Saltar navegación

5.1. Coavaliación e reflexión

 

Glosario

Autoavaliación

Pictograma que representa unha persoa que avalía un documento propio

Definición:

Avaliación que alguén fai de si mesmo ou dalgún aspecto ou actividade propia.

Exemplo:

Pensas en como fas as cousas. É como darte unha nota cando te autoavalías.

Coavaliación

Pictograma que representa duas persoas avaliando un contido

Definición:

Acción de estimar os coñecementos, habilidades e rendemento dos compañeiros e compañeiras.

Exemplo:

A coavaliación promove a aprendizaxe cooperativa ao permitir que as persoas se dean comentarios sobre o seu traballo.

Recompilamos datos e analizámolos

Chega o momento de analizar o traballo feito. Ao longo desta situación de aprendizaxe fostes quen de subir fotografías, gravar vídeos sobre os temas traballados, poñer en marcha unha rede social na que escribistes comentarios sobre as exposicións dos demais grupos ou na que engadistes emojis para valorar o seu traballo.

Dun xeito inconsciente, xa estivestes avaliando o traballo dos demais equipos e tamén recibindo un feedback da vosa labor, pero agora imos a recompilar todos eses datos, comentarios, valoracións... dunha maneira máis detallada e cunha análise máis pormenorizada.  

Para iso ídesvos axudar dunha ficha de avaliación onde aparecen diferentes criterios que teredes que completar, analizar e cuantificar máis cualificar. Cada grupo deberá de cubrir a seguinte ficha de coavaliación. Aquí tedes a súa ligazón:

Análise para coavaliación (PDF - ábrese en nova xanela)

Análise para coavaliación en formato para editar (.odt)

Unha vez cubertas, farase unha reflexión conxunta entre todo o alumnado. 

Queredes seguir difundindo a vosa rede social?

Debuxo dun avatar aplaudindo

A nosa rede social foi creada cun contexto moi limitado, a vosa aula e os vosos compañeiros e compañeiras de clase, pero xa sabedes que as redes sociais baséanse nas interaccións entre diferentes persoas, sexa xente coñecida ou non.

Gustaríavos continuar difundindo a vosa rede social de algunha destas maneiras?

a) Abrir a rede social unicamente aos grupos do mesmo nivel. Os vosos compañeiros e compañeiras de curso tamén van realizar a súa rede social, poderiades interactuar entre vós.

b) Abrir a rede social aos niveis do mesmo ciclo: Gustaríavos recibir comentarios e valoracións de compañeiros que non elaboraron contido, non teñen alcumes, nin pertencen á rede social? A interacción queda máis limitada, xa que vós non poderedes valorar as súas. 

c) Aproveitar a apertura da vosa rede social para outras situacións de aprendizaxe que se levarán a cabo durante o curso e que se poidan adaptar. Xa sabedes como funciona a rede social, polo que poderiades seguir con outros contidos, non so centrándovos en fotografías ou vídeos nos que saídes vós senón desde o punto de vista de comentar algún debuxo, texto ou temática que se desenvolvan ao longo de todo o curso académico e noutras áreas. 

As posibilidades son variadas e vós poñeriades os límites que quixerades.

Que opcións vos gustarían?

Lectura facilitada

Dun xeito inconsciente, xa estivestes avaliando o traballo dos demais equipos a través dos comentarios e as valoracións,

pero agora imos recompilar todos eses datos dunha maneira máis detallada.

Para iso, ídesvos axudar dunha ficha de avaliación.

Nela aparecen diferentes criterios que teredes que completar e analizar.

Unha vez cubertas, farase unha reflexión conxunta entre todo o alumnado. 

Reflexión conxunta sobre as redes sociais

Duración:
10:00
Agrupamento:
Pequeno grupo - gran grupo

Agora que cada grupo tendes recompilada a información, imos realizar unha pequena conversa entre todos os grupos. Comentar entre todos e todas e escoitar diferentes opinións e puntos de vista, nos axudará a ser mais conscientes e reflexionar de como foi o reto de experimentar o uso de unha rede social.

Debuxo duns avatares debatendo
  • Influíron nas vosas emocións ou no voso estado de ánimo os comentarios que vos fixeron? Como? Sentístesvos mal por algún comentario en concreto? Cal vos deu máis satisfacción?
  • Valorades máis un comentario feito nunha rede social que un comentario dito en persoa? Provocan a mesma reacción en vós?
  • Traballastes coa mesma ilusión todos os contidos de bailes e danzas, acrosport e dramatizacións? Tivestes preferencia por algún deles? Coincidiron coas valoracións que recibistes?
  • Credes que as redes sociais fomentan a conexión entre as persoas ou pola contra contribúen a un illamento social?
  • Credes que o éxito (fama) dunha rede social radica no número total (cantidade) de comentarios e interaccións recibidas? Ou é máis importante a calidade das mesmas?
  • Se tiverades que empezar de novo esta situación de aprendizaxe, fariades algún cambio, algunha mellora?

Feito con eXeLearning (Nova xanela)