Webquest Dereitos do consumidor
Guía didáctica
Destinatarios
- Alumnado de 5º e 6º curso de Ed. Primaria
Obxectivos
- Coñecer os orixes da celebración do Día Mundial dodos dereitos do consumidor.
- Identificar os obxectivos principais desta celebración.
- Enumerar aspectos a ter en conta no consumo responsábel
- Coñecer a importancia de practicar un consumo responsábel.
- Recoñecer a información das etiquetas dos produtos.
- Distinguir entre unha denuncia e unha reclamación.
- Valorar a importancia de practicar un consumo responsábel.
- Ser capaz de realizar un traballo de investigación.
- Ser quen de redactar unha reclamación ante un empresario.
- Desenvolver a capacidade creativa para plasmar información nunha presentación e díptico.
- Usar as Novas Tecnoloxías no aula, manexando algunhas funcións propias do Sistema Operativo (copiar, pegar gardar arquivos, etc.), Internet a nivel de usuario, empregar algún programa de edición de textos, empregar programas de edición de presentacións, programas de edición en liña.
- Ser quen de por en liña os traballos realizados.
- Valorar a importancia da celebración do Día Mundial dos Dereitos do Consumidor nos colexios.
Contidos
- Celebración do Día Mundial dos dereitos do consumidor.
- Dereitos do consumidor.
- Etiquetas dos produtos.
- Reclamacións ante un empresario.
- Consumo responsábel.
- As presentacións e dípticos como elementos informativos.
- O debate como instrumento para elaborar conclusións.
Competencias
Nesta webquest trabállanse as seguintes “Competencias clave”:
- Comunicación lingüística (CCL).
- Competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía (CMCT).
- Competencia dixital (CD).
- Aprender a aprender (CAA).
- Competencias sociais e cívicas (CSC).
- Sentido de iniciativa e espírito emprendedor (CSIEE).
- Conciencia e expresións culturais (CCEC).
Metodoloxía
- Material: Ordenadores con conexión a internet e impresora. Fichas de recollida de datos e material para escribir.
- Software: Programas de navegación por internet, programas de edición de textos (Office, LibreOffice ou Google docs). Aconséllase para traballar con contas de Google que o centro cree as contas necesarias (nomedocentro01,nomedocentro02...) e facilite os datos de usuario e contrasinal ao alumnado.
- Organización do espazo: Traballaremos no aula de informática pescudando información para completar as cuestións propostas aos tres especialistas: Educadores; abogados e publicistas. No aula elaboraremos a presentación final do grupo. O traballo de conclusión pódese facer na aula ordinaria.
- Organización alumnado: O alumnado traballará por parellas dentro de cada equipo de seis membros para completar as tarefas encomendadas a cada especialista. Seguirán a orde que marcan os traballos propostos no "Proceso" desta webquest para realizar as tres tarefas encomendadas. En gran grupo realizaremos a exposición das tres tarefas realizadas e o apartado de "Conclusións". As actividades de lecer pódense facer de forma individual ou nas parellas establecidas.
- Recursos educativos: Os recursos complementarios aparecen reflictidos no apartado de "Proceso" da webquest..
- Interrelacións: Nesta tarefa están implicadas todas as áreas do currículo, pero fundamentalmente as áreas de lingua, ciencias sociais e Ed. Plástica.
Temporalización
- Cinco sesións dunha hora no colexio, máis traballo para casa para completar a ilustración dos tarefas.
Avaliación
- O alumnado observará os criterios de avaliación das tarefas antes de comezar a realización das mesmas. Asemade, unha vez rematado o traballo, realizará a autoavaliación e comprobará a puntuación obtida.
- O profesorado realizará a avaliación das tarefas presentadas segundo os criterios reflectidos na "Avaliación" da WQ.