Organización en táboas dos datos recollidos nunha experiencia.
Tes que saber
Unha vez que recolliches os datos do teu estudo telos que organizar en táboas de frecuencias, que son táboas nas que aparecen os valores da variable e as frecuencias destes.
As táboas de frecuencias serven para organizar e resumir a información obtida.
Os datos nas táboas organízanse de distinto xeito segundo a variable sexa continua ou discreta.
Cando a variable é discreta, escríbense os valores que toma na primeira columna e nas seguintes as respectivas frecuencias.
Vémolo nun exemplo.
Exemplo
Preguntamos a 30 alumnos/as cantas horas diarias dedicaban a actividades extrescolares e obtivemos as seguintes respostas.
0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 |
2 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 |
1 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 |
0 | 2 | 3 | 2 | 1 | 0 |
2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Como é unha variable cuantitativa discreta a súa taboa de frecuencias é:
Tes que saber
Cando a variable é continua, ou sendo discreta toma moitos valores distintos, agrupamos os valores en intervalos da mesma amplitude chamados intervalos de clase. Para realizar os cálculos tomamos a marca de clase que é o punto medio de cada intervalo.
Para facer os intervalos seguimos o seguinte procedemento:
- Para determinar en cantos intervalos imos distribuír os datos, facemos o redondeo da raíz cadrada do número de datos que temos.
- Calculamos o rango ou recorrido dos nosos datos, que é a diferenza entre o dato maior e o menor.
- Para saber a amplitude de cada intervalo dividimos o recorrido entre o rango dos intervalos e aproximámolo por exceso a un número enteiro.
Como é o/a alumno/a típico/a da nosa clase?.Dixitalización dos datos e organización en táboas de frecuencias.
Unha vez recollidos os datos, deberás dixitalizalos para facer as táboas de frecuencias. Hai moitos programas informáticos para organizar e estudar os datos obtidos. Nós imos utilizar Calc, a folla de cálculo de libre office.
Cando se pasan os datos recollidos ao ordenador e conveniente codificalos, é dicir, asignarlles un número ao valor que toman as variables. Por exemplo, para a cor de pelo, en vez de escribir a tonalidade que marcamos no cuestionario, asociámoslle un número, de xeito que quedaría algo así:
Negro 1 Castaño 2 Loiro 3 Rubio 4
Ademais de ser máis cómodo o volcado de datos, evitamos posibles erros ao escribir un mesmo caracter de forma distinta (Negro nun sitio despois negro ou nego...) que á hora de facer o reconto nos daría erros.
Recursos para o traballo. Dixitalización dos datos.
Tarefa 1.3
Agora es ti o/a que tes que dixitalizar os datos que obtiveches cos teus cuestionarios.
Recursos para o traballo.Deseño das táboas de frecuencias.
Tarefa 1.4.1
Entra na folla de cálculo e deseña as túas táboas.
Avaliación.
As tarefas deste apartado avaliaranse coa seguinte rúbrica.
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 4.0