Saltar navegación

1. Contidos

O espazo compositivo, as imaxes, as cores, o medio de difusión e a tipografía son elementos propios da comunicación visual. No deseño editorial, de libros ou de publicacións periódicas como revistas e xornais a elección da tipografía ten unha destacable importancia tanto no título do libro ou na cabeceira do periódico como na súa maquetación.

 

A tipografía é o modo ou estilo en que está impreso un texto. A técnica consiste en imprimir textos a partir de tipos ou matrices en relevo, entintadas e presionadas sobre o papel.

A tipografía está presente no nome, no logotipo da marca, nas imaxes que evocan a marca na páxina web, na papelería corporativa, na sinalización e no envase do produto. Todo suma e contribúe a potenciala imaxe de marca.

Na idade media os monxes debuxaban a man os textos e encabezamentos dos libros. Coa invención da imprenta a finais do século XX chegou a primeira tipografía creada por Johanes Gutenberg, é a denominada Blackletter ou letra gótica. A historia da tipografía remóntase miles de anos, a partir da invención da escritura cuneiforme en Mesopotamia que representaba os caracteres e as palabras con símbolos en forma de cuñas e cravos.

 

Táboa de barro de escritura cuneiforme en idioma acadio. Foto de Mikel Peel CC BY-SA 4.0

 

Letra G Blakletter, dominio público, por Júlio Reis.

 

A Tipografía no deseño editorial está presenta no texto dunha cuberta (portada, lomo e contraportada) e nos textos do deseño interior. Os deseñadores gráficos non soamente se concentran nas cores, as texturas, a composición e máis elementos para crear un impacto no receptor da mensaxe, senón tamén no tipo de letra que empregarán para facer unha proposta gráfica orixinal e completa.

 

Tipografía coloreada con sketchbook

O deseño gráfico publicitario debe coidar especialmente a tipografía para a difusión en medios masivos, na publicidade directa e na promoción dun produto en xeral. A tipografía ten moito protagonismo nos anuncios de publicidade nos titulares e coídase de armonizar cos textos explicativos e cos eslógans. Nas imaxes evocadoras engádense textos para concretar a mensaxe cunha tipografía axeitada.

O texto no deseño dunha imaxe visual corporativa está presente no logotipo da marca, na tipografía para o envase do produto (packaging) e na señalética (sinalización dun local ou na sinalización de espazos exteriores). A tipografía do logotipo distingue á marca cunha identidade visual propia.

 

Branding ou marca persoal consiste en deseñar e identificar a nosa propia marca: unha imaxe pública individual que promovemos ante os demáis.

 

Para ter unha marca persoal debes definir os teus obxectivos. Identifica qué podes ofrecer ao teu público potencial e pescuda en qué área te desenvolves mellor. Escolle e determina qué vas comunicar e cómo.

 

Beneficios dunha marca persoal

 1. Vas facer que as persoas, colectivos e empresas te vexan.

 2. Vas aparecer ante a túa audiencia obxectivo coa imaxe que ti proxectes.

 3. Atraerás oportunidades de traballo ou de colaboracións.

 4. Eventualmente poderías verte como un líder de opinión.

 5. Dependendo da xestión da túa marca persoal, lograrás que a xente te perciba       como alguén cunha opinión que vale a pena ler ou escoitar.

 6. Deberás ter en conta outras cousas para xerar persoal branding positivo:

    A túa biografía ou a túa historia.

    A túa linguaxe, o que dis e como o dis.

    A túa imaxe (tanto física, como virtual).

    A túa presenza en liña (páxina web, blogue, redes sociais).

 

Para a túa imaxe persoal pensa nos teu target ou obxectivo.

Infografía deseñada coa app icongraph para IOS



A identidade corporativa dunha marca, institución ou empresa é a súa personalidade e os valores e crenzas coas que se identifica, e grazas ás cales, diferénciase do resto ao longo do tempo. Na identidade dunha persona o que fai e di dános unha idea de quen é ela. Os seus valores e filosofía de vida, as súas afeccións, as súas orixes, a súa familia e amigos, as súas pertenzas e o seu vestiario, a súa cultura. Nunha empresa ou institución o logotipo forma parte da súa indentidade.

 

A imaxe corporativa dunha marca é a imaxe que o público ten desa entidade. Por unha banda, son as ideas, sensacións e prexuízos que temos antes de coñecer os servizos ou produtos dunha marca. Por outro: as experiencias e xuízos que adquirimos despois de coñecelos. Moitas veces confundimos a imaxe corporativa coa identidade visual dunha marca. Cando falamos de logotipos, papelería, deseño dunha páxina web, falamos da identidade visual. A imaxe corporativa é anterior ao deseño. É o concepto da marca e o seu posicionamento. O deseño, a identidade visual corporativa, debe axudar a expresar o que queremos que transmita a imaxe corporativa dunha marca.