|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
Facer
unha obra en banda deseñada significa, en ocasións, ter
que documentarse. Por exemplo, imaxinemos que a acción transcorre
no século XIX. As vestimentas serán diferentes ás
actuais, os vehículos, as casas, os edificios en xeral. Para
facer un bo traballo é preciso informarse de como era todo aquelo,
para reproducilo na obra.
Pero non hai que facer
isto só cando se trata dun guión histórico. Para
calquera detalle é necesario informarse, averiguar como son os
obxectos, a roupa, os costumes das peroas, etc. Se queremos debuxar
a un director dun banco, teremos que buscar información para
saber facer unha oficina bancaria, un despacho, cos seus elementos (ordenadores,
táboas e taboleiros, mobiliario de oficina, teléfonos,
etc.). Se estamos a debuxar un astronauta na estación espacial
internacional, teremos que ir a unha fotografía ou un vídeo
para saber con exactitude que aspecto ten esa gran máquina, os
traxes dos astronautas, os seus complementos, e mesmo a forma que teñen
de falar coa Terra, os seus tecnicismos, o vocabulario típico
desta profesión, etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EXEMPLO
1:
A documentación nesta
historia consistiu en remontarse á época de Xulio César.
Houbo que averiguar que aínda non era emperador cando veu ás
costas galegas, senón propretor, e arruinado. Por iso veu a estas
terras, para conseguir riquezas. Había que dabuxar naves romanas,
polo que foi necesario saber como eran exactamente. por último,
as roupas de Xulio César e de Craso, o seu colaborador. porque
non vestían igual os militares que os civís.
|
|
|
EXEMPLO
2:
Para facer esta historia
houbo que investigar sobre medicina e enxeñería. O protagonista,
que está a dar unha conferencia, é un enxeñeiro experto
en deseñar máquinas para a medicina, en concreto marcapasos.
Ese é o terreo da enxeñería tisular. Era importante
investigar sobre este tema, para que a historia tivese sentido: ela leva
implantado un maracapsos que el deseñou. El ten éxito laboral,
pero non persoal. El deseñou unha máquina para que ela poidese
vivir. El descubriu o amor nela, e o seu corazón (o sentimental)
se veu correspondido.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nesta viñeta podemos
ver o resultado da documentación: a acción transcorre na
época medieval, a comezos, e dúas persoas observan como
está a construír unha igrexa. Había que saber como
era a igrexa real, como vestían os diferentes traballadores, e
que maquinaria adoitaban utilizar, por exemplo, para levantar grandes
pedras.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PRACTICA
|
|
- Disfruta da documentación
e a ambientación nas seguintes obras, que poderás atopar
doadamente nalgunha biblioteca (escolar, municipal ou da Xunta de Galicia):
BLACKSAD, MAGASIN GÉNÉRAL, EL ESCORPIÓN.
- Inventa un fragmento
de banda deseñada. Imaxina unha época, e sitúa
a acción nela, tendo en conta todo o referente á documentación
(vestimenta, arquitectura, etc.).
- Inventa un personaxe
(non ten que ser complicado), un home ou unha muller. Busca tres ou
catro períodos históricos. Agora debuxa ao personaxe con
roupa de cada un deses períodos.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|