Page 6 - Documento de traballo
P. 6
Rúa do Peirao nº3 36320 Chapela – Redondela
Telf e Fax: 986451049
email: equipodirectivo@ceipdelaredo.com
http://www.ceipdelaredo.com
2.3 Metodoloxías utilizadas
2.3.1 O troquelado
A exposición consta de 10 paneis realizados coa técnica do troquelado por ser unha téc-
nica de vaciado que xoga cunha terceira dimensión no eido artístico, o fondo. Instru-
mentalmente utilizado dende idades temperás cos punzóns, pasando polas tesoiras ata
chegar ao cúter é unha destreza manipulativa que fornece a psicomotricidade fina, a preci-
sión e a paciencia.
A realización dos paneis conlevou un traballo de investigación na aula a cargo dos docen-
tes/alumnado, manipulativo na realización dos paneis e de tratamento dixital na pospro-
dución dos mesmos.
2.3.2 A prelectura e os pictogramas
Co motivo de favorecer a difusión de devanditos carteis a tódalas etapas, existen diferentes
1
pictogramas en cada un deles para achegar a prelectura ás idades mais temperás así como
ao alumnado con necesidades de apoio específico. Así mesmo, utilízase un tipo de letra
axeitada para a lectura de alumnos con dislexia
2.3.3 O plurilingüismo
Dacordo coa perspectiva internacional do noso persoeiro e celebración (Letras Gale-
gas) entendemos que a nosa lingua debe equipararse a aqueloutra que fai posible unha co-
municación nun contexto europeo. Así pois os textos dos carteis son traducidos (grava-
dos “audios” e traducidos “textos”) nos seguíntes idiomas:
- Castelán , Inglés e Francés
Coa finalidade de espallar e difundir a súa vida e obra e ser consecuentes coas políticas
plurilingües derivadas da nosa Consellería de Educación.
2.3.4 As Competencias
As tarefas propostas para o traballo do alumnado en relación aos distintos carteis foron
deseñadas tentando potenciar a adquisición das sete competencias clave recollidas na vi-
xente Lei Orgánica 8/2013, do 9 de decembro para a mellora da calidade educativa
(LOMCE):
Comunicación Lingüística:
Competencia matemática e ciencia e tecnoloxía:
Comeptencia dixital:
Aprender a aprender:
Competencias cívico sociais:
1 De uso libre con licenciamento creative commons 3.0 derivados do portal ARASAAC http://www.catedu.es/arasaac/
Páxina 6 de 21
CEIP DE LAREDO // INVESTIGACIÓN X. FILGUEIRA VALVERDE
Telf e Fax: 986451049
email: equipodirectivo@ceipdelaredo.com
http://www.ceipdelaredo.com
2.3 Metodoloxías utilizadas
2.3.1 O troquelado
A exposición consta de 10 paneis realizados coa técnica do troquelado por ser unha téc-
nica de vaciado que xoga cunha terceira dimensión no eido artístico, o fondo. Instru-
mentalmente utilizado dende idades temperás cos punzóns, pasando polas tesoiras ata
chegar ao cúter é unha destreza manipulativa que fornece a psicomotricidade fina, a preci-
sión e a paciencia.
A realización dos paneis conlevou un traballo de investigación na aula a cargo dos docen-
tes/alumnado, manipulativo na realización dos paneis e de tratamento dixital na pospro-
dución dos mesmos.
2.3.2 A prelectura e os pictogramas
Co motivo de favorecer a difusión de devanditos carteis a tódalas etapas, existen diferentes
1
pictogramas en cada un deles para achegar a prelectura ás idades mais temperás así como
ao alumnado con necesidades de apoio específico. Así mesmo, utilízase un tipo de letra
axeitada para a lectura de alumnos con dislexia
2.3.3 O plurilingüismo
Dacordo coa perspectiva internacional do noso persoeiro e celebración (Letras Gale-
gas) entendemos que a nosa lingua debe equipararse a aqueloutra que fai posible unha co-
municación nun contexto europeo. Así pois os textos dos carteis son traducidos (grava-
dos “audios” e traducidos “textos”) nos seguíntes idiomas:
- Castelán , Inglés e Francés
Coa finalidade de espallar e difundir a súa vida e obra e ser consecuentes coas políticas
plurilingües derivadas da nosa Consellería de Educación.
2.3.4 As Competencias
As tarefas propostas para o traballo do alumnado en relación aos distintos carteis foron
deseñadas tentando potenciar a adquisición das sete competencias clave recollidas na vi-
xente Lei Orgánica 8/2013, do 9 de decembro para a mellora da calidade educativa
(LOMCE):
Comunicación Lingüística:
Competencia matemática e ciencia e tecnoloxía:
Comeptencia dixital:
Aprender a aprender:
Competencias cívico sociais:
1 De uso libre con licenciamento creative commons 3.0 derivados do portal ARASAAC http://www.catedu.es/arasaac/
Páxina 6 de 21
CEIP DE LAREDO // INVESTIGACIÓN X. FILGUEIRA VALVERDE