Esceas e Episodios Míticos

Noutras ocasións represéntaselle como un Hermes Crióforo, no que carga un carneiro sobre os ombreiros. Este arquetipo adoita interpretarse como unha manifestación iconográfica das atribucións do deus como protector da contorna rústica, no entanto, pode tamén facer referencia ao roubo dos gandos de Admeto.

hermes crióforo


Pintor del LouvreHermes Crióforo (550-500 a d.C)

Nas representacións escultóricasdeste modelo iconográfico responen ao mesmo esquema; o deus acostumbra a levar ao animal sobre os ombros, tal e como é habitual nas representacións en cerámica, noutras representacións, o deus sostén ao animal no regazo. A Actitude da divinidade suxire o traslado ou o cuidado dos animais, en relación coa atribución de protector dos mesmos. O carneiro que descansa sobre os ombros do deus pode ser sustituido por unha terneira; así pode interpretarse ou identificarse como un Hermes o famoso Moscóforo da Acrópole. 

 

Hermes e Argos

A principal intervención do deus nun relato mítico desenvólvese ao redor da lenda de Io, doncela amante de Zeus. Para protexela s os celos de Hera, o deus converteuna nunha vaca a quen adoitaba unirse Zeus metamorfoseado en touro; pero, a pesar da previsión de Zeus, Hera logrou descubrir a treta do seu esposo e puxo a Ío baixo a custodia de Argos Panoptes. Este foi un xigante dotado de cen ollos, que liberara Arcadia dos diferentes monstros que a arrasaban. Este xigante, servidor de Hera, perfílase como o vixiante ideal, xa que nunca durmía cos seus cen ollos pechados, sinó que tan só pechaba cincuenta deles. Pero Zeus, farto da férrea atención do xigante, encomendou a Hermes que liberase a Ío.

O deus asasinou o xigante cortándolle a cabeza, o que lle valería o epíteto de Argifontes. Son varias as versións sobre a morte de Argos; segundo unhas, o deus empregou simplemente unha pedra, segundo outras durmiu o cincuenta ollos vixiantes de Argos ben coa siringa, instrumento da súa invención, ou ben co caduceo, a vara máxica do heraldo.

Á morta do xigante, Hera colocou os seus cen ollos nas plumas do animal especialmente consagrado a ela, o pavo real.

Nun vaso de cerámica grega, móstrase unha escena que podemos identificar con este episodio; o artista representa a Argos, cos cen ollos distribuídos por todo o seu corpo, tendido no chan e fronte a el a Hermes como un home maduro, con barba e longa cabeleira; loce o chapeu e das súas sandalias xorden dúas ás curvadas. Coa súa man esquerda suxeita a Argos e coa dereita empuña unha espada coa que se dispón a matar o xigante. 

Durante a época moderna, o asasinato de Argos en mans de Hermes foi un tema bastante recurrente na pintura; así, grandes pintores do XVII como Rubens ou Velázquez pintaron a lenda dos dous personaxes e a plasmaron en obras de gran calidade artística.

Pon orde nas imáxenes

Onserva as seguintes obras de arte. cada unha delas responde a un capítulo distinto da lenda que acabas de leer. Pon as esceas en orde conforme á lenda. 

Correcto. 

Volve a comenzar!!!!



Mirar un cadro:

 Interesante documental de RTVE sobre o famoso cadro de Diego Velázquez que conta a lenda de Mercurio e Argos:

Obra publicada con Licencia Creative Commons Reconocimiento Compartir igual 4.0