1.Contidos
O termo iconicidade refírese á relación de apariencia entre a propia imaxe e o seu referente. O grao de similitude entre unha imaxe e o que representa da vida real.
Moles estableceu unha escala de iconicidade, con diferentes graos para o estudo da imaxe publicitaria en televisión de maior a menor grao de iconicidade:
5 Imaxe fotográfica.
4 Animación de obxectos. Aínda que esta é unha variante da iconicidade fotográfica, o feito de animar artificialmente obxectos inanimados (pixilación) altera substancialmente a verosimilitude da imaxe.
3 Imaxe por computador.
2 Debuxos animados.
1 Escritura. A palabra xera en nós unha imaxe visual.
Debuxar un mapa mental de esta imaxe
Para unha comprensión básica e xeral da escala de iconicidade, teóricos como D.A.Dondis, J.Rom, e outros, establecen tres niveis fundamentais de iconicidade, de maior a menor grao, nas imaxes:
Representativo, onde a percepción directa por parte do receptor do referente visual se establece desde un nivel de codificación baixo.
Simbólico, establece unha maior simplicidade na representación da imaxe referencial que así contén, codificada lingüisticamente, referencialmente, maior complexidade.
Abstracto, reduce a imaxe aos seus compoñentes visuais máis básicos; o nivel de codificación é alto.
Entre un nivel e outro danse diversos graos de iconicidade.
Para a análise dunha imaxe publicitaria podemos empregar a seguinte división de maior a menor grao de iconicidade sendo 8 o maior grao e 0 o menor:
8. O obxecto.
7. Fotografía en cor a tamaño natural.
6. Fotografía a escala (aumentada ou reducida).
5. Fotografía en blanco e negro.
4. Debuxo realista.
3. Caricatura.
2. Esquema ou boceto.
1. Diagramas pictóricos ou pictográmas.
0. Descripción verbal.
Outros documentos:
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0