Saltar navegación

Recomendacións para o profesorado

Brújula - compass
Vero Villa. Brújula - Compass. En Flickr. CC BY-SA 2.


O desenvolvemento do proxecto está aberto ás decisións do profesorado para adaptar a proposta á realidade dos grupos clase cos que se estea a traballar.

No entanto, hai algunhas pautas básicas que deben ser tidas en conta.

Antes de comezar, dar a coñecer ao alumnado o proxecto

Utilizando a lousa dixital ou pantalla con proxector dixital e un computador ou outro recurso, debemos dar a coñecer ao alumnado o proxecto na súa totalidade:

  • Contextualizar o tema, xerando interese.
  • Expor o proxecto, formulando os obxectivos: Que habemos de facer? Que imos aprender? Como? Para que?
  • Comentar como será a avaliación presentando os medios e instrumentos: o diario, as rúbricas, o documento de avaliación.

Asegurarse de que os/as alumnos/as saben en todo momento...

  • En que etapa do proxecto se atopan.
  • Que tarefa e actividades teñen que facer.
  • Como teñen que organizarse para traballar.
  • Para que están a facer unha tarefa ou actividade.
  • Como van ser avaliados.

Reflexionar sobre o proceso de aprendizaxe

O proxecto inclúe unha ferramenta que axuda aos/ás alumnos/as a reflectir o traballo e os progresos realizados: o diario de aprendizaxe. Este documento é froito da reflexión (individual ou en grupo) do/a alumno/a en distintos momentos do desenvolvemento do proxecto:

  • Ao comezo do proxecto. Os/as alumnos/as levan a cabo unha primeira anotación coas súas expectativas e dúbidas.
  • Ao finalizar cada tarefa. Valoran o traballo realizado e os problemas ou dúbidas que se produciron ao londo do proxecto.
  • Tras o traballo final. A última entrada do diario dedícase a valorar o desenvolvemento global do proxecto.

Ser flexible e receptivo

Este proxecto expón unha proposta de traballo que debe adaptarse a cada grupo aula. Tamén debe deixar marxe para que as achegas e suxestións dos alumnos e das alumnas dean pé a outras actividades e tarefas diferentes que permitan traballar os obxectivos globais.
A formulación e contido dese proxecto teñen vixencia para varios cursos. No entanto, sempre é necesario revisar os recursos e materiais (especialmente as direccións Web) e incluír temas que poidan estar de actualidade en momentos diferentes.
Por último, unha actividade primordial para o alumnado debe ser a procura dos seus propios recursos, fontes de información e ferramentas de traballo.