Page 14 - A cor
P. 14





Para poder pintar con estes pigmentos temos que mesturalos cun aglutinante, ou sustancia que
ao secar fai que a cor quede fixa e estable, isto é sen variacións cromáticas.
En algún caso empregaranse secativos, coma no óleo que son xeralmente por oxidación,
teremos que ter en conta a variación cromática que producen os distintos elementos engadidos
ao pigmento, en moitas ocasións o aceite da certo ton amarelento á obra, e os vernices
xeralmente producen un efecto opaco e denso na pintura.

Vexamos os aglutinantes máis empregados nas máis coñecidas técnicas pictóricas:

Acuarela: emprega a goma arábiga como aglutinante.
Pódese atopar en pastillas, lapis e tubos, o seu aspecto é de transparencia e pureza da cor.
Podemos mesturar cores en seco e en mollado.
Necesitamos un papel especial, que absorba unha gran cantidade de auga. É unha técnica
difícil xa que pola transparencia que a caracteriza non é posible tapar fallos.

Témpera ou gouache: emprega a goma arábiga como aglutinante, pero para chegar a un
aspecto máis mate engádeselle pigmento branco. Ao facerse mate por mesturarse con branco
as cores aparecen máis claras nas súas mesturas que resultan menos puras ou menos
saturadas.
O aspecto é máis rotundo que na acuarela, pódese corrixir poñendo pintura por riba.

Pintura ao temple: O aglutinante é caseina ou ovo, que mesturado có pigmento produce a
pintura, si que é certo que en algunha ocasión mestúrase con outros aglutinantes, como con
auga (sempre menos estable) e con aceite, que da a aparición do óleo.

Óleo: Seguramente é a técnica preferida por artistas desde a súa aparición até mediados do
SXX, o aglutinante é o aceite, xeralmente de linaza. Pola súa densidade, e o longo tempo de
secado (a pintura ao óleo pode tardar en secar uns 20 días, e para chegar a un secado total
varios meses dependendo do grosor da capa) emprega tamén un secativo.
Ao ser graxo deixa rastro nas superficies porosas.
O disolvente que empregamos é a esencia de trementina.
O cadro ten que levar un verniz para defender a pintura.

Acrílico: É a pintura máis empregada hoxe en día, o aglutinante é unha base acrílica, en
principio ven do látex, pero a que se emprega hoxe en día máis habitualmente é de produción
industrial, vinílica.
É unha pintura de secado rápido, en unhas horas seca unha capa grosa, e o seu resultado é moi
luminoso.
O disolvente empregado coa pintura acrílica é a auga e como soporte podemos escoller moitos
e moi diversos, desde unha táboa, un cartón, papel, lenzo...
Ao non ser graxo podemos empregar cartóns o superficies porosas.

Esmaltes sintéticos:
É doado atopar pinturas industriais no mundo da arte, dentro destas pinturas están os “sprays”
que se empregan nos grafitti, pero na súa formulación de parede, barco, exterior... tamén
aparecen no mundo da arte. O soporte neste caso ten que soster o peso da pintura seca, que
endurece moito, e o disolvente é o universal.


ACUARELA
ÓLEO





ACRÍLICO
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19