Saltar navegación

3.8. Primeira misión

Glosario

Cartel

Pictograma dun cartel.

Definición:

Papel ou cartón que se utiliza como anuncio.

Exemplo:

Na clase deseñamos un cartel sobre os continentes.

Imprudencia

Pictograma dun aviso de precaución por risco de caída

Definición:

Acción que se fai sen tomar as precaucións necesarias.

Exemplo:

María actuou con imprudencia e tivo unha lesión.

Marcador

Debuxo dun marcador de subliñado

Definición:

Sinal que se utiliza para chamar a atención sobre algo.

Exemplo:

Adriana destacou as palabras máis importantes do texto cun marcador.

Tarefas para os equipos

Xa temos creados os grupos de traballo e agora chega o momento de asignar as misións.

As misións teñen os nomes de Información, Seguridade, Observación e Animación.

Son nomes que podedes cambiar se os poñedes de acordo no equipo.

Utilizaremos estas tarxetas para repartir as tarefas entre os grupos.

Tarxetas para asignar a misión (nova xanela)

Preme e descubre a misión que lle corresponde ao teu equipo.

Equipo Información

Icona do equipo de información

Seredes as persoas encargadas de dar a coñecer a ruta. Para iso, tedes que elaborar un cartel que sirva para divulgar a ruta ao tempo que informa das súas características.

Que cousas pensades que debe ter ese cartel para resultar atractivo? Na saída de exploración da ruta temos que fixarnos en varias cousas:

  1. Nome da ruta: se é unha ruta que xa ten nome oficial, entón podemos utilizalo no propio cartel. Porén, se é unha ruta improvisada podemos xogar un pouco con este apartado. Podemos poñer un nome segundo as cousas que vemos durante o recoñecemento. Por exemplo, se é unha ruta que está chea de toxos, podemos chamala "A ruta dos toxos".
  2. Distancia: é importante que o cartel informe da lonxitude da ruta para que as persoas que a vaian realizar teñan información aproximada de canto tempo vai durar o percorrido. Para coñecer este dato pode ser interesante utilizar un aparello que mida distancias percorridas, por exemplo un reloxo intelixente.
  3. Dificultade: non é o mesmo un sendeiro onde hai que atravesar regatos e hai que subir e baixar ladeiras que sendeiros chás sen case obstáculos. Prestade atención a isto para posteriormente definir a ruta segundo a súa dificultade.
  4. Foto: sacade fotos a lugares ou cousas que vos chamen máis a atención. Despois seleccionade unha para colocala no cartel como foto representativa da ruta.

Elixide dous puntos da ruta onde ides colocar o cartel e identificade ben o lugar para marcalos despois no mapa.

Lectura facilitada

Seredes as persoas encargadas de dar a coñecer a ruta.

Tedes que elaborar un cartel que sirva para divulgar a ruta

e explicar o que hai na ruta.

O cartel de be ter:

Nome da ruta: se é unha ruta que xa ten nome oficial, entón podemos utilizalo no propio cartel.

Se tedes que inventar o nome buscade algo que chame a atención, por exemplo "A ruta dos toxos".

Distancia: o que mide a ruta.
Dificultade: se custa moito facer a ruta ou é doada.
Foto: sacade fotos a lugares ou cousas que vos chamen máis a atención. Logo escolledes as mellores.

Equipo Seguridade

Icona do equipo de información

A misión do voso grupo durante a exploración da ruta será identificar lugares ou situacións nas que hai que ter precaución.

Estudade a zona para descubrir elementos que poidan supoñer un risco como acumulación de lixo, peches de terreos, camiños preto de estradas con vehículos, estruturas en mal estado. Debatede no grupo para facer unha listaxe de cousas ás que prestaredes atención o día da marcha.

Durante a marcha identificade os lugares, situacións ou estruturas de risco, anotade o motivo da precaución e tomade varias fotografías para seleccionar despois a mellor.

No apartado de "Seguridade nas actividades" tedes información sobre situacións de precaución, riscos e formas de actuar (nova xanela)

Tamén sodes o equipo responsable de comprobar que os vosos compañeiros e compañeiras levan o equipamento adecuado para a ruta, e non cometen imprudencias durante o percorrido.

Modelo de lista de control para revisar o equipamento (nova xanela)

Modelo de lista de control para revisar o equipamento, formato de edición

Modelo para anotar puntos de precaución (nova xanela)

Modelo para anotar puntos de precaución, formato de edición

Lectura facilitada

A misión durante a exploración da ruta, será identificar lugares ou situacións nas que hai que ter precaución.

Estudade a zona para descubrir elementos que poidan supoñer un risco, por exemplo se hai:

  • Acumulación de lixo.
  • Peches de terreos.
  • Camiños preto de estradas con vehículos.
  • Estruturas en mal estado.

Debatede no grupo para facer unha listaxe de cousas ás que prestaredes atención o día da marcha.

Durante a marcha anotade os lugares e situacións de risco, 

escribide tamén o motivo da necesidade de ter precaución.

No apartado de "Seguridade nas actividades" tedes información sobre situacións de precaución, riscos e formas de actuar (nova xanela)

Tamén sodes o equipo responsable de comprobar que os vosos compañeiros e compañeiras

levan o equipamento adecuado para a ruta,

e non cometen imprudencias durante o percorrido.

Modelo de lista de control para revisar o equipamento (Nova xanela)

Modelo de lista de control para revisar o equipamento, formato de edición

Modelo para anotar puntos de precaución (Nova xanela)

Modelo para anotar puntos de precaución, formato de edición

Equipo Observación

Icona do equipo de información

A misión do voso grupo durante a exploración da ruta será identificar puntos de interese.

Pero... que son os puntos de interese? Chamamos puntos de interese a lugares da ruta que deban destacarse por diferentes motivos, por exemplo pola vexetación, pola paisaxe, pola forma das rochas, por existir algún monumento ou resto de cultura antiga, e calquera cousa que vos pareza importante. 

Os días antes da marcha podedes investigar datos curiosos da ruta para ter unha idea do que ides considerar punto de interese. Preguntade ás persoas que coñezan a zona, buscade información na Internet ou consultade libros.

Durante a marcha, tomade fotografías dos puntos de interese, anotade os motivos e na seguinte misión utilizaremos esas fotos e datos.

O día de explorar a ruta tamén seredes o equipo responsable de comprobar que os vosos compañeiros e compañeiras teñen un comportamento respectuoso co medio natural.

Aspectos aos que teredes que prestar atención:

  • Nivel sonoro, que non se produza ruído en exceso durante a marcha.
  • Ausencia de lixo. 
  • Que o impacto sobre o terreo, as plantas e os animais sexa o mínimo posible, ou incluso mellor, que non exista impacto ambiental.

Modelo para anotar puntos de observación (nova xanela)

Modelo para anotar puntos de observación, formato de edición

Lectura facilitada

A misión do voso grupo será identificar puntos de interese.

Os puntos de interese son lugares da ruta que deban destacarse por diferentes motivos:

  • A vexetación.
  • A paisaxe.
  • A forma das rochas.
  • Por haber un monumento.
  • Ter resto de culturas antigas.
  • Calquera cousa que vos pareza importante. 

Os días antes da marcha podedes investigar datos curiosos da ruta

para ter unha idea do que ides considerar punto de interese.

Preguntade ás persoas que coñezan a zona, buscade información na Internet ou consultade libros.

Durante a marcha tomade fotografías dos puntos de interese, anotade os motivos e na seguinte misión utilizaremos esas fotos e datos.

O día de explorar a ruta tamén seredes o equipo responsable de comprobar que os vosos compañeiros e compañeiras

teñen un comportamento respectuoso co medio natural.

Aspectos aos que teredes que prestar atención:

  • Nivel sonoro, que non se produza ruído en exceso durante a marcha.
  • Que non exista impacto ambiental sobre o terreo, as plantas e os animais.
  • Mirar que non se tire lixo.

Modelo para anotar puntos de observación (Nova xanela)

Modelo para anotar puntos de observación, formato de edición

Equipo Animación

Icona do equipo de información

A misión do teu grupo será planificar actividades e xogos para desenvolver durante o percorrido. Pero non só para facer cando saídes co colexio, tamén deseñaredes actividades para todas as persoas que visiten a ruta.

Reto para as persoas que visitan a nosa ruta: CamiñArte

Camiñamos e convertémonos en artistas.

Trátase dunha proposta de actividade que se axusta aos criterios da ruta PASEA: é práctica porque invita a moverse e a investigar, accesible porque calquera persoa pode participar, segura porque non ten riscos, ecosostible porque é respectuosa co medio natural, e por suposto amena porque supón un desafío artístico.

Pasos:

  1. Durante o percorrido pola ruta de referencia, cada membro do grupo debe tomar polo menos tres fotografías de elementos naturais ou paisaxes que nos chamen a atención (poden ser plantas, animais, escenarios naturais, formacións xeolóxicas, e calquera outra cousa)
  2. Ao regresar do percorrido, descargaredes as fotografías e escolleredes as que 3 que máis vos gusten promovendo unha discusión sobre os diferentes elementos observados e os lugares exactos onde foron tomadas, fomentando o intercambio de coñecementos e experiencias.
  3. Tedes que colocar tres marcadores no mapa dixital interactivo, cada un cunha foto. 

Exemplo de fotografía:

Fotografía dunha paisaxe de ría

Xogos para as marchas con nenos e nenas do colexio.

Podedes planificar actividades para as saídas que organice o colexio, por exemplo: agochar un obxecto, preparar un xogo de orientación con balizas, utilizar xogos de pistas, e calquera outro dos que ides traballar nas sesións de EF ou que coñezades.

Lectura facilitada

A misión do teu grupo será planificar actividades e xogos para desenvolver durante o percorrido.

Pero non só para facer cando saídes co colexio, tamén deseñaredes actividades para todas as persoas que visiten a ruta.

Reto para as persoas que visitan a nosa ruta: CamiñArte.

É un reto para as persoas que visiten a ruta.

O faredes así:

Durante o percorrido pola ruta de referencia,

cada membro do grupo debe tomar polo menos tres fotografías de elementos naturais ou paisaxes que chamen a atención.

Ao regresar do percorrido, descargaredes as fotografías e escolleredes as que 3 que máis vos gusten.

Tedes que colocar tres marcadores no mapa dixital interactivo, cada un cunha foto. 

Xogos para as marchas con nenos e nenas do colexio.

Podedes planificar actividades para as saídas que organice o colexio,

por exemplo:

  • Agochar un obxecto.
  • Preparar un xogo de orientación con balizas.
  • Utilizar xogos de pistas.
  • E calquera outro dos que ides traballar nas sesións de EF ou que coñezades.

Material necesario

Para a saída, tedes que preparar un mapa impreso para cada equipo para ir anotando datos e marcar os sitios das fotos.

Tedes a opción de escoller o formato ortofoto ou mapa topográfico.

Lembrades como podedes crear un mapa? Revisa os apartados:

"Crea o teu mapa" (nova xanela).

"Construción de materiais" (nova xanela).

Talvez sexa mellor utilizar Mapant, porque podedes crear mapas con escalas pequenas.

Outro material:

  • Dispositivo para tomar fotografías.
  • Compás.
  • Fichas para recoller información.

Resumo da misión

A primeira misión
Equipo Propia do equipo Para todo o grupo
Información

Poñer o nome á ruta, se non existe.

Tomar fotografías representativas da ruta para o cartel.

Medir tempos e distancias.

Informar a todo o grupo sobre o percorrido no mapa.

Seguridade

Identificar sitios para ter precaución e tomar fotografías.

Revisar o equipamento.

Evitar comportamentos imprudentes dos nenos e nenas que participan na actividade.

Observación

Tomar fotografías de puntos de interese.

Controlar o nivel sonoro, que o grupo non faga moito ruído.

Revisar que non quede lixo na ruta.

Vixiar que o impacto sobre o terreo, as plantas e os animais sexa mínimo ou inexistente.

Animación

Recoller fotografías para o xogo de CamiñArte.

Organizar algunha actividade divertida.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)