Saltar navegación

UDI 1 Quixotedumotion

Unidade Didáctica Integrada 1 

QUIXOTEDUMOTION

En homenaxe ao cuarto centenario da morte de Miguel de Cervantes, o escritor máis ilustre da literatura española e a partir de citas da súa obra "Don Quixote da Mancha", coa versión traducida ao galego, imos elaborar vídeo-creacións para ilustrar audiovisualmente o capítulo seleccionado por cada alumna/ou cunha secuencia de animación en 2D ou coa técnica stop motion a partir da seguinte secuencia de traballo que utilizamos no 2014-2015 para ilustrar e ilustrarnos sobre "Platero e eu" polo centenario da publicación da obra de Juan Ramón Jiménez. Esta secuencia de traballo que seguimos en "Platero, él y nosotros" sérveme de formulación inicial exportándoa ao presente fabuloso mundo das imaxes.

Temos como argumento para o guión o capítulo da obra e debuxamos un mapa mental do que imos contar e as ferramentas e recursos que imos utilizar. Cun storyboard (guión gráfico) ordenamos a narración e definimos encádrelos da escena.

Documentamos e recopilamos materiais para a nosa obra. Nas ligazóns engadirei novos materiais e os resultados da actividade no blog Quijotedumotion.

Miguelanxo Prado ilustrou a apaixonante vida de Miguel de Cervantes e David Rubín adaptou ao cómic o entremés "O retablo das marabillas" no proxecto Miguel en Cervantes.

"...Miguel En Cervantes é un proxecto pensado e construído a partir de "O Retablo das Marabillas", un dos oito entremeses escritos por Miguel de Cervantes e publicados no tomo Oito comedias e oito entremeses (1615). En 2015 esta obra cumpriu o seu cuarto centenario da súa publicación e AC/E organizou para celebralo unha exposición no Museo Casa Natal de Cervantes (Alcalá de Henares) e a edición dun cómic polos recoñecidos deduxantes.." Fonte: AC/E

Miguel EN Cervantes. "El retablo de las maravillas"

Duración 6:16

Os debuxantes galegos ilustran a Cervantes.

Cervantes pasábase a vida escribindo pero publicou a súa obra de forma moi intermitente. De feito, pasa quince anos sen publicar nada traballando de recadador de impostos para a Armada en Andalucia. Soldado en Lepanto, Poeta, escritor de teatro e excomulgado pola Igrexa.

Deseñamos as personaxes. Exemplo

Documentamos e recompilamos materiais para a nosa obra como por exemplo nos materiais recopilados para unha UDI de animación á lectura. 


Repasamos as bases da linguaxe secuencial.
Os conceptos básicos da percepción visual e da linguaxe audiovisual son imprescindibles para mellorar a túa comunicación. Repasa os contidos e aplícaos á narración secuenciada.

Investigamos creando.

Emprega algunhas técnicas de edición de imaxen, son e vídeo para os ordenadores e dispositivos móbiles dos que poidas dispoñer.

Edita unha animación cadro a cadro coa técnica stop motion, unha app para animar debuxos 2D en dispositivos móviles e outras técnicas.

Montaxe: Edita primeiro secuencias pequenas. Emplea soamente audio creado por ti ou compartido con certo tipo de licenzas creative commons. Utiliza por exemplo música e audio do banco do INTEF. Ademais hai en internet compositores que permiten que descarges desde unha web a sua música e utilices suas creacións sempre que fagas referencia ao autor nos títulos de crédito do teu audiovisual. 

Optimiza o rendemento informático do ordenador desconectándote de internet, pechando as demais aplicacións e suprimindo na configuración as opcións automáticas como por exemplo os fondos de pantalla personalizados, etc.

QuiXotEDUmotiON (u.d.i.) O fabuloso mundo das imaxes

"O enxeñoso fidalgo Don Quixote da Mancha"

Traducido por Valentín Arias López

"...Nun lugar da Mancha, do que non quero lembra-lo nome, non hai moito tempo que vivía un fidalgo dos de lanza en lanceira, adarga antiga, rocín fraco e galgo corredor. Unha ola de algo máis vaca ca carneiro, salpicón as máis das noites, ovos e torresmos os sábados, lentellas os venres, algún pombiño de engadidura os domingos, consumían as tres partes da súa facenda..." 

Cita extraida da Colección dixital do Instituto Cervantes


#quijotedumotion: a proposta de aula en castelán

Documentos relacionados:


Cervantes e os escritores galegos

Colección dixital do Instituto Cervantes

Creando animacións á lectura

Lista de reproducción de audiovisuais do proxecto integrado #quijotedumotion.

Exemplo de resultados nunha lista de reproducción e documentación do proxecto the broken hips de aprendizaxe e colaboración en ensino secundario.

Esta secuencia de traballo pódese exportar a calquera outro autor literario.  Na aula de plástica e cultura audiovisual aproveitamos as efemérides literarias para facer propostas, buscar ideas e partir dos seus textos e citas literarias, para experimentar a linguaxe e narrativa dixital, e achegarmos á obra de insignes figuras da Literatura co gallo dos nascementos de clásicos universais ou da sua morte. Por exemplo Cervantes e Shakespeare morreron en abril e maio hai catrocentos anos respectivamente, e en 2016, ano da elaboración do presente recurso, tamén se conmemoran os 75 anos da morte de James Joyce, os 125 da de Herman Mellville, os cen de Rubén Darío, de Jack London e de Henry James. O centenar do nacemento de Roald Dahl. O centenario do nacemento de Antonio Buero Vallejo e de Camilo José Cela.


Lembramos a Rosalía de Castro cada 17 de maio, e á autora ou autor reconhecido nas letras galegas do ano, Manuel María en 2016, utilizando o plan de traballo desta unidade didáctica para ensinar e aprender con criatividade. 

video eslogan

Atención a diversidade

Unidade didáctica Integrada

Rúbricas de Avaliación

páxina principal