Saltar navegación

UDI 3 Cine cooperativo

Un minuto de cinema cooperativo é unha actividade de grupo para incentivar o traballo en equipo e a non competitividade en beneficio das seguintes competencias crave na aula de plástica e audiovisual:

Das competencias do currículo

 Competencia dixital.

 Competencias sociais e cívicas.

 Sentido de iniciativa e espíritu emprendedor.

 Conciencia e expresións culturais.

Esta actividade pódese expor como un proxecto multidisciplinar de narrativa dixital e implementar cunha proposta de aprendizaxe baseado no fenómeno da educación e a aprendizaxe en liña facendo partícipes ao maior número posible de departamentos do mesmo nivel educativo, neste caso 1º da ESO, e para alcanzar todas as competencias crave. O proxecto pódese redeseñar e adpatar, entre todos os departamentos implicados e na súa fase previa a partir da secuencia de traballo.

Abre a porta a tua imaxinación

<div class="player-unavailable"><h1 class="message">Se ha producido un error.</h1><div class="submessage"><a href="http://www.youtube.com/watch?v=G-CFNp7qnrw" target="_blank">Prueba a ver el vídeo en www.youtube.com</a> o habilita JavaScript si estuviera inhabilitado en el navegador.</div></div>


Secuencia de traballo

Utilizamos unha localización nos arredores do centro educativo. Pode ser un parque, o patio ou as instalacións deportivas. É unha actividade idonea para dar colofón a todas as actividades anteriores nas que o alumnado adquire uns coñecementos básicos sobre a percepción, a linguaxe narrativa e técnicas de edición de imaxe en movemento.

INVESTIGA


idea

SINTETIZA


guión

ILUSTRA


imaxes


ANIMA


stop motion - 2D

COMUNICA


linguaxe

O fabuloso mundo das imaxes

<div class="player-unavailable"><h1 class="message">Se ha producido un error.</h1><div class="submessage"><a href="http://www.youtube.com/watch?v=x69TPJ9SdZQ" target="_blank">Prueba a ver el vídeo en www.youtube.com</a> o habilita JavaScript si estuviera inhabilitado en el navegador.</div></div>

RELACIONADO: Presentación cinedumotion


Proposta 1 (UDI3) na aula

Participa nun xogo cooperativo estructurado para presentar as actividades, motivar e cohexionar grupos. 

(xogos cooperativos de creatividade para educación secundaria)

Realiza en grupo unha choiva de ideas para organizar e valorar as suxerencias postas en común , neste caso para o título e/ou argumento cara a un minuto de cinema. Ata a chegada das novas tecnoloxias utilizábamos sempre o encerado para anotar unha por unha as achegas da clase, pero agora tamén temos a posibilidade de utilizar apps para facer o brainstorming.

No obradoiro de animación aproveitamos os temas de algunhas convocatorias escolares, con prazo de inscrición aberto ou non, para obter unha idea de partida. Temas con valores humanitarios, medio ambente, etc. O tema xeral é común para toda a clase ou obradoiro e montaran os minutos editados nun audiovisual final. Atendemos as suxerencias do alumnado e adaptamos todas as propostas as características de cada grupo ou subgrupos.


É efectivo que a narración do que desexas comunicar expóñase en tres fases: presentación, nó e desenlace. Divide o argumento en 15 segundos de presentación da escena e/ou personaxes, 30 segundos para o nó e outros 15 segundos para o desenlace.

Busca a información e documentación previa e cotexaa coas busquedas das túas compañeiras e compañeiros na primeira sesión temporalizada.

Redacta, cun mapa visual, como seleccionaches esta información e en que vas a utilizala ou aplica e presenta o teu proxecto á aula.

Feixe referencia aos recursos que vas empregar e como os vas a combinar cos adquiridos coas anteriores unidades didácticas do fabuloso mundo das imaxes.

Cada grupo presentará o seu proxecto dun minuto de cinema ao resto de compañeiros da clase, utilizando 10 imaxes x 20 segundos cada una, a modo de pechakucha, un mapa visual e un guión gráfico. Cada presentación durará 3 minutos e 33 segundos. Pódese sumar á presentación o audiovisual xa editado.

Inventa o nome dunha cooperativa productora audiovisual. Estará formada por un grupo de cinco compañeiras/os como mínimo no caso de chegar a rexistrase oficialmente e redactar uns estatutos. Chega con deseñar un prototipo como o da ligazón.

Para crear o minuto de cine pódense formar subgrupos. En todo caso cada membro terá asignado o rol dentro do grupo pactándose as responsabilidades de cada integrante. Quen debe xestionar os materiais, quen vai dirixir, gravar, editar, que vai encargarse da locución e/ou banda sonora, do deseño gráfico (cartel), da publicidade, etc. e comunicarase  en cada paso ao profesor coordinador os avances e dificultades. Introducimos ao alumnado nas características dunha cooperativa profesional e/ou unha empresa audiovisual.

.

cooperativasdegalicia.org

View on SlideShare

end toolbar

end player

Guia para presentacións en formato pecha kucha de Antonio_CH

Proposta 2 da UDI3

"Como nos ven"

Realiza unha vídeo-presentación dun minuto pedindo aos teus compañeiros de clase que che describan.

mapa visual

Xustificación

Unha competencia é a forma na cal unha persoa é capaz de utilizar todos os seus recursos (saberes, destrezas e habilidades) para resolver unha tarefa nun contexto determinado. Por tanto, o instrumento que dará á luz se unha persoa é competente nunha determinada tarefa é o que achegará información acerca de como busca a información, como a selecciona, como é capaz de utilizar e conxugar esta información con outros recursos que xa atesoura, para dar resposta á tarefa que se propón. Unha proba memorística determinaría se o alumnado lembra determinados datos e informacións, pero non se son capaces de xestionalos e utilizalos na demanda que se lles expón.

Fonte: http://www.enclavedocente.es/?p=154

Metodoloxía

A clase ao revés ou flipped classroom, na que o alumnado tras unas pautas e con parámetros suxeridos realiza a búsqueda de información sen o abuso de tecnoloxías e de tarefas fora do contexto. Embregamos metodoloxías activas e participativas  con novos modelos de avaliación.

Faremos aula invertida se investigamos, creamos contidos propios, se o alumnado aprende e ensina, se se empodera da súa aprendizaxe, se pensa, debate e critica. Se se aproveita ao máximo o tempo de clase. E sobre todo, se o alumnado está satisfeito, contento e sorprendido de todo o que pode facer para aprender e non lle deixaban.

blog.educalab.es CNIIE : educacion para o emprendemento en Europa

Rúbricas de Avaliación 

Unidade didáctica Integrada

Adaptación curricular

"Que a imaxinación che atope traballando"

Blog do proxecto