OS MOVEMENTOS DE CÁMARA |
||||||||||||||
![]() |
Igual que no cine, existe a posibilidade de facer movementos de cámara na banda deseñada. imaxina que na primeira viñeta vemos unha árbore ao lonxe. Na seguinte, vémola máis perto. E na terceira, xa estamos debaixo dela. Acabamos de facer un movemento de cámara. VARRIDO: A cámara móvese sobre o seu propio eixo. Así, podemos aprecialo cando imos vendo a todos os xogadores dun equipo que están posando para a foto. TRAVELLING: A cámara móvese polo escenario, desprázase dun punto de inicio ata un de destino, circula polo espazo. Imaxina ao fotógrafo nunha voda, que vai gravando mesa a mesa aos convidados. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||
EXEMPLO (2 TRAVELLINGS): No primeiro exemplo, podemos ver un travelling pola cidade da Coruña. A cámara segue o ritmo do autobús, e vai percorrendo a cidade canda el. Dado que a historia trasncorre no autobús, o travelling acentúa esa sensación de transcurso, de movemento. E tamén logra que a cidade se convirta nun personaxe en si, posto que nesta historia ten un significado moi especial. No segundo caso, os protagonistas están quietos, sentados. A cámara chega dende lonxe, vaise acercando a eles por atrás, xira por un lateral, e finalmente sitúase de frente a eles. O obxectivo deste travelling é o de situar ao lector no lugar, e ao mesmo tempo, crear expectación sobre os protagonistas, ao tempo que os presenta. |
||||||||||||||
|
|
|||||||||||||