Skip navigation

2.3 Exercizos interactivos

True-False Question

Responde verdadeiro ou falso as seguintes preguntas sobre a teoría da cor.

Question 1

As cores cálidas son axeitadas para dar sensación de profundidade aos fondos dunha imaxe.

Hint

Atopa as diferenças entre as cores cálidas e as cores frías.

Question 2

A cor complementario do vermello é a cor verde.

Hint

Observa un círculo cromático e repasa a definición de cor complementaria.

Question 3

Son cores cálidas a vermella, a amarela e a azul.

Hint

Ao dividir un círculo cromático por unha das suas diagonais temos as cores cálidas a un lado e as frías na outra semi-circunferencia.

Question 4

A escolla de unha triada de cores permite aproximarnos a composicións armónicas.

Hint

Na teoría da cor e a partir de estudos científicos temos varias tríadas de cores.

https://debuxoartistico.blogspot.com/2018/01/colores-primarios-pigmeto-sustractiva.html

Question 5

Cando mixturas duas cores primarias entre si resulta unha cor terciaria.

Hint

Pinta un círculo cromático a partir das tres cores primarias.

Cloze Activity

Read the paragraph below and fill in the missing words.

Para compoñer con criterio unha imaxen temos en conta varios principios basados na visual. Se trata de organizar as figuras que colocamos na nosa lámina ou superficie de traballo para que estas resulten equilibradas ou armónicas. Vamos partir dun formato armónico, o rectángulo . Teremos en conta as achegas do pintor Kandinsky, inventor da arte : a estructura das forzas visuais dunha imaxe de Rudolf Arnheim e consellos de deseño de Donis A. Dondis.

Como referencias para compoñer unha imaxe armónica ou atractiva utilizamos na unidade didáctica o rectángulo áureo, a obra artística do pintor Kandisnky e algunhas das aportación de investigadores da percepción visual e do deseño gráfico.

Matemáticos descubrieron fai dous milenios a proporción áurea e a aplicaron á arte. No Partenón podemos ver esa proporción que resulta máis armónica e atractiva a nosa percepción visual.

Ao dividir un segmento en duas partes a e b se cumple que (a+b)/a= a/b e se obtense unha proporción áurea na que a razón a/b ten un valor aproximado de 1,618... que se coñece como número áureo ou número phi.

A partir da definición de Euclides, da división dun segmento na sua razón media e extrema, introducimos a propiedade dos rectángulos áureos e obtemos tamén o número phi, valor da ecuación e da áurea.

O rectángulo áureo descomponse nun e noutro rectángulo áureo. Estes rectángulos están relacionados por unha rotación dilatativa coa que podemos ampliar en mais rectángulos aureos por cuxos vertices trazamos a áurea.

Enable JavaScript

PBL Tasks

O proxecto consiste en crear unha serie de murais nos que o alumnado participe, colaborando e cooperando en todas as fases de produción. O proceso está deseñado en base a un taller creativo e para que todas as persoas acheguen o seu traballo con igualdade. Trátase dun recurso artístico integrador de utilidade para cohexionar grupos e dunha ferramenta de mediación artística.

A primeira proposta é un mural cooperativo a partir do trazado continuo dunha liña que se entrecruce. Comezamos probando esta experiencia sobre un papel de embalaxe colocada sobre unha mesa longa ou varias mesas da aula unidas. En función do espazo dispoñible toda a clase pode participar no mesmo mural ou en varios grupos. O procedemento consiste en realizar liñas aleatorias sen levantar o rotulador groso do papel (serve tamén unha cera ou un carbonciño). O alumnado disposto ao redor da mesa vaise pasando o rotulador despois de realizar un trazo libre. Despois de que a ferramenta utilizada acha dado unha volta completa á mesa, os participantes cambian de lugar e realízanse novas liñas que se crucen coas anteriores. A continuación énchese con cores vivas os espazos pechados polas liñas. O resultado gráfico é unha obra conxunta de estilo abstracto con detalles figurativos. Cada participante decide que espazos colorear e que figuras lle suxiren.
A segunda proposta é pintar unha obra sobre lienzo para unha exposición colectiva cun tema actualizado escollido polo alumnado. Na ABP edurefugees cóntase o desenvolvemento de varias actividades e experiencias que culminaron nunha exposición colectiva de obras de estudantes de educación secundaria.
 
A partir da introdución e contextualización da arte urbana facemos patente a necesidade de mellorar a estética da nosa contorna. Diferenciamos o vandalismo gráfico das producións con sentido estético na historia do grafiti. Analizamos o impacto do muralismo na historia da arte a través de figuras como Diego Rivera. Facemos patente o impulso actual do muralismo e do grafiti como unha ferramenta de transformación en positivo de múltiples espazos urbanos.
 
Buscamos a pregunta guía (driving question) utilizando o obxecto de interese dos estudantes como punto de partida e conectamos creativamente os estándares de aprendizaxe. Aínda que tamén pode facerse ao revés, desenvolver a pregunta guía determinando primeiro os estándares de aprendizaxe a traballar como na presente Abp na que primeiro temos traballadas as actividades correlacionadas. Ao final, o importante é que a pregunta debe esixir aos estudantes para aprender habilidades e contidos co fin de responder a unha pregunta interesante para eles. Fonte INTEF
 
O produto final desta aprendizaxe é un mural realizado directamente sobre algunha das paredes do centro escolar ou da súa contorna. Solicitamos os permisos pertinentes e de non existir a necesidade creamos os murais sobre cartón, taboleiro ou papel de gran formato para ser expostos.
 
 
Exemplos de preguntas guía para a ABP2
 
Todos os grafitis son arte?
Que impacto ten o mural na nosa sociedade?
Que temas ou mensaxes de índole social son do teu interese? Cales son os límites do correcto na arte? Como pode mellorar a túa contorna un mural?