Skip navigation

Unidade didáctica

 

1. Título.

An introduction to the Scientific Method

2. Autores/as.

 

Ana María Bueno Lema (DNI: 33270132B)

Marcos Lago Álvarez (DNI: 36120270N)

Blanca Rodríguez Latorre (DNI: 33311772G)

3. Correo electrónico dos autores e autoras.

 

anabueno@edu.xunta.es

marcoslago@edu.xunta.es

blancarl@edu.xunta.es

3. Xustificación.

 

O coñecemento do método científico resulta esencial, así como a comprensión do descubrimento dos meirandes eventos na ciencia.

Ao longo desta unidade o alumnado será quen de aprender a natureza do método científico e os seus procedementos, e desenvolverá a capacidade para comprender como se estudan os fenómenos naturais de un xeito analítico e reflexivo.

Como esta unidade didáctica é común nas materias de Bioloxía e Xeoloxía, e Física e Química, a coordinación vese necesaria para acadar unha aprendizaxe significativa e unha temporalización común.

Proponse a metodoloxía Flipped Classroom co obxectivo de desenvolver un enfoque diferente no alumnado: máis activo e realista, así como para  aproveitar todas as posibilidades das ferramentas dixitais educativas. Debido a isto as tarefas na casa e as actividades de aula constitúense en imprescindibles.  

4. Nivel ao que vai dirixida a proposta.

3º ESO

5. Áreas/Materias/ Módulos que se traballan.

       Bioloxía e Xeoloxía con metodoloxía CLIL, en inglés.

       Física e Química con metodoloxía CLIL, en inglés.

6. Temporalización.

 

Nº de sesións: 5

Esta unidade está deseñada para ser impartida ao comezo do primeiro trimestre, a xeito de introdución nas dúas materias implicadas.

 

7. Recursos TIC utilizados.

       eXelearning: An Introduction to the Scientific Method.

       Webbliography, interactive whiteboard.

8. Competencias básicas que se traballan.

 

       Comunicación lingüística (CCL).

       Competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía (CMCCT).

       Competencia dixital (CD).

       Aprender a aprender (CAA).

       Competencias sociais e cívicas (CSC).

       Sentido de iniciativa e espírito emprendedor (CSIEE).

       Conciencia e expresións culturais (CCEC).

9. Obxectivos.

 

a.      Lingüísticos:

       Coñecer vocabulario básico da ciencia, do método científico e do laboratorio en inglés.

       Incrementar a fluidez no uso do inglés, tanto oral como escrita.

       Reforzar os tempos do pasado.

       Mellorar a comprensión lectora, usando textos específicos.

       Falar sobre a ciencia: saber elaborar preguntas e respostas.

       Escoitar instrucións e información específica sobre a ciencia, o método científico e o traballo no laboratorio.

       Escribir un informe dunha práctica no laboratorio. (informe científico)

b. Non Lingüísticos:

       Comprender o método científico e as súas etapas.

       Buscar, seleccionar e interpretar información científica.

       Ser quen de traballar no laboratorio respectando as normas de seguridade.

       Usar a tecnoloxía como ferramenta de aprendizaxe.

       Desenvolver un proxecto científico, incluíndo Interpretar e presentar os resultados

       Valorar a importancia da investigación científica nunha sociedade desenvolvida.

9. Contidos.

 

a.      Linguísticos:

       Vocabulario específico: Science, scientists, scientific method, question, research, hypothesis, observation, experiment, analysis, conclusion, test, result, admit, reject, theory, law, lab equipment glossary

       Estruturas gramaticales: Pasado simple, Presente perfecte, Pasado simple pasivo, Presente perfecto passivo .Did you find..?; Look for information…, Can you repeat…? May I…?, Complete this chart with…, Find this concept…; I/We agree…, I/We disagree, In my/our opinion this is right/wrong….; There is/are…; In order to; Instead of…; It could be.., My/our hypothesis states….; The hypothesis must be checked

       Funcións: Relacionar diferentes fenómenos con explicacións demostrables. Discusión e argumentación ca finalidade de sintetizar ideas diferentes. Escoller solucións axeitadas para a comprobación unha hipótese.  Explicar e dialogar cos e cas compañeiros/as, chegando a acordos e discutindo os resultados.

b. Non Lingüísticos

FÍSICA E QUÍMICA

       B.1.1 Método científico. Pasos.

       B.1.2 Uso das novas tecnoloxías.

       B.1.7 Investigación, selección e interpretación de información científica.

       B.1.6 Traballo no laboratorio e normas de seguridade.

       B.1.1 Proxecto de investigación.

       B.1.3 Ciencia na vida de a cotío e na sociedade.

 

BIOLOXÍA E XEOLOXÍA

       B1.1. O vocabulario científico na expresión oral e escrita

       B1.2. Metodoloxía científica: características básicas.

       B1.3. Experimentación en bioloxía e xeoloxía: obtención, selección e interpretación de información de carácter científico a partir da selección e a recollida de mostras do medio natural ou doutras fontes.

       B1.4. Planificación e realización do traballo experimental, e interpretación dos seus resultados.

       B1.5. Normas de seguridade no laboratorio, e coidado dos instrumentos e do material.

       B6.1. Método científico. Elaboración de hipóteses, e a súa comprobación e argumentación, a partir da experimentación ou a observación

       B6.3. Proxecto de investigación en equipo. Organización. Participación e colaboración respectuosa no traballo individual e en equipo. Presentación de conclusións. ou a observación.

 

10. Elementos transversais.

 

Os principais valores que se traballan na proposta son:

       Recoñecer os avances científicos e as súas contribucións á sociedade.

       Ser rigorosos no deseño, na experimentación e na obtención das medicións.

       Valorar a importancia do método científico na investigación.

       Prover os elementos necesarios para ser uns responsables cidadáns do mundo.

12. Secuenciación.

 

Esta unidade está deseñada para ser impartida ao comenzo do primeiro trimestre, a xeito de introducción nas dúas materias implicadas.

Science and Scientific Method. 1 sesión

       Tarefa  1: Introduction: Video and interactive activity. [Home activity]

        Tarefa 2.1: Video about Science and the Scientific Method with activities [Class activity]

       Actividade 2.2. Read/ Listen to the following definitions of steps in the Scientific Method. [Class activity]

       Actividade 2.3. Can you spell it?. Write the words correctly. [Class activity]

       Actividade 2.4. Fill the gaps. [Home activity]

       Actividade 2.5. How good is your oral comprehention? [Home activity]

Working in the lab 1 sesión

       Tarefa 3: Lab equipment and safety

       Actividade 3.1. Lab Equipment. [Home activity]

       Actividade 3.2. Lab Equipment. [Home activity]

       Actividade 3.3. Reading activity. Safety rules. [Home activity]

       Actividade 3.4. True of False game. [Home activity]

       Actividade 3. 5. Brainstorming and poster. [Class activity]

       Tarefas de reforzo: Laboratory equipment, techniques and safety rules

       Tarefas de ampliación: microscope and games

Let's do Science!. 3 sesións, deixar o prazo dunha semana para entregar o informe

       Tarefa 4. Your lab report

       Actividade 4.1. Let's plan your Science project!. [Class activity] [Home activity]

       PROPOSTA: Why is a can floating?

       RÚBRICA : LAB REPORT RUBRIC  odt pdf 

 

13. Atención á diversidade.

 

       Para o alumnado con necesidades físicas poderánselle imprimir os materiais usando un tamaño de letra maior, e / ou tamén  ofrecer a posibilidade de usar un ordenador para aumentar o que está vendo ou facer uso dos auriculares .

       Aqueles cun menor desenvolvemento nas competencias básicas, poderánselle reforzar os procedementos elementais, coas actividades de reforzo provistas, mentres que o resto do estudantado progresa con tarefas máis avanzadas.

       Para os que presenten altas capacidades poderáselle ofrecer un conxunto de tarefas cun grado de dificultade máis elevado, como as que son presentadas na proposta como extension tasks.

       O que non posúan acceso a internet poderán facer uso das aulas de informática, a biblioteca do centro ou a biblioteca local.

14. Criterios e instrumentos de avaliación.

 

CRITERIOS

a. Lingüísticos:

       Escribir, falar e entender o inglés con corrección.

       Aplicar os novos termos correctamente.

       Usar axeitadamente os tempos verbais.

       Usar o inglés como lingua vehicular na clase regularmente.

       Adquirir  vocabulario: voz activa e pasiva.

       Mellorar na pronuncia.

       Mellorar na fluidez.

       Ser rigorosos no proxecto de investigación e nas actividades en inglés.

b. Non Lingüísticos:

FÍSICA E QUÍMICA

       FQB1.1.1 Formular hipóteses para explicar os fenómenos de a cotío (non sei se será de a cotío ou cotiás) usando teorías e modelos científicos.

       FQB1.1.2. Presentar observacións, datos e resultados, organizados e rigorosos, e comunicar  tanto oralmente como por escrito, usando diagramas, gráficos, táboas e expresións matemáticas.

       FQB1.2.1. Relacionar a investigación científica coas aplicacións tecnolóxicas de uso diario.

       FQB1.4.1. Identificar material e instrumental  básico de laboratorio e coñecer o seu uso para levar a cabo experimentos; respectando as normas de seguridade establecidas.

       FQB1.5.1. Seleccionar,comprender e interpretar información científica, e transmitir as conclusións obtidas, facendo uso tanto da linguaxe escrita como da oral.

       FQB1.5.2. Identificar as principais características relacionadas coa fiabilidade e obxectividade da información en internet e doutros medios.

       FQB1.6.1.Facer pequenos proxectos de investigación sobre un tema estudado aplicando o método científico.

BIOLOXÍA E XEOLOXÍA

       B1.1. Utilizar axeitadamente o vocabulario científico nun contexto preciso e adecuado ao seu nivel

       B1.2. Procurar, seleccionar e interpretar a información de carácter científico e utilizala para formar unha opinión propia, expresarse con precisión e argumentar sobre problemas relacionados co medio natural e a saúde.

       B1.3. Realizar un traballo experimental con axuda dun guión de prácticas de laboratorio ou de campo, describir a súa execución e interpretar os seus resultados.

       B6.1. Planear, aplicar e integrar as destrezas e as habilidades propias do traballo científico

       B6.2. Elaborar hipóteses e contrastalas a través da experimentación ou da observación e a argumentación

       B6.3. Utilizar fontes de información variada, e discriminar e decidir sobre elas e os métodos empregados para a súa obtención.

       B6.4. Participar, valorar e respectar o traballo individual e en equipo.

       B6.5. Expor e defender en público o proxecto de investigación realizado

INSTRUMENTOS:

Informe final do traballo experimental;  ademais o profesorado avaliará o traballo na aula, a realización de tarefas, o grado de corrección das tarefas, o respecto cara os compañeiros e compañeiras, grado de atención na aula así como a actitude e o interese diario, mediante o uso de rúbricas.

 

 

 

1. Título.

An introduction to the Scientific Method

2. Autores/as.

 

Ana María Bueno Lema (DNI: 33270132B)

Marcos Lago Álvarez (DNI: 36120270N)

Blanca Rodríguez Latorre (DNI: 33311772G)

3. Correo electrónico dos autores e autoras.

 

anabueno@edu.xunta.es

marcoslago@edu.xunta.es

blancarl@edu.xunta.es

3. Xustificación.

 

O coñecemento do método científico resulta esencial, así como a comprensión do descubrimento dos meirandes eventos na ciencia.

Ao longo desta unidade o alumnado será quen de aprender a natureza do método científico e os seus procedementos, e desenvolverá a capacidade para comprender como se estudan os fenómenos naturais de un xeito analítico e reflexivo.

Como esta unidade didáctica é común nas materias de Bioloxía e Xeoloxía, e Física e Química, a coordinación vese necesaria para acadar unha aprendizaxe significativa e unha temporalización común.

Proponse a metodoloxía Flipped Classroom co obxectivo de desenvolver un enfoque diferente no alumnado: máis activo e realista, así como para  aproveitar todas as posibilidades das ferramentas dixitais educativas. Debido a isto as tarefas na casa e as actividades de aula constitúense en imprescindibles.  

4. Nivel ao que vai dirixida a proposta.

3º ESO

5. Áreas/Materias/ Módulos que se traballan.

       Bioloxía e Xeoloxía con metodoloxía CLIL, en inglés.

       Física e Química con metodoloxía CLIL, en inglés.

6. Temporalización.

 

Nº de sesións: 5

Esta unidade está deseñada para ser impartida ao comezo do primeiro trimestre, a xeito de introdución nas dúas materias implicadas.

 

7. Recursos TIC utilizados.

       eXelearning: An Introduction to the Scientific Method.

       Webbliography, interactive whiteboard.

8. Competencias básicas que se traballan.

 

       Comunicación lingüística (CCL).

       Competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía (CMCCT).

       Competencia dixital (CD).

       Aprender a aprender (CAA).

       Competencias sociais e cívicas (CSC).

       Sentido de iniciativa e espírito emprendedor (CSIEE).

       Conciencia e expresións culturais (CCEC).

9. Obxectivos.

 

a.      Lingüísticos:

       Coñecer vocabulario básico da ciencia, do método científico e do laboratorio en inglés.

       Incrementar a fluidez no uso do inglés, tanto oral como escrita.

       Reforzar os tempos do pasado.

       Mellorar a comprensión lectora, usando textos específicos.

       Falar sobre a ciencia: saber elaborar preguntas e respostas.

       Escoitar instrucións e información específica sobre a ciencia, o método científico e o traballo no laboratorio.

       Escribir un informe dunha práctica no laboratorio. (informe científico)

b. Non Lingüísticos:

       Comprender o método científico e as súas etapas.

       Buscar, seleccionar e interpretar información científica.

       Ser quen de traballar no laboratorio respectando as normas de seguridade.

       Usar a tecnoloxía como ferramenta de aprendizaxe.

       Desenvolver un proxecto científico, incluíndo Interpretar e presentar os resultados

       Valorar a importancia da investigación científica nunha sociedade desenvolvida.

9. Contidos.

 

a.      Linguísticos:

       Vocabulario específico: Science, scientists, scientific method, question, research, hypothesis, observation, experiment, analysis, conclusion, test, result, admit, reject, theory, law, lab equipment glossary

       Estruturas gramaticales: Pasado simple, Presente perfecte, Pasado simple pasivo, Presente perfecto passivo .Did you find..?; Look for information…, Can you repeat…? May I…?, Complete this chart with…, Find this concept…; I/We agree…, I/We disagree, In my/our opinion this is right/wrong….; There is/are…; In order to; Instead of…; It could be.., My/our hypothesis states….; The hypothesis must be checked

       Funcións: Relacionar diferentes fenómenos con explicacións demostrables. Discusión e argumentación ca finalidade de sintetizar ideas diferentes. Escoller solucións axeitadas para a comprobación unha hipótese.  Explicar e dialogar cos e cas compañeiros/as, chegando a acordos e discutindo os resultados.

b. Non Lingüísticos

FÍSICA E QUÍMICA

       B.1.1 Método científico. Pasos.

       B.1.2 Uso das novas tecnoloxías.

       B.1.7 Investigación, selección e interpretación de información científica.

       B.1.6 Traballo no laboratorio e normas de seguridade.

       B.1.1 Proxecto de investigación.

       B.1.3 Ciencia na vida de a cotío e na sociedade.

 

BIOLOXÍA E XEOLOXÍA

       B1.1. O vocabulario científico na expresión oral e escrita

       B1.2. Metodoloxía científica: características básicas.

       B1.3. Experimentación en bioloxía e xeoloxía: obtención, selección e interpretación de información de carácter científico a partir da selección e a recollida de mostras do medio natural ou doutras fontes.

       B1.4. Planificación e realización do traballo experimental, e interpretación dos seus resultados.

       B1.5. Normas de seguridade no laboratorio, e coidado dos instrumentos e do material.

       B6.1. Método científico. Elaboración de hipóteses, e a súa comprobación e argumentación, a partir da experimentación ou a observación

       B6.3. Proxecto de investigación en equipo. Organización. Participación e colaboración respectuosa no traballo individual e en equipo. Presentación de conclusións. ou a observación.

 

10. Elementos transversais.

 

Os principais valores que se traballan na proposta son:

       Recoñecer os avances científicos e as súas contribucións á sociedade.

       Ser rigorosos no deseño, na experimentación e na obtención das medicións.

       Valorar a importancia do método científico na investigación.

       Prover os elementos necesarios para ser uns responsables cidadáns do mundo.

12. Secuenciación.

 

Esta unidade está deseñada para ser impartida ao comenzo do primeiro trimestre, a xeito de introducción nas dúas materias implicadas.

Science and Scientific Method. 1 sesión

       Tarefa  1: Introduction: Video and interactive activity. [Home activity]

        Tarefa 2.1: Video about Science and the Scientific Method with activities [Class activity]

       Actividade 2.2. Read/ Listen to the following definitions of steps in the Scientific Method. [Class activity]

       Actividade 2.3. Can you spell it?. Write the words correctly. [Class activity]

       Actividade 2.4. Fill the gaps. [Home activity]

       Actividade 2.5. How good is your oral comprehention? [Home activity]

Working in the lab 1 sesión

       Tarefa 3: Lab equipment and safety

       Actividade 3.1. Lab Equipment. [Home activity]

       Actividade 3.2. Lab Equipment. [Home activity]

       Actividade 3.3. Reading activity. Safety rules. [Home activity]

       Actividade 3.4. True of False game. [Home activity]

       Actividade 3. 5. Brainstorming and poster. [Class activity]

       Tarefas de reforzo: Laboratory equipment, techniques and safety rules

       Tarefas de ampliación: microscope and games

Let's do Science!. 3 sesións, deixar o prazo dunha semana para entregar o informe

       Tarefa 4. Your lab report

       Actividade 4.1. Let's plan your Science project!. [Class activity] [Home activity]

       PROPOSTA: Why is a can floating?

       RÚBRICA : LAB REPORT RUBRIC  odt pdf 

 

13. Atención á diversidade.

 

       Para o alumnado con necesidades físicas poderánselle imprimir os materiais usando un tamaño de letra maior, e / ou tamén  ofrecer a posibilidade de usar un ordenador para aumentar o que está vendo ou facer uso dos auriculares .

       Aqueles cun menor desenvolvemento nas competencias básicas, poderánselle reforzar os procedementos elementais, coas actividades de reforzo provistas, mentres que o resto do estudantado progresa con tarefas máis avanzadas.

       Para os que presenten altas capacidades poderáselle ofrecer un conxunto de tarefas cun grado de dificultade máis elevado, como as que son presentadas na proposta como extension tasks.

       O que non posúan acceso a internet poderán facer uso das aulas de informática, a biblioteca do centro ou a biblioteca local.

14. Criterios e instrumentos de avaliación.

 

CRITERIOS

a. Lingüísticos:

       Escribir, falar e entender o inglés con corrección.

       Aplicar os novos termos correctamente.

       Usar axeitadamente os tempos verbais.

       Usar o inglés como lingua vehicular na clase regularmente.

       Adquirir  vocabulario: voz activa e pasiva.

       Mellorar na pronuncia.

       Mellorar na fluidez.

       Ser rigorosos no proxecto de investigación e nas actividades en inglés.

b. Non Lingüísticos:

FÍSICA E QUÍMICA

       FQB1.1.1 Formular hipóteses para explicar os fenómenos de a cotío (non sei se será de a cotío ou cotiás) usando teorías e modelos científicos.

       FQB1.1.2. Presentar observacións, datos e resultados, organizados e rigorosos, e comunicar  tanto oralmente como por escrito, usando diagramas, gráficos, táboas e expresións matemáticas.

       FQB1.2.1. Relacionar a investigación científica coas aplicacións tecnolóxicas de uso diario.

       FQB1.4.1. Identificar material e instrumental  básico de laboratorio e coñecer o seu uso para levar a cabo experimentos; respectando as normas de seguridade establecidas.

       FQB1.5.1. Seleccionar,comprender e interpretar información científica, e transmitir as conclusións obtidas, facendo uso tanto da linguaxe escrita como da oral.

       FQB1.5.2. Identificar as principais características relacionadas coa fiabilidade e obxectividade da información en internet e doutros medios.

       FQB1.6.1.Facer pequenos proxectos de investigación sobre un tema estudado aplicando o método científico.

BIOLOXÍA E XEOLOXÍA

       B1.1. Utilizar axeitadamente o vocabulario científico nun contexto preciso e adecuado ao seu nivel

       B1.2. Procurar, seleccionar e interpretar a información de carácter científico e utilizala para formar unha opinión propia, expresarse con precisión e argumentar sobre problemas relacionados co medio natural e a saúde.

       B1.3. Realizar un traballo experimental con axuda dun guión de prácticas de laboratorio ou de campo, describir a súa execución e interpretar os seus resultados.

       B6.1. Planear, aplicar e integrar as destrezas e as habilidades propias do traballo científico

       B6.2. Elaborar hipóteses e contrastalas a través da experimentación ou da observación e a argumentación

       B6.3. Utilizar fontes de información variada, e discriminar e decidir sobre elas e os métodos empregados para a súa obtención.

       B6.4. Participar, valorar e respectar o traballo individual e en equipo.

       B6.5. Expor e defender en público o proxecto de investigación realizado

INSTRUMENTOS:

Informe final do traballo experimental;  ademais o profesorado avaliará o traballo na aula, a realización de tarefas, o grado de corrección das tarefas, o respecto cara os compañeiros e compañeiras, grado de atención na aula así como a actitude e o interese diario, mediante o uso de rúbricas.