Competencias clave. Contidos, criterios de avaliación e estándares de aprendizaxe.
Competencias clave
Capacidades para activar e aplicar de forma integrada os contidos propios de cada ensinanza e etapa educativa, co fin de lograr a realización axeitada de actividades e a resolución eficaz de problemas complexos. (LOE 2006)
O proxecto desenvolve de forma integrada as competencias clave, destacando o valor de uso do coñecemento, a súa funcionalidade e significado a través da realización de tarefas. Na táboa seguinte sinálanse as competencias clave [1] traballadas en cada un dos apartados e tarefas propostas no proxecto.
Actividades e tarefas |
Comunicación CCL |
C. matemática CMCCT |
Competencia CD |
Aprender a CAA |
Competencias CSC |
Sentido de CSIEE |
Conciencia e CCEC |
Tarefa 1 |
X | X | X | X | X | ||
Tarefa 2 |
X | X | X | ||||
Tarefa 3 |
X | X | X | ||||
Tarefa 4 |
X | X | X | ||||
Tarefa 5 | X | X | X |
___________________________________________________
Deseño curricular
Obxectivos da ESO tratados nesta secuencia didáctica. Artigo 10 do DECRETO 86/2015, do 25 de xuño [2]
Na seguinte táboa aparecen en gris os códigos, contidos ou estándares de 2º ESO, todo o demáis é común para 1º e 2º ESO. |
||||||||||||||||||||
Contidos | Criterios de avaliación | Estándares de aprendizaxe | Compet. | Tarefa | ||||||||||||||||
B1.4./B1.4. Formulación de proxectos e investigacións matemáticas escolares, en contextos numéricos, xeométricos, funcionais, estatísticos e probabilísticos, de xeito individual e en equipo. Elaboración e presentación dos informes correspondentes. | B1.5./B1.5. Elaborar e presentar informes sobre o proceso, resultados e conclusións obtidas nos procesos de investigación. | MAB1.5.1./MAB1.5.1. Expón e argumenta o proceso seguido ademais das conclusións obtidas, utilizando distintas linguaxes (alxébrica, gráfica, xeométrica e estatístico-probabilística). |
CCL CMCCT |
3 | ||||||||||||||||
B1.5./B1.5. Práctica dos procesos de matematización e modelización, en contextos da realidade e en contextos matemáticos, de xeito individual e en equipo. | B1.6./B1.6. Desenvolver procesos de matematización en contextos da realidade cotiá (numéricos, xeométricos, funcionais, estatísticos ou probabilísticos) a partir da identificación de situacións problemáticas da realidade. |
MAB1.6.3./MAB1.6.3. Usa, elabora ou constrúe modelos matemáticos sinxelos que permitan a resolución dun problema ou duns problemas dentro do campo das matemáticas. MAB1.6.4./MAB1.6.4. Interpreta a solución matemática do problema no contexto da realidade. |
CMCCT | 1,2 | ||||||||||||||||
B1.7./B1.7. Valorar a modelización matemática como un recurso para resolver problemas da realidade cotiá, avaliando a eficacia e as limitacións dos modelos utilizados ou construídos. | MAB1.7.1./MAB1.7.1. Reflexiona sobre o proceso e obtén conclusións sobre el e os seus resultados, valorando outras opinións. |
CMCCT CAA CSC |
Todas | |||||||||||||||||
B1.5./B1.5. Práctica dos procesos de matematización e modelización, en contextos da realidade e en contextos matemáticos, de xeito individual e en equipo. | B1.8./B1.8. Desenvolver e cultivar as actitudes persoais inherentes ao quefacer matemático. |
MAB1.8.1./MAB1.8.1. Desenvolve actitudes axeitadas para o traballo en matemáticas (esforzo, perseveranza, flexibilidade e aceptación da crítica razoada). MAB1.8.5./MAB1.8.5. Desenvolve habilidades sociais de cooperación e traballo en equipo. |
CMCCT CSIEE CSC |
Todas | ||||||||||||||||
B1.6./B1.6. Confianza nas propias capacidades para desenvolver actitudes axeitadas e afrontar as dificultades propias do traballo científico. | B1.9./B1.9. Superar bloqueos e inseguridades ante a resolución de situacións descoñecidas. | MAB1.9.1./MAB1.9.1. Toma decisións nos procesos de resolución de problemas, de investigación e de matematización ou de modelización, valorando as consecuencias destas e a súa conveniencia pola súa sinxeleza e utilidade. |
CMCCT CSIEE |
1,2 | ||||||||||||||||
B1.10./B1.10. Reflexionar sobre as decisións tomadas e aprender diso para situacións similares futuras. | MAB1.10.1./MAB1.10.1. Reflexiona sobre os problemas resoltos e os procesos desenvolvidos, valorando a potencia e sinxeleza das ideas claves, aprendendo para situacións futuras similares. |
CMCCT CAA |
1,2 | |||||||||||||||||
B1.7./B1.7. Utilización de medios tecnolóxicos no proceso de aprendizaxe para: – Recollida ordenada e a organización de datos. – Elaboración e creación de representacións gráficas de datos numéricos, funcionais ou estatísticos. – Facilitación da comprensión de conceptos e propiedades xeométricas ou funcionais e a realización de cálculos de tipo numérico, alxébrico ou estatístico. – Deseño de simulacións e elaboración de predicións sobre situacións matemáticas diversas. – Elaboración de informes e documentos sobre os procesos levados a cabo e os resultados e as conclusións obtidos. Consulta, comunicación e compartición, en ámbitos apropiados, da información e das ideas matemáticas. |
B1.11./B1.11. Empregar as ferramentas tecnolóxicas axeitadas, de forma autónoma, realizando cálculos numéricos, alxébricos ou estatísticos, facendo representacións gráficas, recreando situacións matemáticas mediante simulacións ou analizando con sentido crítico situacións diversas que axuden á comprensión de conceptos matemáticos ou á resolución de problemas. | MAB1.11.1./MAB1.11.1. Selecciona ferramentas tecnolóxicas axeitadas e utilízaas para a realización de cálculos numéricos, alxébricos ou estatísticos cando a dificultade destes impida ou non aconselle facelos manualmente. |
CMCCT CD |
1,2 | ||||||||||||||||
MAB1.11.5./MAB1.11.5. Utiliza medios tecnolóxicos para tratar datos e gráficas estatísticas, extraer información e elaborar conclusións. | CMCCT | Todas | ||||||||||||||||||
B1.12./B1.12. Utilizar as tecnoloxías da información e da comunicación de maneira habitual no proceso de aprendizaxe, procurando, analizando e seleccionando información salientable en internet ou noutras fontes, elaborando documentos propios, facendo exposicións e argumentacións destes, e compartíndoos en ámbitos apropiados para facilitar a interacción. | MAB1.12.1./MAB1.12.1. Elabora documentos dixitais propios (de texto, presentación, imaxe, vídeo, son, etc.), como resultado do proceso de procura, análise e selección de información relevante, coa ferramenta tecnolóxica axeitada, e compárteos para a súa discusión ou difusión. |
CD CCL |
3,4,5 | |||||||||||||||||
MAB1.12.2./MAB1.12.2. Utiliza os recursos creados para apoiar a exposición oral dos contidos traballados na aula. | CCL | 5 | ||||||||||||||||||
MAB1.12.4./MAB1.12.4. Emprega ferramentas tecnolóxicas para compartir ideas e tarefas. |
CD CSC CSIEE |
3,4,5 | ||||||||||||||||||
B5.3./B5.1. Frecuencias absolutas, relativas e acumuladas. B5.4./B5.2. Organización en táboas de datos recollidos nunha experiencia. B5.5./B5.3. Diagramas de barras e de sectores. Polígonos de frecuencias; diagramas de caixa e bigotes B5.6./B5.4. Medidas de tendencia central. B5.5. Medidas de dispersión. |
B5.1./B5.1. Formular preguntas axeitadas para coñecer as características de interese dunha poboación e recoller, organizar e presentar datos relevantes para respondelas, utilizando os métodos estatísticos apropiados e as ferramentas axeitadas, organizando os datos en táboas e construíndo gráficas, calculando os parámetros relevantes, e obtendo conclusións razoables a partir dos resultados obtidos. | MAB5.1.3./MAB5.1.1. Organiza datos, obtidos dunha poboación de variables cualitativas ou cuantitativas en táboas, calcula e interpreta as súas frecuencias absolutas, relativas, e acumuladas, e represéntaos graficamente. | CMCCT | 1,2 | ||||||||||||||||
MAB5.1.4./MAB5.1.2. Calcula a media aritmética, a mediana (intervalo mediano), a moda (intervalo modal), o rango e os cuartís, elixe o máis axeitado, e emprégaos para interpretar un conxunto de datos e para resolver problemas. | CMCCT | 2 | ||||||||||||||||||
B5.4./B5.2. Organización en táboas de datos recollidos nunha experiencia. B5.5./B5.3. Diagramas de barras e de sectores. Polígonos de frecuencias, diagramas de caixa e bigotes B5.6./B5.4. Medidas de tendencia central. B5.5. Medidas de dispersión: rango e cuartís, percorrido intercuarílico, varianza e desviación típica. B5.7./B5.6. Utilización de calculadoras e ferramentas tecnolóxicas para o tratamento de datos, creación e interpretación de gráficos e elaboración de informes. |
B5.2./B5.2. Utilizar ferramentas tecnolóxicas para organizar datos, xerar gráficas estatísticas, calcular parámetros relevantes e comunicar os resultados obtidos que respondan ás preguntas formuladas previamente sobre a situación estudada. | MAB5.2.1./MAB5.2.1. Emprega a calculadora e ferramentas tecnolóxicas para organizar datos, xerar gráficos estatísticos e calcular as medidas de tendencia central, o rango e os cuartís. | CMCCT | 1,2 | ||||||||||||||||
MAB5.2.2./ MAB5.2.2.Utiliza as tecnoloxías da información e da comunicación para comunicar información resumida e relevante sobre unha variable estatística analizada. | CMCCT | 3,4 |
[2] DECRETO 86/2015, do 25 de xuño, polo que se establece o currículo da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia. “Disposicións xerais do DOG núm. 120 do luns 29 xuño do 2015”, [En liña]. Dispoñible: https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2015/20150629/AnuncioG0164-260615-0002_gl.pdf [Consulta: 22-maio-2017].
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0