Hermes e a Música
O labor de Hermes como heraldo ou mensaxeiro dos deuses condicionou, por tanto, os principais atributos iconográficos que o acompañan, no entanto existiron outros arquetipos. Así, a relación de Hermes coa música xerou que o deus fose representado cos instrumentos musicais debido á súa particular inventiva. Nunha copa de cerámica grega que se conserva no Museo Británico, o deus aparece ataviado como un heraldo pero na súa man esquerda porta unha lira. O artista representou coidadosamente o instrumento detallando as particularidades do caparazón da tartaruga co que segundo o Himno Homérico, Hermes elaborou o instrumento:
“Alí, baleirándoa cun buril de blancuzco ferro, arráncole a vida á montesina tartaruga. Enseguida cortou canas e, atravesando con elas o dorso da tartaruga de lapídea pel, fixounas a distancias calculadas, puxo con destreza á súa ao redor unha tira de pel de boi, colocou sobre elas dous brazos que uniu cunha ponte e estendeu sete cordas de tripa de ovella que soaban acordadamente. Mais cando construíu o amable artefacto, llevóselo e foi probándoo parte por parte, e a lira, tocada pola súa man, resoou con gran forza”.
(Himno Homérico a Hermes, 39 e ss).
Hermes non só foi representado co instrumento, senón tamén coa tartaruga, o animal que había inspirado a divina creación. Así se pode observar nunha escultura romana na que se representa ao deus sentado e coa man esquerda repousando sobre unha pequena tartaruga.
