Page 17 - Documento de traballo
P. 17
Rúa do Peirao nº3 36320 Chapela – Redondela
Telf e Fax: 986451049
email: equipodirectivo@ceipdelaredo.com
http://www.ceipdelaredo.com
Lemos en voz alta entre todos o conto O ALCUMANTE e xogar a poñerlle alcumes aos compañeiros
(sempre respectuosos e baseados nas súas peculiaridades). Logo, preguntamos na casa e no entorno
polos alcumes da familia e dos veciños. Completamos a actividade coa lectura do conto O NOME
VERDADEIRO, a partir del xogamos coa lingua e coa formación dos diminutivos que se poñen nas fa-
milias: partindo dos nomes reais inventamos outros novos.
NIVEL III: TROBADORES
Entre todos e en voz alta, lemos o conto O POMAR e traballamos arredor das arbores froiteiras au-
tóctonas: nogueira, figueira, cerdeira, maceira, ameixeira, pexegueiro, ... Será preciso tamén coñecer
os seus respectivos froitos . Poderemos rematar debuxándoas xunto as follas e os froitos (ou recollen-
do algunha mostra) para facer unha exposición.
E como nas árbores viven os paxaros imos completar a actividade co conto O PASPALLAS e coñecer este paxaro. Logo buscamos
o nome galego de outros paxaros que aparezan no conto ou non (malvís, carrizo, sirin, merlo, cotovía…), os identificamos e debu-
xamos (ou conseguimos fotografías) para engadir a nosa exposición.
+INFORMACIÓN
Filgueira Valverde, Xosé (1990). Quintana Viva. Galaxia
4.9 Cartel 8.2
Como autor literario tocou todos os estilos: A narrativa con “Os nenos “, “Quintana Viva”, “O Vigaio”… O teatro
con “Agromar”… A poesía con “6 cancións de mar in modo antico”… O ensaio con “Historias de Compostela”… a
si ata máis de 300!
(VER MATERIAL ANEXO)
AGORA TÍ
Ímonos achegar a una das súas obras máis representativas e coñecidas: “ 6 Cantigas in modo antico”. Nela se recolle una
escolma de poemas dentro do estilo do neotrobadorismo. Imos logo a apreciar a súa gran beleza!
NIVEL I: XOGRARES
Escollemos un dos seis poemas da obra “6 Cancións in modo antico”, escoitamos como o recita o
mestre ou a mestra. Deixamos voar a imaxinación e recreamos cada un de nós nun debuxo o que o
poema nos transmitiu. Podemos empregar una morea de materiais e soportes diferentes pois canta
máis liberdade para escolla, moito mellor! Logo de remátalo pensamos un bo título e os xuntamos todos
nunha exposición.
NIVEL II: SEGREIS
Escollemos un dos seis poemas da obra “6 Cancións in modo antico”, e facemos una lectura lenta e
pausada do mesmo. Léelo una segunda vez pode ser moi boa idea para poder pensar e reflexionar so-
bre él: que nos transmite?... que nos fai sentir? a onde nos transporta?... Logo comezaremos a procu-
ra dunha imaxe que recolla estas sensacións: buscade na rede, en álbums, revistas de viaxes… creade
a vosa fotografía se non atopades a que vos convenza. Por último, poñémoslles título e as recollemos
todas nun mural conxunto.
NIVEL III: TROBADORES
Divididos en grupos, escollemos un dos seis poemas da obra “6 Cancións in modo antico”. Facemos
unha lectura conxunta do mesmo entre todos os membros do grupo. Logo é hora de buscar semellan-
zas coas cantigas medievais e reflexionar a cerca dos trazos común que comparten. Logo preparamos
unha exposición onde recollamos as conclusións recollidas. Os recursos que podemos empregar son
moi variados: presentacións informáticas, vídeos, cortos, representacións ou dramatizacións, etc. Po-
ñémonos x aman á obra!
+INFORMACIÓN
Instrumentos musicais en Galicia: http://www.consellodacultura.org/asg/instrumentos/presentacion/
Páxina 17 de 21
CEIP DE LAREDO // INVESTIGACIÓN X. FILGUEIRA VALVERDE
Telf e Fax: 986451049
email: equipodirectivo@ceipdelaredo.com
http://www.ceipdelaredo.com
Lemos en voz alta entre todos o conto O ALCUMANTE e xogar a poñerlle alcumes aos compañeiros
(sempre respectuosos e baseados nas súas peculiaridades). Logo, preguntamos na casa e no entorno
polos alcumes da familia e dos veciños. Completamos a actividade coa lectura do conto O NOME
VERDADEIRO, a partir del xogamos coa lingua e coa formación dos diminutivos que se poñen nas fa-
milias: partindo dos nomes reais inventamos outros novos.
NIVEL III: TROBADORES
Entre todos e en voz alta, lemos o conto O POMAR e traballamos arredor das arbores froiteiras au-
tóctonas: nogueira, figueira, cerdeira, maceira, ameixeira, pexegueiro, ... Será preciso tamén coñecer
os seus respectivos froitos . Poderemos rematar debuxándoas xunto as follas e os froitos (ou recollen-
do algunha mostra) para facer unha exposición.
E como nas árbores viven os paxaros imos completar a actividade co conto O PASPALLAS e coñecer este paxaro. Logo buscamos
o nome galego de outros paxaros que aparezan no conto ou non (malvís, carrizo, sirin, merlo, cotovía…), os identificamos e debu-
xamos (ou conseguimos fotografías) para engadir a nosa exposición.
+INFORMACIÓN
Filgueira Valverde, Xosé (1990). Quintana Viva. Galaxia
4.9 Cartel 8.2
Como autor literario tocou todos os estilos: A narrativa con “Os nenos “, “Quintana Viva”, “O Vigaio”… O teatro
con “Agromar”… A poesía con “6 cancións de mar in modo antico”… O ensaio con “Historias de Compostela”… a
si ata máis de 300!
(VER MATERIAL ANEXO)
AGORA TÍ
Ímonos achegar a una das súas obras máis representativas e coñecidas: “ 6 Cantigas in modo antico”. Nela se recolle una
escolma de poemas dentro do estilo do neotrobadorismo. Imos logo a apreciar a súa gran beleza!
NIVEL I: XOGRARES
Escollemos un dos seis poemas da obra “6 Cancións in modo antico”, escoitamos como o recita o
mestre ou a mestra. Deixamos voar a imaxinación e recreamos cada un de nós nun debuxo o que o
poema nos transmitiu. Podemos empregar una morea de materiais e soportes diferentes pois canta
máis liberdade para escolla, moito mellor! Logo de remátalo pensamos un bo título e os xuntamos todos
nunha exposición.
NIVEL II: SEGREIS
Escollemos un dos seis poemas da obra “6 Cancións in modo antico”, e facemos una lectura lenta e
pausada do mesmo. Léelo una segunda vez pode ser moi boa idea para poder pensar e reflexionar so-
bre él: que nos transmite?... que nos fai sentir? a onde nos transporta?... Logo comezaremos a procu-
ra dunha imaxe que recolla estas sensacións: buscade na rede, en álbums, revistas de viaxes… creade
a vosa fotografía se non atopades a que vos convenza. Por último, poñémoslles título e as recollemos
todas nun mural conxunto.
NIVEL III: TROBADORES
Divididos en grupos, escollemos un dos seis poemas da obra “6 Cancións in modo antico”. Facemos
unha lectura conxunta do mesmo entre todos os membros do grupo. Logo é hora de buscar semellan-
zas coas cantigas medievais e reflexionar a cerca dos trazos común que comparten. Logo preparamos
unha exposición onde recollamos as conclusións recollidas. Os recursos que podemos empregar son
moi variados: presentacións informáticas, vídeos, cortos, representacións ou dramatizacións, etc. Po-
ñémonos x aman á obra!
+INFORMACIÓN
Instrumentos musicais en Galicia: http://www.consellodacultura.org/asg/instrumentos/presentacion/
Páxina 17 de 21
CEIP DE LAREDO // INVESTIGACIÓN X. FILGUEIRA VALVERDE