EL ESCORPIÓN
Desberg & Marini
NORMA EDITORIAL

No Vaticano das intrigas papais, arredor do século XVII, un fóra da lei se presenta como protagonista. O Escorpión, chamado así por unha marca de nacemento que leva no corpo, é un personaxe atractivo por conxugar astucia, forza física, habilidade e un férreo código ético para cos humildes. É un experto en arqueoloxía, e máis concretamente en reliquias, que rouba ou procura para vendelas despois. Engaiola ás damas de alta alcurnia para acceder aos tesouros, engana aos poderosos, e convértese nun inimigo da cúpula eclesiástica.


Xunto a el está o seu axudante, e xuntos forman unha parella de corte aristotélica: os complementarios que se dan sentido mutuo (alto, baixo, esvelto, gordo, etc.). A pesar de que os diferentes volumes constitúen unha longa historia de por si, cada un deles ten un carácter case autoconclusivo, de maneira que se poden traballar independentemente (iso, si, seguindo a orde establecida, para non perder información).

Unha virtude desta obra é a interesantísima documentación: as vestimentas da xerarquía da igrexa, dos soldados, as bruxas, o pobo xitano, as armas, os edificios, as rúas, a arte, as catacumbas, os barcos,… Unha eficaz lección de historia tan só coa imaxe, que, combinada coa trama de intriga elaborada, fai que o lector se mergulle, como na novela histórica, noutros tempos de maneira directa e sedutora.

- Realiza unha colección de personaxes. Fotocopia planos nos que se vexan aos diferentes personaxes da historia. Elixe entre cinco e dez, fotocópiaos e recórtaos. Pégaos no caderno ou nunha cartolina e escribe unha descrición deles, tanto dende o punto de vista físico como psicolóxico.


- Arquitectura. Fotocopia, recorta e pega escenas nas que a arquitectura sexa protagonista. Unha vez que os teñas xuntos, observa como sería a Roma dos papas, as rúas, as prazas, os exteriores das casas, dos palacios.


- Formade grupos de 4 persoas, aproximadamente. Cada grupo ten unha misión: atopar exemplos de planos cinematográficos: o grupo dos PLANOS DETALLE, dos PRIMEIROS PLANOS, dos PLANOS MEDIOS, dos PLANOS AMERICANOS, dos PLANOS ENTEIROS, dos PLANOS XERAIS, das PANORÁMICAS, dos ÁNGULOS PICADOS, dos ÁNGULOS CONTRAPICADOS. Buscade exemplos dos planos que vos tocou, fotocopiádeos, recortade as viñetas e facede un mural por cada plano. Expoñédeos nun lugar ben visible. Axudará a outros a comprender con exemplos os planos, e de paso animaredes a moita xente a acercarse á serie EL ESCORPIÓN.


- Creade o voso propio personaxe. Pode ser unha muller, un home, un rapaz, unha rapaza. B
uscade documentación sobre vestimenta na obra, e vestídeo de época. Practicade isto con diferentes roupas, co personaxe en diferentes actitudes (loitando, camiñando, saltando, etc.).


- Elixe unha páxina da obra que teña moitos diálogos. Fotocópiaa e borra os textos. Volve a escribir textos inventados por ti, e cambia un chisco a historia orixinal.


- Rastrea os libros e busca unha elipse narrativa, un salto no tempo entre dúas viñetas. Despois busca máis exemplos, e cando os teñas, elixe unha delas. Escribe con palabras o que ocorreu nese lapso de tempo, e que na historia non se conta.


- Por grupos, igual que falabamos cos planos, realizade murais sobre montaxes de páxinas. Diferenciade as páxinas máis regulares das máis irregulares, as que teñen viñetas verticais e as que teñen viñetas horizontais, etc.


- Elixide dous personaxes que sexan complementarios: poden ser o Escorpión e o seu axudante, ou o Escorpión e algún dos seus inimigos. Fotocopiade e pegade os seus rostros, e debaixo de cada un deles, facede unha columna coas características que os diferencian.


- Elixide un dos volumes da colección. Lédeo, e a continuación impartide unha charla aos vosos amigos para tratar de seducilos e que se animen a ler a obra. Iso si, tede moito tino de non facer un SPOILER!!!