Augmented reality

Secuencia de aprendizaxe 1: Concepto e campos de aplicación

Augmented reality (AR) is a live direct or indirect view of a physical, real-world environment whose elements are augmented (or supplemented) by computer-generated sensory input such as sound, video, graphics or GPS data. It is related to a more general concept called mediated reality, in which a view of reality is modified (possibly even diminished rather than augmented) by a computer. As a result, the technology functions by enhancing one’s current perception of reality.

Animación dunha bolboreta saíndo dun dispositivo móbil asemellando un proceso de realidade aumentada

If you're interested in augmented reality, you've probably thought about optical see-through and video see-through. Is one better than the other? That's like asking whether a car is better than an plane. It depends on what you need to do: get groceries? the car is unmatched. Get from New York to San Francisco? a plane is very often your choice.

Animación dunha bolboreta saíndo dun dispositivo móbil asemellando un proceso de realidade aumentada

Augmented reality employs computer vision to superimpose information in the real world, in real-time. It turns the environment around you into a digital interface. But, how does it work?. A “tracker” is a simple sheet of paper with a unique design that the application uses like a trigger to merge digital content into the real world.

Animación dunha bolboreta saíndo dun dispositivo móbil asemellando un proceso de realidade aumentada

Applications for augmented reality are broad:

Advertising and promotion, military, gaming industry, navigation, sightseeing and tourism industries, medical, maintenance and repair, entertainment, education And training...

Animación das distintas aplicacións que ten a realidade aumentada

Campos de aplicación

Está moi ben iso de entender qué é a realidade aumentada, pero tamén é importante saber para que serve, onde pode ser empregada ou en que campos do saber humano está a aplicarse na actualidade. Imos analizar algúns usos da realidade aumentada.

Na seguinte imaxe interactiva, a modo de mapa de ideas, tes un resumo dos principais campos de aplicación, así como algúns programas asociados á realidade aumentada de cuxo manexo falaremos na segunda parte deste recurso. Pasa o rato sobre ela para activar algunhas relacións entre conceptos.

El contenido de esta página requiere una versión más reciente de Adobe Flash Player.

Obtener Adobe Flash Player

Actividade de investigación

Elabora unha animación empregando a técnica de stop motion que explique o uso da realidade aumentada nos distintos campos de aplicación

Con esta técnica de animación poderás darlle vida aos teus proxectos, só necesitas dunha cámara de fotos e dun ordenador para editar a animación. Se non tes, serve a do teu móbil ou tablet, coa vantaxe de que dispós de software gratuíto para estes dispositivos.

Nesta ocasión propoñémosche unha actividade un pouco máis complexa. Crea a túa propia animación.

Como?, Que non sabes?. Ben, nese caso teremos que investigar un pouco.

Trátase de realizar unha animación que explique brevemente os distintos campos nos que se pode aplicar a realidade aumentada. A información esencial, loxicamente, pódela extraer desta páxina.

Realizamos unha animación nós mesmos para que che sirva de exemplo.

Animación campos de aplicación

 

Pero non a copies, trátase simplemente dunha posibilidade. O ideal sería que deses renda solta á túa imaxinación e que ben individualmente, ou cun equipo de compañeiros de aula, realizásedes algo realmente creativo e orixinal.

O resultado pode ser exposto o resto da clase. Seguro co teu profesor valorará esta actividade cunha alta cualificación.

Para saber como realizar unha animación propoñémosche que navegues pola páxina web seguinte.

By Luz Beloso and Juan Sicilia [BY NC-SA], Frame by Frame

Nela tes toda a información necesaria para desenvolver o teu exercicio paso a paso utilizando técnicas de animación tradicionais, ou técnicas máis avanzadas e modernas.

 

 

Aplicación na educación, formación e medicina.

A realidade aumentada ten unha longa historia no campo militar, médico e de formación industrial en todo o que fai referencia ao desenvolvemento de exercicios simulados. Esta técnica innovadora combinada cos contidos educativos tradicionais abre todo un campo de experimentación a docentes e alumnado, animando a efectividade e o atractivo do proceso de ensino e aprendizaxe. Moitas veces para explicar procesos ou realizar experimentos necesítanse materiais e equipos caros ou de difícil acceso. Coa realidade aumentada pódense simular estes escenarios nos que a demostración real é a clave para o éxito educativo, a aprendizaxe. Esta tecnoloxía promove o adestramento "activo" e anima aos usuarios a mirar desde distintas perspectivas os contidos para aprender.