Imaxe dun mapamundi interconectado polos transportes e comunicacións2.3.- A LOCALIZACIÓN E DES-LOCALIZACIÓN INDUSTRIAL.

Existen toda unha serie de factores que inflúen na localización industrial, é dicir, en que unha industria se instale ou non nun lugar determinado. Son os denominados factores da localización industrial:
- Existencia de recursos naturais, enerxéticos e man de obra.
- Proximidade a zonas urbanas.
- Sinerxía industrial: proximidade a industrias complementarias.
- Boas redes de transporte e comunicacións.
- Acceso a novas tecnoloxías.
- Diversos factores políticos ( subvencións, impostos, leis laborais,…)
Tradicionalmente, estes factores axudaron a crear as grandes áreas industriais, a Tríade: América do Norte (EEUU e Canadá), Europa Occidental (Unión Europea, Reino Unido, Noruega, Suíza) e Asia oriental (Xapón, Corea do Sur)
Mais, estes factores de localización industrial foron cambiando nos últimos tempos nos que o proceso de Globalización do Planeta se foi acelerando. É o fenómeno da Des-localización industrial. En que consiste?
Por unha parte, a mellora nas comunicacións e o “empequenecemento” das distancias no mundo actual, permite que unha área industrial teña acceso a materias primas (ou tecnoloxía) que quizais estean noutra zona do planeta, ou mesmo que poida poñer os seus produtos no mercado global, sexa preto ou lonxe da industria en cuestión.
Por outra parte, as grandes empresas multinacionais, na súa procura de maiores beneficios, trasladan o proceso de fabricación dos seus produtos a países nos que a mande obra é máis barata, ao que se lle suma que os impostos e as esixencias laborais son menores. Mínimo custo de produción, máximo beneficio.
Créanse así novas áreas industriais emerxentes: China e outros países asiáticos (India, Paquistán, Indonesia, Vietnam, Turquía …), América (Brasil, Ecuador, México …) ou mesmo África (Sudáfrica, Nixeria, Exipto, Marrocos …)

A

L

C