar preguntas e respostas. ● Escoitar instrucións e información específica sobre a ciencia, o método científico e o traballo no laboratorio. ● Escribir un informe dunha práctica no laboratorio. (informe científico) b. Non Lingüísticos: ● Comprender o método científico e as súas etapas. ● Buscar, seleccionar e interpretar información científica. ● Ser quen de traballar no laboratorio respectando as normas de seguridade. ● Usar a tecnoloxía como ferramenta de aprendizaxe. ● Desenvolver un proxecto científico, incluíndo Interpretar e presentar os resultados ● Valorar a importancia da investigación científica nunha sociedade desenvolvida. |
9. Contidos.
|
a. Linguísticos: ● Vocabulario específico: Science, scientists, scientific method, question, research, hypothesis, observation, experiment, analysis, conclusion, test, result, admit, reject, theory, law, lab equipment glossary ● Estruturas gramaticales: Pasado simple, Presente perfecte, Pasado simple pasivo, Presente perfecto passivo .Did you find..?; Look for information…, Can you repeat…? May I…?, Complete this chart with…, Find this concept…; I/We agree…, I/We disagree, In my/our opinion this is right/wrong….; There is/are…; In order to; Instead of…; It could be.., My/our hypothesis states….; The hypothesis must be checked ● Funcións: Relacionar diferentes fenómenos con explicacións demostrables. Discusión e argumentación ca finalidade de sintetizar ideas diferentes. Escoller solucións axeitadas para a comprobación unha hipótese. Explicar e dialogar cos e cas compañeiros/as, chegando a acordos e discutindo os resultados. b. Non Lingüísticos FÍSICA E QUÍMICA ● B.1.1 Método científico. Pasos. ● B.1.2 Uso das novas tecnoloxías. ● B.1.7 Investigación, selección e interpretación de información científica. ● B.1.6 Traballo no laboratorio e normas de seguridade. ● B.1.1 Proxecto de investigación. ● B.1.3 Ciencia na vida de a cotío e na sociedade.
BIOLOXÍA E XEOLOXÍA ● B1.1. O vocabulario científico na expresión oral e escrita ● B1.2. Metodoloxía científica: características básicas. ● B1.3. Experimentación en bioloxía e xeoloxía: obtención, selección e interpretación de información de carácter científico a partir da selección e a recollida de mostras do medio natural ou doutras fontes. ● B1.4. Planificación e realización do traballo experimental, e interpretación dos seus resultados. ● B1.5. Normas de seguridade no laboratorio, e coidado dos instrumentos e do material. ● B6.1. Método científico. Elaboración de hipóteses, e a súa comprobación e argumentación, a partir da experimentación ou a observación ● B6.3. Proxecto de investigación en equipo. Organización. Participación e colaboración respectuosa no traballo individual e en equipo. Presentación de conclusións. ou a observación.
|
10. Elementos transversais.
|
Os principais valores que se traballan na proposta son: ● Recoñecer os avances científicos e as súas contribucións á sociedade. ● Ser rigorosos no deseño, na experimentación e na obtención das medicións. ● Valorar a importancia do método científico na investigación. ● Prover os elementos necesarios para ser uns responsables cidadáns do mundo. |
12. Secuenciación.
|
Esta unidade está deseñada para ser impartida ao comenzo do primeiro trimestre, a xeito de introducción nas dúas materias implicadas. Science and Scientific Method. 1 sesión ● Tarefa 1: Introduction: Video and interactive activity. [Home activity] ● Tarefa 2.1: Video about Science and the Scientific Method with activities [Class activity] ● Actividade 2.2. Read/ Listen to the following definitions of steps in the Scientific Method. [Class activity] ● Actividade 2.3. Can you spell it?. Write the words correctly. [Class activity] ● Actividade 2.4. Fill the gaps. [Home activity] ● Actividade 2.5. How good is your oral comprehention? [Home activity] Working in the lab 1 sesión ● Tarefa 3: Lab equipment and safety ● Actividade 3.1. Lab Equipment. [Home activity] ● Actividade 3.2. Lab Equipment. [Home activity] ● Actividade 3.3. Reading activity. Safety rules. [Home activity] ● Actividade 3.4. True of False game. [Home activity] ● Actividade 3. 5. Brainstorming and poster. [Class activity] ● Tarefas de reforzo: Laboratory equipment, techniques and safety rules ● Tarefas de ampliación: microscope and games Let's do Science!. 3 sesións, deixar o prazo dunha semana para entregar o informe ● Tarefa 4. Your lab report ● Actividade 4.1. Let's plan your Science project!. [Class activity] [Home activity] ● PROPOSTA: Why is a can floating? ● RÚBRICA : LAB REPORT RUBRIC odt pdf |
13. Atención á diversidade.
|
● Para o alumnado con necesidades físicas poderánselle imprimir os materiais usando un tamaño de letra maior, e / ou tamén ofrecer a posibilidade de usar un ordenador para aumentar o que está vendo ou facer uso dos auriculares . ● Aqueles cun menor desenvolvemento nas competencias básicas, poderánselle reforzar os procedementos elementais, coas actividades de reforzo provistas, mentres que o resto do estudantado progresa con tarefas máis avanzadas. ● Para os que presenten altas capacidades poderáselle ofrecer un conxunto de tarefas cun grado de dificultade máis elevado, como as que son presentadas na proposta como extension tasks. ● O que non posúan acceso a internet poderán facer uso das aulas de informática, a biblioteca do centro ou a biblioteca local. |
14. Criterios e instrumentos de avaliación.
|
CRITERIOS a. Lingüísticos: ● Escribir, falar e entender o inglés con corrección. ● Aplicar os novos termos correctamente. ● Usar axeitadamente os tempos verbais. ● Usar o inglés como lingua vehicular na clase regularmente. ● Adquirir vocabulario: voz activa e pasiva. ● Mellorar na pronuncia. ● Mellorar na fluidez. ● Ser rigorosos no proxecto de investigación e nas actividades en inglés. b. Non Lingüísticos: FÍSICA E QUÍMICA ● FQB1.1.1 Formular hipóteses para explicar os fenómenos de a cotío (non sei se será de a cotío ou cotiás) usando teorías e modelos científicos. ● FQB1.1.2. Presentar observacións, datos e resultados, organizados e rigorosos, e comunicar tanto oralmente como por escrito, usando diagramas, gráficos, táboas e expresións matemáticas. ● FQB1.2.1. Relacionar a investigación científica coas aplicacións tecnolóxicas de uso diario. ● FQB1.4.1. Identificar material e instrumental básico de laboratorio e coñecer o seu uso para levar a cabo experimentos; respectando as normas de seguridade establecidas. ● FQB1.5.1. Seleccionar,comprender e interpretar información científica, e transmitir as conclusións obtidas, facendo uso tanto da linguaxe escrita como da oral. ● FQB1.5.2. Identificar as principais características relacionadas coa fiabilidade e obxectividade da información en internet e doutros medios. ● FQB1.6.1.Facer pequenos proxectos de investigación sobre un tema estudado aplicando o método científico. BIOLOXÍA E XEOLOXÍA ● B1.1. Utilizar axeitadamente o vocabulario científico nun contexto preciso e adecuado ao seu nivel ● B1.2. Procurar, seleccionar e interpretar a información de carácter científico e utilizala para formar unha opinión propia, expresarse con precisión e argumentar sobre problemas relacionados co medio natural e a saúde. ● B1.3. Realizar un traballo experimental con axuda dun guión de prácticas de laboratorio ou de campo, describir a súa execución e interpretar os seus resultados. ● B6.1. Planear, aplicar e integrar as destrezas e as habilidades propias do traballo científico ● B6.2. Elaborar hipóteses e contrastalas a través da experimentación ou da observación e a argumentación ● B6.3. Utilizar fontes de información variada, e discriminar e decidir sobre elas e os métodos empregados para a súa obtención. ● B6.4. Participar, valorar e respectar o traballo individual e en equipo. ● B6.5. Expor e defender en público o proxecto de investigación realizado INSTRUMENTOS: Informe final do traballo experimental; ademais o profesorado avaliará o traballo na aula, a realización de tarefas, o grado de corrección das tarefas, o respecto cara os compañeiros e compañeiras, grado de atención na aula así como a actitude e o interese diario, mediante o uso de rúbricas.
|
1. Título. |
An introduction to the Scientific Method |
2. Autores/as.
|
Ana María Bueno Lema (DNI: 33270132B) Marcos Lago Álvarez (DNI: 36120270N) Blanca Rodríguez Latorre (DNI: 33311772G) |
3. Correo electrónico dos autores e autoras.
|
anabueno@edu.xunta.es marcoslago@edu.xunta.es blancarl@edu.xunta.es |
3. Xustificación.
|
O coñecemento do método científico resulta esencial, así como a comprensión do descubrimento dos meirandes eventos na ciencia. Ao longo desta unidade o alumnado será quen de aprender a natureza do método científico e os seus procedementos, e desenvolverá a capacidade para comprender como se estudan os fenómenos naturais de un xeito analítico e reflexivo. Como esta unidade didáctica é común nas materias de Bioloxía e Xeoloxía, e Física e Química, a coordinación vese necesaria para acadar unha aprendizaxe significativa e unha temporalización común. Proponse a metodoloxía Flipped Classroom co obxectivo de desenvolver un enfoque diferente no alumnado: máis activo e realista, así como para aproveitar todas as posibilidades das ferramentas dixitais educativas. Debido a isto as tarefas na casa e as actividades de aula constitúense en imprescindibles. |
4. Nivel ao que vai dirixida a proposta. |
3º ESO |
5. Áreas/Materias/ Módulos que se traballan. |
● Bioloxía e Xeoloxía con metodoloxía CLIL, en inglés. ● Física e Química con metodoloxía CLIL, en inglés. |
6. Temporalización.
|
Nº de sesións: 5 Esta unidade está deseñada para ser impartida ao comezo do primeiro trimestre, a xeito de introdución nas dúas materias implicadas.
|
7. Recursos TIC utilizados. |
● eXelearning: An Introduction to the Scientific Method. ● Webbliography, interactive whiteboard. |
8. Competencias básicas que se traballan.
|
● Comunicación lingüística (CCL). ● Competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía (CMCCT). ● Competencia dixital (CD). ● Aprender a aprender (CAA). ● Competencias sociais e cívicas (CSC). ● Sentido de iniciativa e espírito emprendedor (CSIEE). ● Conciencia e expresións culturais (CCEC). |
9. Obxectivos.
|
a. Lingüísticos: ● Coñecer vocabulario básico da ciencia, do método científico e do laboratorio en inglés. ● Incrementar a fluidez no uso do inglés, tanto oral como escrita. ● Reforzar os tempos do pasado. ● Mellorar a comprensión lectora, usando textos específicos. ● Falar sobre a ciencia: saber elaborar preguntas e respostas. ● Escoitar instrucións e información específica sobre a ciencia, o método científico e o traballo no laboratorio. ● Escribir un informe dunha práctica no laboratorio. (informe científico) b. Non Lingüísticos: ● Comprender o método científico e as súas etapas. ● Buscar, seleccionar e interpretar información científica. ● Ser quen de traballar no laboratorio respectando as normas de seguridade. ● Usar a tecnoloxía como ferramenta de aprendizaxe. ● Desenvolver un proxecto científico, incluíndo Interpretar e presentar os resultados ● Valorar a importancia da investigación científica nunha sociedade desenvolvida. |
9. Contidos.
|
a. Linguísticos: ● Vocabulario específico: Science, scientists, scientific method, question, research, hypothesis, observation, experiment, analysis, conclusion, test, result, admit, reject, theory, law, lab equipment glossary ● Estruturas gramaticales: Pasado simple, Presente perfecte, Pasado simple pasivo, Presente perfecto passivo .Did you find..?; Look for information…, Can you repeat…? May I…?, Complete this chart with…, Find this concept…; I/We agree…, I/We disagree, In my/our opinion this is right/wrong….; There is/are…; In order to; Instead of…; It could be.., My/our hypothesis states….; The hypothesis must be checked ● Funcións: Relacionar diferentes fenómenos con explicacións demostrables. Discusión e argumentación ca finalidade de sintetizar ideas diferentes. Escoller solucións axeitadas para a comprobación unha hipótese. Explicar e dialogar cos e cas compañeiros/as, chegando a acordos e discutindo os resultados. b. Non Lingüísticos FÍSICA E QUÍMICA ● B.1.1 Método científico. Pasos. ● B.1.2 Uso das novas tecnoloxías. ● B.1.7 Investigación, selección e interpretación de información científica. ● B.1.6 Traballo no laboratorio e normas de seguridade. ● B.1.1 Proxecto de investigación. ● B.1.3 Ciencia na vida de a cotío e na sociedade.
BIOLOXÍA E XEOLOXÍA ● B1.1. O vocabulario científico na expresión oral e escrita ● B1.2. Metodoloxía científica: características básicas. ● B1.3. Experimentación en bioloxía e xeoloxía: obtención, selección e interpretación de información de carácter científico a partir da selección e a recollida de mostras do medio natural ou doutras fontes. ● B1.4. Planificación e realización do traballo experimental, e interpretación dos seus resultados. ● B1.5. Normas de seguridade no laboratorio, e coidado dos instrumentos e do material. ● B6.1. Método científico. Elaboración de hipóteses, e a súa comprobación e argumentación, a partir da experimentación ou a observación ● B6.3. Proxecto de investigación en equipo. Organización. Participación e colaboración respectuosa no traballo individual e en equipo. Presentación de conclusións. ou a observación.
|
10. Elementos transversais.
|
Os principais valores que se traballan na proposta son: ● Recoñecer os avances científicos e as súas contribucións á sociedade. ● Ser rigorosos no deseño, na experimentación e na obtención das medicións. ● Valorar a importancia do método científico na investigación. ● Prover os elementos necesarios para ser uns responsables cidadáns do mundo. |
12. Secuenciación.
|
Esta unidade está deseñada para ser impartida ao comenzo do primeiro trimestre, a xeito de introducción nas dúas materias implicadas. Science and Scientific Method. 1 sesión ● Tarefa 1: Introduction: Video and interactive activity. [Home activity] ● Tarefa 2.1: Video about Science and the Scientific Method with activities [Class activity] ● Actividade 2.2. Read/ Listen to the following definitions of steps in the Scientific Method. [Class activity] ● Actividade 2.3. Can you spell it?. Write the words correctly. [Class activity] ● Actividade 2.4. Fill the gaps. [Home activity] ● Actividade 2.5. How good is your oral comprehention? [Home activity] Working in the lab 1 sesión ● Tarefa 3: Lab equipment and safety ● Actividade 3.1. Lab Equipment. [Home activity] ● Actividade 3.2. Lab Equipment. [Home activity] ● Actividade 3.3. Reading activity. Safety rules. [Home activity] ● Actividade 3.4. True of False game. [Home activity] ● Actividade 3. 5. Brainstorming and poster. [Class activity] ● Tarefas de reforzo: Laboratory equipment, techniques and safety rules ● Tarefas de ampliación: microscope and games Let's do Science!. 3 sesións, deixar o prazo dunha semana para entregar o informe ● Tarefa 4. Your lab report ● Actividade 4.1. Let's plan your Science project!. [Class activity] [Home activity] ● PROPOSTA: Why is a can floating? ● RÚBRICA : LAB REPORT RUBRIC odt pdf |
13. Atención á diversidade.
|
● Para o alumnado con necesidades físicas poderánselle imprimir os materiais usando un tamaño de letra maior, e / ou tamén ofrecer a posibilidade de usar un ordenador para aumentar o que está vendo ou facer uso dos auriculares . ● Aqueles cun menor desenvolvemento nas competencias básicas, poderánselle reforzar os procedementos elementais, coas actividades de reforzo provistas, mentres que o resto do estudantado progresa con tarefas máis avanzadas. ● Para os que presenten altas capacidades poderáselle ofrecer un conxunto de tarefas cun grado de dificultade máis elevado, como as que son presentadas na proposta como extension tasks. ● O que non posúan acceso a internet poderán facer uso das aulas de informática, a biblioteca do centro ou a biblioteca local. |
14. Criterios e instrumentos de avaliación.
|
CRITERIOS a. Lingüísticos: ● Escribir, falar e entender o inglés con corrección. ● Aplicar os novos termos correctamente. ● Usar axeitadamente os tempos verbais. ● Usar o inglés como lingua vehicular na clase regularmente. ● Adquirir vocabulario: voz activa e pasiva. ● Mellorar na pronuncia. ● Mellorar na fluidez. ● Ser rigorosos no proxecto de investigación e nas actividades en inglés. b. Non Lingüísticos: FÍSICA E QUÍMICA ● FQB1.1.1 Formular hipóteses para explicar os fenómenos de a cotío (non sei se será de a cotío ou cotiás) usando teorías e modelos científicos. ● FQB1.1.2. Presentar observacións, datos e resultados, organizados e rigorosos, e comunicar tanto oralmente como por escrito, usando diagramas, gráficos, táboas e expresións matemáticas. ● FQB1.2.1. Relacionar a investigación científica coas aplicacións tecnolóxicas de uso diario. ● FQB1.4.1. Identificar material e instrumental básico de laboratorio e coñecer o seu uso para levar a cabo experimentos; respectando as normas de seguridade establecidas. ● FQB1.5.1. Seleccionar,comprender e interpretar información científica, e transmitir as conclusións obtidas, facendo uso tanto da linguaxe escrita como da oral. ● FQB1.5.2. Identificar as principais características relacionadas coa fiabilidade e obxectividade da información en internet e doutros medios. ● FQB1.6.1.Facer pequenos proxectos de investigación sobre un tema estudado aplicando o método científico. BIOLOXÍA E XEOLOXÍA ● B1.1. Utilizar axeitadamente o vocabulario científico nun contexto preciso e adecuado ao seu nivel ● B1.2. Procurar, seleccionar e interpretar a información de carácter científico e utilizala para formar unha opinión propia, expresarse con precisión e argumentar sobre problemas relacionados co medio natural e a saúde. ● B1.3. Realizar un traballo experimental con axuda dun guión de prácticas de laboratorio ou de campo, describir a súa execución e interpretar os seus resultados. ● B6.1. Planear, aplicar e integrar as destrezas e as habilidades propias do traballo científico ● B6.2. Elaborar hipóteses e contrastalas a través da experimentación ou da observación e a argumentación ● B6.3. Utilizar fontes de información variada, e discriminar e decidir sobre elas e os métodos empregados para a súa obtención. ● B6.4. Participar, valorar e respectar o traballo individual e en equipo. ● B6.5. Expor e defender en público o proxecto de investigación realizado INSTRUMENTOS: Informe final do traballo experimental; ademais o profesorado avaliará o traballo na aula, a realización de tarefas, o grado de corrección das tarefas, o respecto cara os compañeiros e compañeiras, grado de atención na aula así como a actitude e o interese diario, mediante o uso de rúbricas.
|
Licensed under the Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike License 4.0