OS MOVEMENTOS DE CÁMARA

Igual que no cine, existe a posibilidade de facer movementos de cámara na banda deseñada. imaxina que na primeira viñeta vemos unha árbore ao lonxe. Na seguinte, vémola máis perto. E na terceira, xa estamos debaixo dela. Acabamos de facer un movemento de cámara.

VARRIDO: A cámara móvese sobre o seu propio eixo. Así, podemos aprecialo cando imos vendo a todos os xogadores dun equipo que están posando para a foto.

TRAVELLING: A cámara móvese polo escenario, desprázase dun punto de inicio ata un de destino, circula polo espazo. Imaxina ao fotógrafo nunha voda, que vai gravando mesa a mesa aos convidados.

EXEMPLO (2 TRAVELLINGS):

No primeiro exemplo, podemos ver un travelling pola cidade da Coruña. A cámara segue o ritmo do autobús, e vai percorrendo a cidade canda el. Dado que a historia trasncorre no autobús, o travelling acentúa esa sensación de transcurso, de movemento. E tamén logra que a cidade se convirta nun personaxe en si, posto que nesta historia ten un significado moi especial.

No segundo caso, os protagonistas están quietos, sentados. A cámara chega dende lonxe, vaise acercando a eles por atrás, xira por un lateral, e finalmente sitúase de frente a eles. O obxectivo deste travelling é o de situar ao lector no lugar, e ao mesmo tempo, crear expectación sobre os protagonistas, ao tempo que os presenta.

 

PRACTICA

  • Xoga a ser director/a por un día. Colle unha cámara de fotos (ou de vídeo), ou algún aparello similar, e grava (o fografía) unha secuencia de travelling. Faino nun lugar que che resulte familiar (o colexio, o instituto, a túa casa, un parque, ...)
  • Fai o mesmo co outro movemento de cámara, o varrido.