
Que razóns temos para facer deporte? Pasalo ben? Estar en forma? Sentirnos ben?
A práctica do deporte é boa? A todas as idades? Para calquera persoa?
É o mesmo realizar unha actividade física que facer exercicio ou practicar un deporte?
Que razóns temos para facer deporte? Pasalo ben? Estar en forma? Sentirnos ben?
A práctica do deporte é boa? A todas as idades? Para calquera persoa?
É o mesmo realizar unha actividade física que facer exercicio ou practicar un deporte?
Chamamos actividade física a calquera movemento do corpo producido polos músculos esqueléticos que leva un gasto enerxético por encima do nivel de repouso.
Ministerio de Sanidade
O exercicio é unha subcategoría de actividade física que se planea, está estruturada, é repetitiva e ten como obxectivo mellorar ou manter un ou máis compoñentes do estado físico.
Ademais do exercicio, calquera outra actividade física realizada no tempo de lecer, para desprazarse dun lugar a outro ou como parte do traballo, tamén é beneficiosa para a saúde.
OMS | Actividad física
Polo tanto, actividade física e exercicio non son o mesmo. O termo «actividade física» é máis amplo que o concepto de «exercicio». O exercicio é un tipo de actividade física, pero hai outros moitos. Podemos realizar actividade física xogando, traballando, realizando tarefas domésticas, nos nosos desprazamentos...
Para cada tramo de idade recoméndanse diferentes duracións das actividades físicas. Non é igual a actividade que ten que realizar un neno, ca un adulto ou unha persoa de 65 anos ou máis. Busca a información na web da OMS, en concreto na páxina dedicada á Actividade Física, para saber que se recomenda para cada tramo de idade.
As actividades físicas poden ter diferentes graos de intensidade, en función do esforzo requerido. Na páxina web do Ministerio de Sanidade sobre actividade física, establécense tres niveis para a intensidade das actividades físicas: leve, moderada e vigorosa.
Permíteche falar ou cantar sen esforzo mentres a practicas; por exemplo: camiñar a paso lento.
Aumenta a sensación de calor e iníciase unha lixeira sudoración; aumenta tamén o ritmo cardíaco e o respiratorio pero aínda se pode falar sen sentir que falta o aire. Por exemplo: camiñando a paso lixeiro (máis de 6 km/h) ou paseando en bicicleta (16-19 km/h).
A sensación de calor e sudoración é máis forte. O ritmo cardíaco é máis elevado e costa máis respirar, polo que resulta difícil falar mentres se practica. Por exemplo, correr ou ir en bicicleta pedaleando rapidamente (19-22 km/h).
Fonte: Ministerio de Sanidade, Servicios Sociais e Igualdade (ligazón).
Cada un dos equipos recompila información na Rede sobre actividade física en adolescentes.
Crea en Google Drive un documento de texto titulado «Beneficios da actividade física».
Elabora unha táboa coma a seguinte no documento de texto e enche os datos das celas baleiras.
Recomendacións da OMS | De 5 a 17 anos | De 18 a 64 anos | 65 anos ou máis |
Duración mínima da actividade física moderada (minutos semanais) |
|||
Duración mínima da actividade física intensa (minutos semanais) | |||
Duración da actividade física para obter máis beneficios (minutos semanais) |
Despois, nese mesmo documento de texto, contestará ás seguintes cuestións:
O informe será compartido co profesor.
Para avaliar a tarefa, empregaranse tres documentos-guía, chamados rúbricas.
Mirádeas ben antes de empezar o traballo e comprobade ao rematar se cumprides os requisitos contidos nelas.
(PISTA: Podedes mirar tamén a rúbrica do profesor, non só as do alumnado.)
Redacta agora unha nova entrada no teu Diario. Conta o que aprendiches nesta tarefa.
Obra publicada con Licencia Creative Commons Reconocimiento Compartir igual 4.0