Saltar navegación

3.2. O cartel

Que é un cartel?

Un cartel é un medio que utilizamos para comunicar información, podemos atopalo en cartolina, papel ou como unha imaxe dixital, pero sempre en formato grande e cun deseño atractivo, con imaxes e textos, para chamar a atención. Os carteis da nosa campaña serán do tipo “cartel social” porque os crearemos coa intención de informar e convencer ás nosas compañeiras e compañeiros da importancia de coidar a saúde.

Na fase de planificación do cartel temos que prestar atención aos seguintes aspectos:

Mensaxe: o que queremos comunicar. Un exemplo de mensaxe pode ser "Di non aos alimentos ultraprocesados".

Destinatarias: son as persoas ás que vai dirixido o cartel. O noso cartel  vai destinado ás nenas e nenos.

Propósito: o que esperamos conseguir co cartel. Por exemplo que as nenas e nenos fagan máis actividade física.

Dedica un tempo a reflexionar sobre os puntos anteriores antes de comezar coa construción do cartel.

Lectura facilitada

Un cartel é un papel grande que chame a atención

polas cores e palabras que utiliza

Tamén pode estar en formato dixital.

Os carteis que faremos na nosa campaña

os crearemos para informar e convencer a outras persoas

da importancia de coidar a saúde.

Cando empecemos a preparar o cartel debemos ter en conta varias cousas como

a mensaxe, que é o que queremos comunicar. Por exemplo pode ser "Di non aos alimentos ultraprocesados",

as persoas destinatarias: é a xente á que vai dirixido o cartel. O noso cartel  será para que o vexan ás nenas e nenos.

O propósito que é o que esperamos conseguir co cartel. Por exemplo que as nenas e nenos fagan máis actividade física.

Dedica un tempo a pensar nos puntos anteriores antes de comezar coa construción do cartel.

Elementos dun cartel

Nun cartel podemos atopar varios elementos:

O título, lema ou frase principal: destaca en letras grandes para chamar a atención. Ás veces o título é diferente do lema e podemos atopar carteis con estes elementos separados.

Imaxe principal: un debuxo ou foto grande que está relacionada co título.

Textos complementarios: información que se pretende comunicar. Por exemplo consellos para levar unha vida máis activa. Non utilices textos longos ou que non sexan doados de ler porque farán que o cartel non resulte atractivo.

Imaxes de apoio: debuxos ou fotos que axudan a comprender a información do cartel e o fan máis atractivo.

Autoría: indica o nome da persoa ou institución que creou ou divulga o cartel.

Aquí podes ver un cartel creado polo Instituto de Seguridade e saúde laboral de Galicia para unha campaña dirixida ás persoas adultas, pero cun obxectivo como o noso: fomentar a saúde.

Recoñeces as distintas partes do cartel?

 

Exemplo de cartel que forma parte dunha campaña de promoción da saúde dirixido a persoas que traballan en oficinas.

Lectura facilitada

Nun cartel podemos atopar varios elementos:

O título, lema ou frase principal: vai en letras grandes para chamar a atención. 

Imaxe principal: un debuxo ou foto grande que está relacionada co título.

Textos complementarios: son textos máis amplos que a frase principal, por exemplo consellos para levar unha vida máis activa.

Imaxes de apoio: debuxos ou fotos que axudan a entender a información do cartel e fan que chame máis a atención.

Autoría: indica o nome da persoa ou institución que creou ou divulga o cartel.

Preme para ver as partes do cartel

A imaxe representa un cartel de promoción da saúde para persoas adultas, aparecen sinalas tres partes: O Título, lema ou texto principal.As Ilustracións.Os Textos informativos, argumentativos e publicitarios.A Identificación das persoas ou institucións que elaboraron ou divulgan o cartel

  1. Título, lema ou texto principal.
  2. Ilustracións.
  3. Textos informativos, argumentativos e publicitarios.
  4. Identificación das persoas ou institucións que elaboraron ou divulgan o cartel.

Para saber máis

Ilustración dunha nena que explica

En Internet

Vídeo: El cartel (nova xanela)

Feito con eXeLearning (Nova xanela)