A VIÑETA |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
EXEMPLO 1: Observa esta páxina, e os tipos de viñeta que hai nela: temos as clásicas, rectangulares; tamén as hai redondeadas, elásticas; hai unha viñeta sen marco (alguén podería dicir que iso non é unha viñeta); outra é trapezoidal; e a última está pechada por un lado e aberta por outro. Ás veces o bocadillo "rompe" os bordes da viñeta. Conclusión: podemos facelo todo coas viñetas, sempre que teñan un sentido na historia, e compositivamente garden un equilibrio. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
EXEMPLO 2: Nesta viñeta apaisada temos un recurso chamado "dinamismo dentro da viñeta". Consiste nun efecto polo que un elemento (neste caso, o coche), aparece varias veces na mesma viñeta, como se fosen diferentes momentos, pero no mesmo escenario. Que conseguimos así? Aforramos facer tres viñetas nos tres puntos diferentes do camiño, dámoslle á historia frescura e rapidez, e obtemos un efecto estético especial, que capta a atención do lector inmediatamente. |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
EXEMPLO 3: Dous recursos interesantes nesta páxina. Por unha banda, unha secuencia de viñetas sen marco. Quizais poderiamos pensar que non son viñetas, pero é máis correcto pensar que si as hai, pero sen marco. A fin de contas, son doses, fragmentos narrativos, que poden ou non ter unha liña exterior (circular, poligonal, irregular, ...). Na última viñeta volvemos ter o "dinamismo dentro da viñeta". Unha nena vai evolucionando ao longo do corredor, do mesmo corredor. Transmite a idea de que a evolución é constante no tempo, a medida que camiña cara a súa habitación, e pouco a pouco se vai convertendo nunha escrava (é castigada pola súa nai a facer uns deberes que non fixo). |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
EXEMPLO 4: A viñeta rompe co balonazo da rapaza. Grazas a este efecto, a escena ten moita máis forza expresiva. E, para contrastala, a seguinte viñeta non ten marco. É un exemplo claro de viñeta que se adapta á historia, para darlle máis sentido. |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||