Abordamos a ligazón dos textos cos feitos políticos, sociais e culturais e elaboramos o noso relato da aprendizaxe.
Fomos recollendo de xeito ordenado datos sobre un feito poetizado inmediatamente despois de que sucedese. Antes, achegámonos ao período literario ao que pertencen eses textos. Trátase agora de realizar unha valoración global, a modo de conclusión, sobre o poema que está traballando cada grupo:
- Que valor especial puido ver o autor no feito histórico tratado? Tede en conta que en 1483, por exemplo, imponse a "Santa Hermandad" segundo o cronista Jerónimo Zurita "contra voluntad de todo aquel reino"; que os Reis Católicos mandaron arrincar as oliveiras do Reino de Galicia ou prohibiron que tivésemos voz e voto nas Cortes.
- Por que o texto ten as particularidades que ten no momento no que xurdiu? (Anonimato ou autoría, base popular ou culta, vontade de rexistro, de denuncia ou de concienciación...).
- Podería nesa altura (inicios do XVI no primeiro caso, 1617 no segundo e 1881 no terceiro) escribirse e publicarse unha novela que tratase ese mesmo asunto? Por que?
Preparamos agora definitivamente a información que trasladaremos na crónica coa extracción dos feitos recollidos nos textos, aos que sumaremos os datos transmitidos pola historia e recompilados na investigación. Partide do cadro seguinte para elaborar a continuación unha liña temporal que mostre con claridade a secuencia do acontecido. Nela, usade frases breves a xeito de título.
Finalmente nesta parte, poñede por escrito individualmente:
* Conseguiches implicarte plenamente no labor? Por que?
* Que che custou máis entender sobre este tema?
* Que actividade foi máis interesante e útil? Por que?
* Que cambios no coñecemento destas cuestións experimentaches ao longo destas sesións de traballo?
* Cal cres que é a mellor maneira de traballar estes contidos?
* Para que che pode servir a aprendizaxe realizada?
* Como podes mellorar o teu traballo de aquí en adiante nesta secuencia?