|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
OS PLANOS Os planos representan unha das partes máis cinematográficas da BD. Cando un autor ou autora crean unha obra, teñen que visualizar as escenas de diferentes maneiras: "enfocando" os rostros, collendo á xente até o van, captando grandes escenarios, ... E o máis difícil non é coñecer os distintos planos, senón saber cal é o axeitado en cada momento da historia. |
|||||||||||||||||||||||||||||
PLANO
DETALLE
|
PRIMEIRO
PLANO
|
PRIMEIRÍSIMO
PLANO
|
PLANO
MEDIO
|
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
Acercamos
a "cámara"para resaltar algo minucioso: unha man, unha
pistola, un ollo, ...
|
Amosamos
o rostro: para ver as emocións, as sensacións, para presentar
ao personaxe, ...
|
Un
paso máis do primeiro plano. Sen ser un plano detalle, podemos
dicir que se trata dun rostro "que non cabe na viñeta".
|
As
persoas aparecen polo van. É moi útil cando este se expresa
movendo os brazos, cando sostén algún obxecto, ...
|
||||||||||||||||||||||||||
PLANO
AMERICANO
|
PLANO
ENTEIRO
|
PLANO
XERAL
|
PANORÁMICA
|
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
As persoas deixan de ter importancia, e centrámonos nos escenarios, nas paisaxes, nas estradas, nos edificios. É un plano que serve para ubicarnos, para crear transcicións con outras localizacións, etc. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Podemos
ver a figura humana completa, e tamén todo o que a rodea: un escenario
non moi grande, o mobiliario, etc. Ten especial relevancia para amosar
onde transcorre a acción, onde se move o personaxe.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Chamado
así polos westerns americanos (polas pistolas e as cartucheiras),
enfoca ás persoas até os xeonllos.
|
O
corpo enteiro do personaxe. Pode ser útil para presentalo, ou para
ver algunha característica súa.
|
||||||||||||||||||||||||||||
OS ÁNGULOS OU ENCADRES Así como nos planos abarcamos máis ou menos partes do personaxe, no ángulo situamos a "cámara" dende máis arriba ou dende máis abaixo. Consiste nun cambio de perspectiva. |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
ÁNGULO PICADO Vemos aos personaxes, e os escenarios dende máis arriba, dende unha perspectiva superior. Con este efecto podemos "ridiculizar" aos personaxes, porque dende arriban parecen máis pequenos. Pero tamén nos aporta unha visión máis de conxunto, por velo todo globalmente. |
![]() |
ÁNGULO CONTRAPICADO Observamos a persoas e escenarios dende un ángulo inferior. Contrariamente ao picado, normalmente engrandece aos personaxes. Neste exemplo, podemos ver como unha muller tén unha pose de poder. Efectivamente, é unha xuíza que, grazas ao poder da súa profesión, deterá unha situación de inxustiza. |
||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
|