Saltar navegación

Guía didáctica

Destinatarios

  • Alumnado de 5º e 6º curso de Ed. Primaria

Obxectivos

  • Coñecer os orixes da celebración do Día Mundial dodos dereitos do consumidor.
  • Identificar os obxectivos principais desta celebración.
  • Enumerar aspectos a ter en conta no consumo responsábel
  • Coñecer a importancia de practicar un consumo responsábel.
  • Recoñecer a información das etiquetas dos produtos.
  • Distinguir entre unha denuncia e unha reclamación.
  • Valorar a importancia de practicar un consumo responsábel.
  • Ser capaz de realizar un traballo de investigación.
  • Ser quen de redactar unha reclamación ante un empresario.
  • Desenvolver a capacidade creativa para plasmar información nunha presentación e díptico.
  • Usar as Novas Tecnoloxías no aula, manexando algunhas funcións propias do Sistema Operativo (copiar, pegar gardar arquivos, etc.), Internet a nivel de usuario, empregar algún programa de edición de textos, empregar programas de edición de presentacións, programas de edición en liña.
  • Ser quen de por en liña os traballos realizados.
  • Valorar a importancia da celebración do Día Mundial dos Dereitos do Consumidor nos colexios.

Contidos

  • Celebración do Día Mundial dos dereitos do consumidor.
  • Dereitos do consumidor.
  • Etiquetas dos produtos.
  • Reclamacións ante un empresario.
  • Consumo responsábel. 
  • As presentacións e dípticos como elementos informativos.
  • O debate como instrumento para elaborar conclusións.

Competencias

Nesta webquest trabállanse as seguintes “Competencias clave”:

  • Comunicación lingüística (CCL).
  • Competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía (CMCT).
  • Competencia dixital (CD).
  • Aprender a aprender (CAA).
  • Competencias sociais e cívicas (CSC).
  • Sentido de iniciativa e espírito emprendedor (CSIEE).
  • Conciencia e expresións culturais (CCEC).

Metodoloxía

  • Material: Ordenadores con conexión a internet e impresora. Fichas de recollida de datos e material para escribir. 
  • Software: Programas de navegación por internet, programas de edición de textos (Office, LibreOffice ou Google docs). Aconséllase para traballar con contas de Google que o centro cree as contas necesarias (nomedocentro01,nomedocentro02...) e facilite os datos de usuario e contrasinal ao alumnado.
  • Organización do espazo: Traballaremos no aula de informática pescudando información para completar as cuestións propostas aos tres especialistas: Educadores; abogados e publicistas. No aula elaboraremos a presentación final do grupo. O traballo de conclusión pódese facer na aula ordinaria.
  • Organización alumnado: O alumnado traballará por parellas dentro de cada equipo de seis membros para completar as tarefas encomendadas a cada especialista. Seguirán a orde que marcan os traballos propostos no "Proceso" desta webquest para realizar as tres tarefas  encomendadas. En gran grupo realizaremos a exposición das tres tarefas realizadas e o apartado de "Conclusións". As actividades de lecer pódense facer de forma individual ou nas parellas establecidas. 
  • Recursos educativos: Os recursos complementarios aparecen reflictidos no apartado de "Proceso" da webquest..
  • Interrelacións: Nesta tarefa están implicadas todas as áreas do currículo, pero fundamentalmente as áreas de lingua, ciencias sociais e Ed. Plástica.

Temporalización

  • Cinco sesións dunha hora no colexio, máis traballo para casa para completar a ilustración dos tarefas.

Avaliación

  • O alumnado observará os criterios de avaliación das tarefas antes de comezar a realización das mesmas. Asemade, unha vez rematado o traballo, realizará a autoavaliación e comprobará a puntuación obtida.
  • O profesorado realizará a avaliación das tarefas presentadas segundo os criterios reflectidos na "Avaliación" da WQ.