UNIDADE 5
INICIACIÓN AOS DEPORTES
DE EQUIPO
Os deportes de equipo, debido ás súas características, simbolizan claramente moitos dos valores que posúen o espírito educativo e deportivo.
Pero canto sabemos sobre eles?
Na maioría das ocasións non somos quen de identificar correctamente este tipo de actividades, así que antes de aprender os seus aspectos máis importantes imos avaliar os nosos coñecementos previos sobre o tema.
Boa sorte
Seguramente cometiches algún erro, se non foi así, noraboa.
De calquera xeito seguro que unha vez levada a cabo esta unidade, aprenderemos moito máis sobre este interesante tipo de deportes e poderemos valorar moito mellor a importancia que teñen, sobre todo no ámbito educativo.
Comezaremos a unidade explicando cales son os factores que permiten mellorar neste tipo de actividades, aprenderemos aspectos básicos comúns a todos os deportes de equipo, descubriremos que teñen en común este tipo de deportes con algunhas actividades da vida cotiá, veremos os tipos de deportes de equipo que existen e, finalmente, entenderemos o porqué da súa importancia no contorno educativo e nas nosas vidas.
A colaboración é unha característica que aparece en moitas actividades polo que non é algo exclusivo deste tipo de deportes, porén é neste grupo onde cobra, se cabe, maior importancia.
O motivo reside na natureza das propias modalidades que compoñen este tipo de deportes:
Nalgúns deles, o éxito depende dunha valoración dun xurado en base á coordinación do grupo nas súas accións e movementos. A fortaleza do conxunto está, polo tanto, na sincronización dos integrantes, de xeito que os participantes deben estar equilibrados en canto a forza, velocidade, flexibilidade, virtuosismo, plasticidade...
Noutros, o resultado final depende da suma total dos esforzos dos participantes, polo que a especialización de funcións é un recurso moi empregado, e a chave do éxito radica na diversificación e fortaleza de cada un deses compoñentes.
En moitas ocasións non son, se quera, de tipo competitivo, como acontece nos deportes no contorno natural, mais o único xeito de superar as dificultades e os atrancos é por medio da unión do grupo e a suma dos esforzos. Todos os integrantes son iguais de importantes, xa que a fortaleza do grupo ven dada polo participante máis feble.
O exemplo da foto son os "Castells"
Entendemos como Non oposición ao feito de que no momento de participación do equipo, ningún outro conxunto está tentando estragar o éxito do primeiro.
Pode haber participación separada dos conxuntos ou simultánea, e nese último caso pode ser con espacios de participación diferenciados (como no remo) ou con espacios comúns (como na vela).
De calquera xeito, o regulamento especifica claramente as condicións que deben darse para que as accións duns equipos non interfiran sobre os outros, de tal forma que as condicións sexan o máis similares posibles a unha participación por separado.
Se algún membro de algún conxunto infrinxe as normas, todo o conxunto resulta perxudicado.
O exemplo da foto é vela cruceiro
Se nos fixamos na imaxe, resulta doado de comprender que nunha cadea, non importa o grosor ou o tamaño dalgúns dos seus elos, pois a resistencia da cadea virá marcada pola resistencia do máis feble, de tal xeito que para que o conxunto sexa consistente, o máis aconsellable é que todos sexan de similares características, pois de nada valerán os que estean moi por enriba da media do grupo xa que os demáis non poderán adaptarse ao seu nivel.
Tendo en conta isto, resulta obvio que todos os participantes deben esforzarse ao máximo, para evitar convertirse no elo máis feble que faga fracasar o traballo conxunto.
Se compararamos un equipo cun motor ou un reloxo, é doado comprender que para que funcione axeitadamente a máquina é preciso que todas e cada unha das pezas realicen correctamente o seu traballo. Cada unha terá o seu cometido, cada unha terá un tamaño, unha forma, unhas características...pero nada funciona se algunha falla.
É por iso polo que resulta fundamental comprender que ninguén é máis importante que outro, que cada un ten a súa función nun equipo, e que o éxito só se acadará cando todos aporten o seu mellor traballo. Nese punto é onde nacen os roles.
O rol é a función que desempeña cada integrante dentro do equipo. Segundo a experiencia, as características físicas, técnicas ou psicolóxicas, cada deportista deberá cumplir un cometido que será tan importante como o dos compañeiros, xa que de non facelo, o éxito será imposible.
Nalgúns deportes este rol é moi evidente, xa que os practicantes realizan actividades totalmente distintas. Noutros ese rol non resulta tan claro, pois, aparentemente, todos realizan un traballo moi similar.
O exemplo da foto é patinaxe artística
Os xogos cooperativos baséanse en actividades didácticas en grupos reducidos nas que os participantes traballan todos xuntos para aportar o mellor de cada un e dos demáis.
Un deporte moi interesante para practicar nas clases de Educación Física é o acrosport.
Non o coñeces? Pois entón este video pode resultarche moi interesante...xa verás.
A natureza é o mellor escenario para afrontar desafíos, e para iso o traballo en equipo resulta esencial. A continuación veremos a importancia deste tipo de actividades e aprenderemos algo sobre elas.
Agora que xa aprendimos o fundamental sobre este tipo de deportes, podemos entender a importancia da súa práctica no contexto educativo, como un medio para mellorar no ámbito social e afectivo.
O deporte é un xogo que pode prepararnos para situacións que poidan acontecer nun futuro nas nosas vidas, polo que levar a cabo este tipo de prácticas mellorarán a nosa capacidade de adaptación e resolución de problemas.
Como puidemos comprobar existen diversos tipos de deportes de equipo, e un gran número de modalidades de todos eles. Cada un pode axudarnos a desenvolver un aspecto vital da nosa educación, pois os valores que traballan son fundamentais máis aló do mundo do deporte.
É por iso polo que coñecelos, probalos e desfrutalos son os primeiros pasos para aprender e mellorar a nivel práctico e social.
Estas actividades poden axudarnos a desenvolver a nosa autoestima, capacidade de sacrificio, o compromiso, a empatía e un sinfín de aspectos imprescindibles no presente e no futuro.
Así que xa sabes, anímate e próbaos.
Traballo de investigación
Agora que xa coñeces o que son os deportes de equipo, é o momento de que investigues un pouco sobre o tema, para coñecer cales son as modalidades que poderías practicar na túa vila.
O traballo que propoñemos a continuación é importante para a avaliación, polo que segue as pautas marcadas e trata de completar todos os apartados con responsabilidade e amosando a túa capacidade de razoar e relacionar os conceptos que aprendiches ao longo desta unidade.
Recorda que debes amosar a túa capacidade investigadora pero, sobre todo, a de relacionar os conceptos aprendidos coa realidade na que vives, así que ánimo, actúa con disciplina que nós sabemos que tes moito talento.
Así que xa sabes, traballa un pouco sobre o tema e amósanos o teu espírito de equipo.
CRÉDITOS TEMA 5: INICIACIÓN AOS DEPORTES DE EQUIPO