Page 26 - A cor
P. 26
PSICOLOXÍA NAS CORES:
Cando percibimos unha cor esta exerce en nós efectos psicolóxicos, non só ten a capacidade
de expresar, tamén pode ser evocadora de emocións e estados de ánimo.
Deste último punto tratamos agora, a cor ten códigos culturais, que nos refiren a certas
sensacións, por exemplo, a cor da elegancia para nós é a negra, pero iso non é universal.
Podemos atopar culturas nas que a cor formal é a branca, o encarnada... Polo tanto vemos que
este apartado ten que ter en conta as distintas culturas e a experiencia de cada persoa.
VERMELLO: paixón, violencia, sexualidade e erotismo, é unha das cores de maior
intensidade.
LARANXA: ledicia e xuventude, é enerxizante, aumenta o optimismo.
: estimula a vista e actúa nos nervios, vinculada á creatividade, xera calor e
ledicia, en moitas culturas representa á deidade suprema por ser a cor do sol.
VERDE: simboliza a esperanza, a vida eterna, a fecundidade, é a cor da natureza e por
asociación da ecoloxía, ten efectos calmantes, neutraliza as cores cálidas.
AZUL: transmite seriedade e confianza, é a cor fría por excelencia, xa que non ten ningunha
cor cálida, é por a ausencia de cálidas na súa composición, faise máis estable, pode resultar
pasiva e falta de enerxía.
PÚRPURA: axiliza o poder creativo,, a nivel relixioso, no catolicismo, expresa a paixón. A
nivel laico provoca misterio, foi unha cor de ricos polo custe do seu pigmento.
: relacionamos esta cor coa pureza, pulcritude, en moitas culturas simboliza a outra
vida, refírese á humildade. Como líase antes, en moitas culturas evoca loito.
NEGRO: evoca o descoñecido, o medo, o agochado. Na nosa sociedade sobriedade e loito.
GRIS: é neutro, fala da vellez, e é unha cor que fomenta valores espirituais e intelectuais.
Cada persoa, pola experiencia propia, podería engadir significados persoais de cada cor.
Vemos a diario a incidencia das cores, temos que destacar a importancia que lle da o
alumnado a este simbolismo en San Valentín.