BLACKSAD
Díaz Canales & Guarnido
NORMA EDITORIAL

Un detective ten que investigar unha chea de casos e misterios. De gran aceptación entre a rapazada xuvenil, polas súas tramas policíacas, o seu ambiente de novela negra, a súa impecable ambientación e preciosismo de detalles.

Os personaxes son animais, porque, segundo as palabras dos autores, desta maneira se acadan picos expresivos máis pronunciados que se se tratase de seres humanos: unha morsa enfadada é máis colérica que un home enfadado; un porco camarero suxo e graxento é máis noxento que un camarero sucio humano; un rinoceronte transmite máis a sensación de matón profesional que calquera home.

A violencia e a agresividade, presentes nos libros, quedan diluídas ao tratárense de personaxes animalizados, polo que a súa lectura se fai recomendable entre xente moza.
As tramas, coidadosamente elaboradas, "enganchan" dende o primeiro momento, en parte porque os autores teñen rodaxe no traballo audiovisual, e nos tempos narrativos da narración con imaxes. Boa proba disto é a riqueza de planos cinematográficos, de encadres, de secuencias.

- Rastreo de vestimenta. En varios dos libros busca viñetas nas que se vexa, de corpo enteiro, personaxes vestidos de época: un traxe con garabata, un vestido de muller, un uniforme de policía, un músico de blues, etc. Fotocopia esas viñetas, recorta os personaxes, e pégaos nun mural para amosar.

- Ao longo da serie BLACKSAD hai pequenas historias secundarias, que transcorren en segundo plano. Busca algunhas, e observa como se desenvolven ao mesmo tempo que a trama principal.

- Formade grupos de 4 persoas, aproximadamente. Cada grupo ten unha misión: atopar exemplos de planos cinematográficos: o grupo dos PLANOS DETALLE, dos PRIMEIROS PLANOS, dos PLANOS MEDIOS, dos PLANOS AMERICANOS, dos PLANOS ENTEIROS, dos PLANOS XERAIS, das PANORÁMICAS, dos ÁNGULOS PICADOS, dos ÁNGULOS CONTRAPICADOS. Buscade exemplos dos planos que vos tocou, fotocopiádeos, recortade as viñetas e facede un mural por cada plano. Expoñédeos nun lugar ben visible. Axudará a outros a comprender con exemplos os planos, e de paso animaredes a moita xente a acercarse a BLACKSAD.

- Xogade a SER GUIONISTAS. Elixide algunha secuencia muda da serie. Imaxinade que tedes que escribir, sobre esas viñetas, unha secuencia de cartuchos con pensamentos, descricións, etc.

- O XOGO DAS ANIMALADAS. Imaxina que es guionista ou debuxante, e tes que crear novos personaxes para esta serie. Que animais escollerías para retratar mellor os seguintes rasgos de carácter ou personaxes?
IRA / PACIENCIA / DOZURA / SENSUALIDADE / PODER / UN MATÓN / UN XEFE MAFIOSO / UN ARTISTA MELANCÓLICO
UN DEPORTISTA / UNHA BAILARINA DE BALLET CLÁSICO

- Elixe a páxina que máis che gustou da serie e expona ante os teus amigos/as. Conta por que a escolliches (quizais pola montaxe das viñetas, polas cores, polos diálogos, polos silencios, pola acción, …)