Recomendacións para o profesorado

O desenvolvemento do proxecto está aberto ás decisións do profesorado para adaptar a proposta á realidade dos grupos clase cos que se estea a traballar.
No entanto, hai algunhas pautas básicas que deben ser tidas en conta.
Antes de comezar, dar a coñecer ao alumnado o proxecto
Utilizando a lousa dixital ou pantalla con proxector dixital e un computador ou outro recurso, debemos dar a coñecer ao alumnado o proxecto na súa totalidade:
- Contextualizar o tema, xerando interese.
- Expor o proxecto, formulando os obxectivos: Que habemos de facer? Que imos aprender? Como? Para que?
- Comentar como será a avaliación presentando os medios e instrumentos: o diario, as rúbricas, o documento de avaliación.
Asegurarse de que os/as alumnos/as saben en todo momento...
- En que etapa do proxecto se atopan.
- Que tarefa e actividades teñen que facer.
- Como teñen que organizarse para traballar.
- Para que están a facer unha tarefa ou actividade.
- Como van ser avaliados.
Reflexionar sobre o proceso de aprendizaxe
O proxecto inclúe unha ferramenta que axuda aos/ás alumnos/as a reflectir o traballo e os progresos realizados: o diario de aprendizaxe. Este documento é froito da reflexión (individual ou en grupo) do/a alumno/a en distintos momentos do desenvolvemento do proxecto:
- Ao comezo do proxecto. Os/as alumnos/as levan a cabo unha primeira anotación coas súas expectativas e dúbidas.
- Ao finalizar cada tarefa. Valoran o traballo realizado e os problemas ou dúbidas que se produciron ao londo do proxecto.
- Tras o traballo final. A última entrada do diario dedícase a valorar o desenvolvemento global do proxecto.
Ser flexible e receptivo
Este proxecto expón unha proposta de traballo que debe adaptarse a cada grupo aula. Tamén debe deixar marxe para que as achegas e suxestións dos alumnos e das alumnas dean pé a outras actividades e tarefas diferentes que permitan traballar os obxectivos globais.
A formulación e contido dese proxecto teñen vixencia para varios cursos. No entanto, sempre é necesario revisar os recursos e materiais (especialmente as direccións Web) e incluír temas que poidan estar de actualidade en momentos diferentes.
Por último, unha actividade primordial para o alumnado debe ser a procura dos seus propios recursos, fontes de información e ferramentas de traballo.
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0