OS PLANOS, ÁNGULOS E ENCADRES

OS PLANOS

Os planos representan unha das partes máis cinematográficas da BD. Cando un autor ou autora crean unha obra, teñen que visualizar as escenas de diferentes maneiras: "enfocando" os rostros, collendo á xente até o van, captando grandes escenarios, ... E o máis difícil non é coñecer os distintos planos, senón saber cal é o axeitado en cada momento da historia.

PLANO DETALLE
PRIMEIRO PLANO
PRIMEIRÍSIMO PLANO
PLANO MEDIO
Acercamos a "cámara"para resaltar algo minucioso: unha man, unha pistola, un ollo, ...
Amosamos o rostro: para ver as emocións, as sensacións, para presentar ao personaxe, ...
Un paso máis do primeiro plano. Sen ser un plano detalle, podemos dicir que se trata dun rostro "que non cabe na viñeta".
As persoas aparecen polo van. É moi útil cando este se expresa movendo os brazos, cando sostén algún obxecto, ...
PLANO AMERICANO
PLANO ENTEIRO
PLANO XERAL
PANORÁMICA

As persoas deixan de ter importancia, e centrámonos nos escenarios, nas paisaxes, nas estradas, nos edificios.

É un plano que serve para ubicarnos, para crear transcicións con outras localizacións, etc.

Podemos ver a figura humana completa, e tamén todo o que a rodea: un escenario non moi grande, o mobiliario, etc. Ten especial relevancia para amosar onde transcorre a acción, onde se move o personaxe.
Chamado así polos westerns americanos (polas pistolas e as cartucheiras), enfoca ás persoas até os xeonllos.
O corpo enteiro do personaxe. Pode ser útil para presentalo, ou para ver algunha característica súa.

OS ÁNGULOS OU ENCADRES

Así como nos planos abarcamos máis ou menos partes do personaxe, no ángulo situamos a "cámara" dende máis arriba ou dende máis abaixo. Consiste nun cambio de perspectiva.

ÁNGULO PICADO

Vemos aos personaxes, e os escenarios dende máis arriba, dende unha perspectiva superior.

Con este efecto podemos "ridiculizar" aos personaxes, porque dende arriban parecen máis pequenos. Pero tamén nos aporta unha visión máis de conxunto, por velo todo globalmente.

ÁNGULO CONTRAPICADO

Observamos a persoas e escenarios dende un ángulo inferior.

Contrariamente ao picado, normalmente engrandece aos personaxes. Neste exemplo, podemos ver como unha muller tén unha pose de poder. Efectivamente, é unha xuíza que, grazas ao poder da súa profesión, deterá unha situación de inxustiza.

 

PRACTICA

  • Identifica os planos e encadres das viñetas das seguintes páxinas:
  • Facede equipos, un por cada tipo de plano e ángulo: o equipo dos planos americanos, o das panorámicas, etc. A continuación, facede un exercicio de rastreo na biblioteca, entre obras de BD. Localizade exemplos en diferentes libros do plano que vos tocou. Fotocopiádeo, recortádeo, efacede coas mostras un mural temático. Expoñede os murais nun lugar ben visible, e aproveitade para dar alguna explicación en público sobre o plano no que vos especializastes