A DOCUMENTACIÓN

Facer unha obra en banda deseñada significa, en ocasións, ter que documentarse. Por exemplo, imaxinemos que a acción transcorre no século XIX. As vestimentas serán diferentes ás actuais, os vehículos, as casas, os edificios en xeral. Para facer un bo traballo é preciso informarse de como era todo aquelo, para reproducilo na obra.

Pero non hai que facer isto só cando se trata dun guión histórico. Para calquera detalle é necesario informarse, averiguar como son os obxectos, a roupa, os costumes das peroas, etc. Se queremos debuxar a un director dun banco, teremos que buscar información para saber facer unha oficina bancaria, un despacho, cos seus elementos (ordenadores, táboas e taboleiros, mobiliario de oficina, teléfonos, etc.). Se estamos a debuxar un astronauta na estación espacial internacional, teremos que ir a unha fotografía ou un vídeo para saber con exactitude que aspecto ten esa gran máquina, os traxes dos astronautas, os seus complementos, e mesmo a forma que teñen de falar coa Terra, os seus tecnicismos, o vocabulario típico desta profesión, etc.

EXEMPLO 1:

A documentación nesta historia consistiu en remontarse á época de Xulio César. Houbo que averiguar que aínda non era emperador cando veu ás costas galegas, senón propretor, e arruinado. Por iso veu a estas terras, para conseguir riquezas. Había que dabuxar naves romanas, polo que foi necesario saber como eran exactamente. por último, as roupas de Xulio César e de Craso, o seu colaborador. porque non vestían igual os militares que os civís.

EXEMPLO 2:

Para facer esta historia houbo que investigar sobre medicina e enxeñería. O protagonista, que está a dar unha conferencia, é un enxeñeiro experto en deseñar máquinas para a medicina, en concreto marcapasos. Ese é o terreo da enxeñería tisular. Era importante investigar sobre este tema, para que a historia tivese sentido: ela leva implantado un maracapsos que el deseñou. El ten éxito laboral, pero non persoal. El deseñou unha máquina para que ela poidese vivir. El descubriu o amor nela, e o seu corazón (o sentimental) se veu correspondido.

Nesta viñeta podemos ver o resultado da documentación: a acción transcorre na época medieval, a comezos, e dúas persoas observan como está a construír unha igrexa. Había que saber como era a igrexa real, como vestían os diferentes traballadores, e que maquinaria adoitaban utilizar, por exemplo, para levantar grandes pedras.

 

PRACTICA

  • Disfruta da documentación e a ambientación nas seguintes obras, que poderás atopar doadamente nalgunha biblioteca (escolar, municipal ou da Xunta de Galicia): BLACKSAD, MAGASIN GÉNÉRAL, EL ESCORPIÓN.
  • Inventa un fragmento de banda deseñada. Imaxina unha época, e sitúa a acción nela, tendo en conta todo o referente á documentación (vestimenta, arquitectura, etc.).
  • Inventa un personaxe (non ten que ser complicado), un home ou unha muller. Busca tres ou catro períodos históricos. Agora debuxa ao personaxe con roupa de cada un deses períodos.