1.
O traballo parcial sobre elementos diversos e illados da linguaxe da banda
deseñada: compilación de viñetas individualmente
ou en equipos seguindo diferentes criterios:
a. Plano: elaboración de mural ou exposición de viñetas
de diferentes obras, para exemplificar os diferentes planos, encadres
e secuencias.
b. Localización de elipses temporais, e exposición das mesmas.
c. Montaxes de páxinas radicalmente diferentes, elixidos en base
á súa consonancia e coherencia co guión, e a idea
a transmitir (verticalidade, caída, ascenso, calma na horizontalidade,
caos organizativo, etc.)
d. Compilación de diferentes exemplos de viñetas, de obras
diversas, nas que se vexan distintos tipos de viñetas ou bocadillos.
2.
O traballo dunha soa obra dende diversos puntos de vista:
a. O contido: obra de interese social (violencia de xénero, emigración,
racismo, amor, ...), histórico, documental, etc.
b. Aspectos de carácter estético. Un exemplo: a cor en Miguelanxo
Prado. O expresionismo gráfico de Gipi (obras recomendadas: Apuntes
para una historia de guerra, El local, Los inocentes)
c. A análise de personaxes e a súa evolución.
d. Calquera elemento técnico característico da banda deseñada:
planos, guión, elipses, montaxe de páxinas, etc.
3.
Xogos con elipses narrativas: despois de localizar algunha nunha obra,
practicar a escritura creativa (mesmo combinada con narración en
imaxes) tratando de "encher" o baleiro que a elipse non conta.
4. Escollendo
escenas mudas significativas, practicar a escribir o guión, ou
ben a crear bocadillos para elas.
5. Comparación dunha obra literaria coa súa adaptación
á banda deseñada. Pódese realizar tamén con
obras que partiron da banda deseñada ao cine.
6. Comezar a realización dunha obra en banda deseñada con
límite de viñetas. En principio, practicar en tres viñetas
o equivalente ao microrrelato. Con este método conséguese
comprender o valor da concisión e da discriminación de contidos
segundo a súa relevancia para o discurso. Posteriormente, ampliar
o límite de viñetas.
7. Establecer parellas de creadores: debuxante-guionista.
8. A partir dunha obra (unha páxina, dúas, ...) en banda
deseñada, escribir o guión técnico.
9. Seleccionar varias obras nas que os espazos e a ambientación
teñan especial relevancia (El Escorpión-Roma; A mansión
dos Pampín-Galicia; Blacksad-os estados sureños de EEUU,
...)
10. Borrando os textos dunha páxina ou historia, enchelos con novos
diálogos, novas ocorrencias.
11. Cando exista certa soltura, elaborar breves adaptacións dalgún
relato curto existente (Manuel Rivas, Ánxel Fole, Allan Poe, ...)
12. Facendo uso das TIC, elaborar un blog temático para traballar
a banda deseñada co alumnado. Establecer posibles categorías,
e mesmo usalo para publicar traballos elaborados por eles.
13. Contar cunha boa "comicteca" no centro escolar, e adquirir
novidades con asiduidade. Non hai mellor escola para aprender de banda
deseñada que o pracer de lela.
|