Cada grupo revisará o borrador seguindo estas dúas fases.
A crónica céntrase no feito histórico traballado? | Nárranse os acontecementos como se fosen recentes? | Móstranse as causas e o desenvolvemento do feito? | Séguese unha orde cronolóxica, acompañando a evolución do suceso? | Hai unha expresión da temporalidade adecuada? |
Hai un titular subxectivo? | A entrada ou o parágrafo de inicio crea expectación? | Organízase o corpo en parágrafos ben enfiados? | Hai un peche valorativo? | Inclúense modalizacións que amosen subxectividade? |
Hai algunha descrición (do ambiente, das actitudes...)? | Empréganse algúns recursos literarios atraentes? | Incorporouse léxico preciso? | As oracións están ben construídas? | Os elementos de cohesión son suficientes? |
Realizade as melloras precisas.
Que problemas observades nos seguintes casos?
1. Danse datos de detalle sobre a vestimenta nunha crónica política.
2. O texto comeza con "Este uso dos móbiles na aula".
3. Dise, a respecto dunha mañá normal de domingo: "As rúas estaban baleiras, aínda que fose moi cedo".
4. Non hai introdución ningunha nun texto expositivo e achégase unha visión xeral cara ao final.
5. Nun parágrafo reescríbense as ideas doutro anterior.
6. Nunha sala de leria mestúranse varias conversas e lémolas linealmente.
7. Afírmase a necesidade de abolir a pena de morte e indícase que os criminais non merecen vivir.
As opcións:
· Non se mantén o tema do texto
· A información non avanza desde o coñecido ao descoñecido
· A información non é pertinente
· Hai unha contradición
· A información non se presenta en orde
· A relación co mundo representado non é lóxica
Efectivamente, todas esas cuestións teñen que ver coa propiedade textual da coherencia. Refírese á información coa cantidade necesaria, con calidade (pertinencia e claridade) e con estrutura (en orde e con equilibrio entre coñecido-novo). Así, esixe atender tres regras: non contradición, relación e repetición en progresión.
Cúmpreas o voso texto plenamente?