A VIÑETA

Existe o erro de pensar que para facer banda deseñada o primeiro é dividir o folio en cuadrículas. Despois enchemos eses cadros con debuxos. MENUDO ERRO!!!

A viñeta, como todos os códigos da BD, ten que estar ao servizo da historia, do guión. A viñeta non ten por que ser cadrada, nin rectangular. E pode selo. Depende do que sexa preciso en cada momento da historia. As formas das viñetas poden variar moito, moitísimo.

Ademais, as viñetas poden abrirse, pecharse, romperse, facerse flexible, esmos comunicarse con outras.

Pero sempre, sempre, cando a historia o pida e quede ben.

EXEMPLO 1:

Observa esta páxina, e os tipos de viñeta que hai nela: temos as clásicas, rectangulares; tamén as hai redondeadas, elásticas; hai unha viñeta sen marco (alguén podería dicir que iso non é unha viñeta); outra é trapezoidal; e a última está pechada por un lado e aberta por outro. Ás veces o bocadillo "rompe" os bordes da viñeta.

Conclusión: podemos facelo todo coas viñetas, sempre que teñan un sentido na historia, e compositivamente garden un equilibrio.

EXEMPLO 2:

Nesta viñeta apaisada temos un recurso chamado "dinamismo dentro da viñeta". Consiste nun efecto polo que un elemento (neste caso, o coche), aparece varias veces na mesma viñeta, como se fosen diferentes momentos, pero no mesmo escenario. Que conseguimos así? Aforramos facer tres viñetas nos tres puntos diferentes do camiño, dámoslle á historia frescura e rapidez, e obtemos un efecto estético especial, que capta a atención do lector inmediatamente.

EXEMPLO 3:

Dous recursos interesantes nesta páxina. Por unha banda, unha secuencia de viñetas sen marco. Quizais poderiamos pensar que non son viñetas, pero é máis correcto pensar que si as hai, pero sen marco. A fin de contas, son doses, fragmentos narrativos, que poden ou non ter unha liña exterior (circular, poligonal, irregular, ...).

Na última viñeta volvemos ter o "dinamismo dentro da viñeta". Unha nena vai evolucionando ao longo do corredor, do mesmo corredor. Transmite a idea de que a evolución é constante no tempo, a medida que camiña cara a súa habitación, e pouco a pouco se vai convertendo nunha escrava (é castigada pola súa nai a facer uns deberes que non fixo).

EXEMPLO 4:

A viñeta rompe co balonazo da rapaza. Grazas a este efecto, a escena ten moita máis forza expresiva. E, para contrastala, a seguinte viñeta non ten marco. É un exemplo claro de viñeta que se adapta á historia, para darlle máis sentido.

 

PRACTICA

  • Practica a debuxar: 5 tipos diferentes de viñeta pola forma / 3 tipos diferentes de viñetas que se abren ou pechan / 3 casos diferentes de viñetas que se conectan con outras.
  • Busca nalgún libro de BD viñetas moi horizontais, e compáraas con outras moi verticais. Compáraas. Por que son así en cada caso