En Alemaña, debemos mencionar o teatro épico de Brecht, que trata de concienciar sobre a necesidade de transformar a sociedade, denunciando a guerra, a represión, o nazismo... Procura nas súas obras un efecto de distanciamento, intentando evitar que o espectador se centre na trama e se identifique cos personaxes sen reflexionar e xulgar criticamente a mensaxe que pretende transmitir, para isto emprega personaxes narradores que anuncian o desenlace, permite que se vexa a tremoia, interrompe a acción, fai uso dos apartes, etc.



Toda a obra de Brecht xira en torno a temas sociais e políticos (denuncia a guerra, a represión, a explotación...), unidos a un coidado desenvolvemento estético. Oponse ó teatro burgués, destinado unicamente ó entretemento, xa que el pretende, a través do seu teatro, promover a reflexión racional por parte do espectador, para o que creaba o efecto de distanciamento antes mencionado. É o chamado teatro épico que, evidentemente, está pensado para un público intelectual.

Entre as súas obras destacan:

Leben des Galilei ("A vida de Galileo", 1939), baseada na vida de Galileo, que usa para facer unha crítica das autoridades contemporáneas.
Mutter Courage un ihre Kinder ("Nai Coraxe e os seus fillos"; 1949), sobre unha muller que perde os seus fillos na guerra.
Der kaukasische Kreidekreis ("O círculo de xiz caucasiano", 1948), obra que se celebra un xuízo para saber quen é a nai dun neno.



Kolbe, Jörg, Bertolt Brecht, CC BY SA

C