A ELIPSE

A ELIPSE consiste nun salto no tempo, que pode ser maior ou menor: unha hora, un século, catro anos, un millón de anos, ... Entre unha viñeta e outra pode haber información que non se amosa, que non se conta, que se "salta".

E pode haber varios motivos para facer isto:

1) PARA AXILIZAR A NARRACIÓN: normalmente a banda deseñada faise nun espazo limitado, polo que é importante saber dar saltos no tempo, obviar a información que non é precisa e avanzar na historia.

2) PARA OMITIR INFORMACIÓN CON ALGUNHA INTENCIÓN: ás veces a información non se dá, precisamente, por algunha razón. Quizais, para provocar intriga, quizais para facer reflexionar, quizais para evitar algo desagradable ao lector, ...

EXEMPLO 1:

Observa como na primeira viñeta a rapaza está a despedir ao taxista. Na segunda o texi xa non está. Os paxaros sobrevoan outra zona, e a nube desapareceu. Pasou o tempo entre unha viñeta e a outra. Isto é unha elipse. A intención neste caso é "deter o tempo", causar sensación de silencio antes dun reencontro familiar importante.

EXEMPLO 2:

Agora temos dúas páxinas, e a elipse está entre unha e outra. A última viñeta da primeira páxina remata cos dous namorados sentados no banco dun parque, pola noite. A continuación, na seguinte páxina, xa é de día. Pasaron a noite xuntos, e el xa non está. Ela levántase da cama. A elipse dura aproximadamente unha noite.

 

PRACTICA

  • Inventa unha elipse en dúas viñetas. Algunhas ideas: unha muller preñada e xa co fillo de 15 anos; un dinosaurio correndo e un paleontólogo excavando nos seus restos fósiles; ...
  • Vai á biblioteca e colle un libro en BD que che guste. Busca varias elipses, fotocópiaas e recórtaas. Pégaas nun mural e amósallas a alguén.