Saltar navegación

UDI 2 Poema animado

UNIDADE DIDACTICA INTEGRADA 2

EXPRESA


Emocións

Escribe un poema

Selecciona un poema

ILUSTRA


Imaxes

Debuxos

Secuencias


ANIMA


Stop motion

Animación 2D

Time lapse

COMUNICA


Linguaxe

Poesía Visual

Narrativa dixital

Actividade de aula invertida.

Secuencias de traballo basada na flipped classroom.

"O Flipped Classroom (FC) é un modelo pedagóxico que transfire o traballo de determinados procesos de aprendizaxe fora da aula e utiliza o tempo de clase, xunto coa experiencia do docente, para facilitar e potenciar outros procesos de adquisición e práctica de coñecementos dentro da aula.

Con todo, flippear unha clase é moito máis que a edición e distribución dun vídeo. Trátase dun enfoque integral que combina a instrución directa con métodos constructivistas, o incremento de compromiso e implicación dos estudantes co contido do curso e mellorar a súa comprensión conceptual. "Trátase dun enfoque integral que, cando aplícase con éxito, apoiará todas as fases dun ciclo de aprendizaxe. (Taxonomía de Bloom)..."

Fonte: theflippedclassroom.es what is innovation educativa

 

"Quisera ser paxaro" Poesía Audiovisual

3º premio do certame nacional poemas sin papel 2015 a Nerea Lorenzo e Elena Outeiral

Na experiencia que desenvolvín na aula de cultura audiovisual utilizamos os poemas do Certame anual de poesía do IES María Soliño como proposta, pero ademais o alumnado compuso poemas e escolleron textos doutros autores.

A animación á lectura é unha liña de actuación prioritaria en educación.  O desenvolvemento da competencia lectora é algo fundamental para afrontar con éxito o resto de competencias clave. Melloramos a calidade e comprensión lectora do alumnado  atendendo ás súas características persoais.

Creamos un clima positivo, ameno, lúdico e favorable cara á actividade da lectura con propostas de creación visual e audiovisual.

Tomamos conciencia da importancia dos libros en calquera formato como fonte de coñecemento e entretemento respectando e coidando o material bibliográfico persoal, dos compañeiros/as e o das Bibliotecas.

creanimacionalalectura




Propostas de Lectura para facer unha video-creación:


1 Facer un Book-trailer: Leer sen fronteiras


2 Exemplos en á pe de lectura

3 Citas e/ou textos de autores homenaxeados na letras galegas


Algunhas lecturas en galego para 1º de ESO (fonte)

  • Trece anos de Branca, Agustín Fernández Paz
  • Contos por palabras, Agustín Fernández Paz
  • Camiño perigoso Ánxela Loureiro
  • Os mornias, Lola González
  • Contos para ManuelaMario Pereira
  • Prohibido casar, papáFina Casalderrey
  • A malvada María XoséMiguel Vázquez Freire
  • Ás de mosca para Anxo Fina Casalderrey
  • Amigos en tempo realRamiro J. Álvarez
  • A expedición do Pacífico, Marilar Aleixandre
  • De como o santo dos croques se fai peregrino, Pepe Carballude
  • A chave da AtlántidaAnxo Fariña
  • Chamádeme SimbadFrancisco Castro
  • Game overSantiago Lopo
  • Os Megatoxos e o aprendiz de Druída, Anxo Fariña
  • Os Megatoxos e a cara oculta de LúaAnxo Fariña

Algunhas lecturas en castelán (Fonte):


É posible desenvolver a competencia lectora e a creatividade utilizando calquera documento escrito ou visual. Poden ser fragmentos de libros pero tamén todo tipo de documentos  de uso cotián: bandas deseñadas, noticias na prensa, carteis publicitarios,  etiquetas de envases, folletos publicitarios, carteleiras de cinema, anuncios por palabras, páxinas amarelas, receitas de cociña, instrucións de uso, gráficos, ofertas de turismo, recibos, listaxes, etc. Exercicios moi apropiados para o ensino das nosas linguas no extranxeiro que permiten também ser fonte de inspiración para video-creacións orixinais. A partir da lectura comprensiva do documento trátase de responder a preguntas que aluden a aprendizaxes curriculares das distintas áreas.





Tarefas de animación lectora coas TIC e as TAC

O traballo con este tipo de unidades non só contribúe ao desenvolvemento da competencia lectora se non que, dado o seu carácter globalizador e transversal inflúe na adquisición do resto de competencias. O uso destes recursos permite axustarse á duración dunha sesión na aula asegurando unha maior motivación.

A partir da lectura dun libro ou dun documento pódense propoñer múltiples tarefas coas TIC con intención de facilitar a competencia lectora:

Lectura dun medio dixital. Pódense ler usando un eReader ou ben o programa Calibre instalado na computadora no caso de eBooks. Para documentos PDF pódese utilizar o programa Adobe Reader.


Cadernos dixitais de traballo
. A partir deste caderno pódense escribir as respostas nun documento de texto aparte. Outra opción é completalas no propio documento usando o procesador de textos Libre Office se se dispón do caderno en formato DOC-ODT ou ben usando programas como PDF Annotator se só tense en formato PDF. É o caso de arquivos achegados polas editoriais. Nas respostas pódese propoñer engadir imaxes, capturas de pantalla ou ligazóns con intención de poñer en valor o soporte dixital.


Caza-tesouros.  Ao redor dun libro pódese crear e poñer en funcionamento unha actividade deste tipo onde o alumno/para debe investigar no libro e na internet a modo de ampliación para poder resolvela con éxito.


Comentarios de lectura nun blogue. O/a profesor/a para pode publicar unha entrada no blogue de aula coa ficha técnica do libro ou texto para que as/os alumnos/as envíen comentarios ao mesmo que inclúan o resumo e a opinión persoal tras a súa atenta lectura. Outra posibilidade é que o alumno/para cre directamente o artigo no blogue: ficha, resumo e opinión persoal. Facer un teaser ou un trailer do libro sería unha proposta a posteriori xunto con publicar e compartir o seu producto audiovisual.


Envío de tweets. Ao redor dun tema de discusión suxerido pola lectura pódese organizar unha serie de actividade de intercambio de tweets nunha rede social escolar. Esta actividade pode incentivar a lectura das mensaxes dos demais, o respecto de normas de convivencia, o contraste de ideas e opinións, etc. Cun hashtag proposto, como por exemplo o destas unidades didácticas, tamén pódemos compartir a documentación, as propostas e os resultados gráficos e audiovisuais.


Lecturas en voz alta. Pódense gravar as lecturas en voz alta usando o programa Audacity e arquivar os audios en soundcloud. O exercicio contribúe a mellorar a dicción, a entoación, a precisión, a velocidade, etc. utilizando recursos TIC. De paso podemos contar cun material sonoro para a edición dos video poemas.


Subliñado e esquemas. Outra tarefa interesante é subliñar o importante dun texto usando os marcadores dixitais do procesador de textos e con esta información deseñar un mapa conceptual usando por exemplo o programa FreeMind, unha infografía con pictograph ou debuxando mapas visuais como na experiencia colaborativa #dibújamelas.


Narracións. Elaborar unha secuencia de debuxos onde se resuma o contido do libro. Montar estas secuencias nunha presentación de diapositivas ou un vídeo narrado engadindo títulos, animacións e audios. Esta narrativa permite achegarmos ao sentido dun guión gráfico ou storyboard. O produto final pódese publicar no blogue de clase e utilizar para a rodaxe.


Multimedias interactivos. Grazas a ferramentas de autor como Hot Potatoes, LIM ou JClic o profesorado podemos elaborar obxectos dixitais interactivos ao redor da lectura do libro, texto ou dunha interpretación audiovisual. O alumno/a utilízaos para reforzar os contidos tratados.


Contar historias de forma colaborativa usando unha ferramenta de ofimática en liña como Google Docs. Podemos crear un texto novo como nun "cadaver esquisito". Un método empleado por los surrealista para la creación colectiva de debuxos e de gran utilidade en obradoiros de creatividade e escritura.

Exemplo de cadaver esquisito por artistas surrealistas:

imaxen: cdn.20m.es


Obradoiro de escritura automática e/ou cun xenerador aleatorio de palabras.


Propostas audiovisuais

As actividades lectoras programadas para una sesión permiten implementarse coa edición dun audiovisual sobre os textos tratados aplicando os recursos e materiais das unidades didácticas.


Debuxar o poema nun caligrama e facer unha animación co texto é una actividade que complementa obxectivos propios da materia de educación plástica, visual e audiovisual con temáticas multidisciplinares e transversais.

cadro-poemas

Facer video-creacións con citas e/ou textos do autor adicado nas letras galegas.

Para o ano 2016 a poesía de Manuel María achega textos de gran utilidade para facer poemas audiovisuais.

Seguimos a mesma secuencia de traballo que nas propostas da UDI 1.

Outras ferramentas

http://www.educacontic.es/blog/flipped-classroom-herramientas-mas-destacadas-para-comenzar-invertir-en-tu-aula-dchicapardo

¿Animaste a propor as tuas?


Unidade didáctica Integrada

Adaptación curricular 

Rúbricas de Avaliación

blog do recurso